Οδήγηση με 4Η σε άσφαλτο - 4L και στροφή

Γενικές ερωτήσεις για τα αμάξια μας, που δεν είναι σχετικές με κάποια από τις αντίστοιχες ενότητες

Re: Χρήση 4χ4

Δημοσίευσηαπό panoshm » Δευτ Φεβ 15, 2016 10:48 pm

nik stam έγραψε:Θα ηθελα να το χρησημοπειω και σε στροφιλικια με ολισθηρη ασφαλτο.
Θα ήθελα την άποψη σας αν φορτίζεται πολύ ή μετάδοση και αν βγάζει πρόβλημα.

Φορτίζεται, λιγότερο ίσως μεν (αναλόγως της παλαιότητας ελαστικών, ποιότητας άσφαλτου κλπ) αλλά φορτίζεται ;-) Καλό είναι να μην το χρησιμοποιείς
GV2.0 5D Freestyle 07/'05,AVM,Ποδιές,5xFF50HELLA,Lovato smart ExR Premium,Nuvi1490Τ,Montana650,Midland220
Άβαταρ μέλους
panoshm
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 30502
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 2:33 pm
Λάστιχα: Geolandar M/T G003
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: MAD/KYB +12cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O γεωαναφερόμενος ή αλουμινοποδιάς!
Name: Πάνος

Re: Χρήση 4χ4

Δημοσίευσηαπό stavrianopoulos » Δευτ Φεβ 15, 2016 11:28 pm

δεν ειναι για σπορ οδηγηση η τετρακινηση του vitara μην το κανεις καλυτερα!
Άβαταρ μέλους
stavrianopoulos
4x4 Grand member
4x4 Grand member
 
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 5:48 pm
Τοποθεσία: 'Αλιμος
Λάστιχα: 235/75/15
Suspension: +11 lift
cb: Όχι
Aka: el-niko
Name: el-niko

Re: Οδήγηση με 4Η σε άσφαλτο

Δημοσίευσηαπό Tzivitzonis » Τρί Φεβ 16, 2016 11:59 am

Νίκο η ερώτησή σου μεταφέρθηκε εδώ, στο ήδη ανοιχτό θέμα. Διάβασέ το από την αρχή ;-)
Grand Vitara 1.6 3D (2002) ---- GFi LPG system
Ποτέ μην υπερεκτιμάς τις ικανότητες τις δικές σου ή του GV σου!!

Homo homini lupus est
Άβαταρ μέλους
Tzivitzonis
Administrator
Administrator
 
Δημοσιεύσεις: 38166
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 20, 2008 8:05 pm
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ
Λάστιχα: Michelin Lat.Cross
Διάσταση ελαστικών: 215/70/16
Suspension: Αποστάτες +3/KYB
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Καλτσόγιαννος-Τζιτζιλόνης-Πατροτζούλης
Name: Τζιβιτζόνης

Re: Οδήγηση με 4Η σε άσφαλτο

Δημοσίευσηαπό Οδυσσέας » Τετ Μαρ 16, 2016 11:18 am

Μετα τα 100 εχει εντονο κραδασμο.
Οδυσσέας
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 3469
Εγγραφή: Παρ Ιαν 08, 2016 9:05 pm
Λάστιχα: Cooper mud-goudyear ATS
Διάσταση ελαστικών: 235/85/16
Suspension: Δεν πάει άλλο !
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: odusseas
Name: Κώστας Οδυσσέας

Re: Οδήγηση με 4Η σε άσφαλτο

Δημοσίευσηαπό panoshm » Τετ Μαρ 16, 2016 4:06 pm

Οδυσσέας έγραψε:Μετα τα 100 εχει εντονο κραδασμο.

Τι ακριβώς εννοείς Οδυσσέα?
GV2.0 5D Freestyle 07/'05,AVM,Ποδιές,5xFF50HELLA,Lovato smart ExR Premium,Nuvi1490Τ,Montana650,Midland220
Άβαταρ μέλους
panoshm
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 30502
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 2:33 pm
Λάστιχα: Geolandar M/T G003
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: MAD/KYB +12cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O γεωαναφερόμενος ή αλουμινοποδιάς!
Name: Πάνος

Re: Οδήγηση με 4Η σε άσφαλτο - 4L και στροφή

Δημοσίευσηαπό Vasbar » Δευτ Ιαν 09, 2017 6:20 pm

Μιας και ειναι για χρήση 4H / 4L, έχει παρατηρήσει κανείς να μην κουμπώνει η όπισθεν (κάποιες φορές) με 4H ή 4L :?:
,
Βασίλης

Η ζωή μας είναι κοντά στη φύση...
Άβαταρ μέλους
Vasbar
4x4 Mud Terrain member
4x4 Mud Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 644
Εγγραφή: Τετ Αύγ 03, 2011 10:24 am
Λάστιχα: Toyo Open Country A/T
Διάσταση ελαστικών: 215/70/16
Suspension: Kayaba
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Aka: Ορεσίβιος φυσιοδίφης
Name: Βασίλης

Re: Οδήγηση με 4Η σε άσφαλτο - 4L και στροφή

Δημοσίευσηαπό gba » Κυρ Σεπ 22, 2024 10:12 pm

Vasbar έγραψε:Μιας και ειναι για χρήση 4H / 4L, έχει παρατηρήσει κανείς να μην κουμπώνει η όπισθεν (κάποιες φορές) με 4H ή 4L :?:

Αν και η ερωτηση ειναι πολλων ετων πισω, θεωρω οτι χρειαζεται να μεταφερω την εμπειρια μου. Δεν θυμαμαι ποσα χρονια πισω, ειχα προβλημα με το κουμπωμα της οπισθεν και με το 2H. Επρεπε να πατησω δυο φορες τον συμπλεκτη και παλι δεν κουμπωνε παντα σωστα. Πριν δυο εβδομαδες , ως συνταξιουχος ασχοληθηκα λιγο μονος μου να αλλαξω τις εσωτερικες φουσκες πανω στους λεβιεδες, που ειχαν σχιστει ειτε απο την πολυκαιρια ειτε απο λαθος χειρισμο απο καποια απο τα 7 μαστορια, που περασαν απο τα σημεια αυτα σε διαφορες επισκευες που εγιναν στα 21 χρονια, που εχω το αυτοκινητο. Ετσι για την ιστορια , δεν αλλαξα τους λεβιεδες , αλλα προσαρμοσα καποιες μικρες φουσκες απο λεβιεδες τρακτερ και εβαλα αρκετο γρασο λιθιου. Αμεσως παρατηρησα οτι η οπισθεν κουμπωνε με την μια χωρις προβλημα. Θεωρω οτι δεν ειναι τυχαιο, αλλα επιφυλλασομαι καθως δεν ειμαι ειδικος. Θεωρω οτι οι ειδικοι εδω μεσα μπορουν να πουν αν ειναι τυχαιο ή αν η ελλεψη ικανοποιητικης ποσοτητας γρασσου , δημιουργουσε το προβλημα στο κουμπωμα της οπισθεν. Ποτε δεν ειχα προβλημα με το κουμπωμα στις αλλες ταχυτητες, εννοειται οτι εξαιρουνται οι φορες, οταν εμεινα απο δισκο και οταν εμεινα απο διχαλο :D
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re:

Δημοσίευσηαπό gba » Κυρ Σεπ 22, 2024 10:16 pm

panoshm έγραψε:Ευχαριστώ τον k.l. για την τόσο απλή αλλά κατανοηκότατη απάντησή του!
Όσον αφορά αυτά που λέει

""Επισκέπτης έγραψε:
Γενικα οταν βαζεις 4κινηση κλειδωνεις κεντρικο και ο κυκλος στροφης του οχηματος μεγαλωνει. Οταν βαζεις κ τον μειωτηρα (δλδ το 4L) ολο αυτο γινεται απλα ποιο αισθητο γιατι το αμαξι σε χαμηλη ταχυτητα εχει περισσοτερη δυναμη ... τπτ αλλο!
Οσο για το "τρεμει", δεν τρεμει... στην ουσια απλα οι ροδες που εχουνε σχετικα καλη προσφυση, τεινουνε να κανουνε επαναφορα του τιμονιου....""

συμφωνώ απόλυτα.

Αποφάσισα λοιπόν και διατάζω! (τον εαυτό μου βασικά).

ΑΣΦΑΛΤΟΣ:
1. Εντός πόλης: 2Η
2. Εθνική οδό: 2Η
3. Εθνική οδό με βροχή ΚΑΙ αέρα: 4Η
4. Στροφιλίκια βουνού: 2Η
5. Στροφιλίκια βουνού με βροχή: 4Η αν δούμε ότι το αυτοκίνητο δεν "αντέχει" για πολλά
6. Τράβηγμα τραίηλερ: 4Η και προσοχή!

OFF ROAD:
1. Σχετικά γρήγορες διαδρομές σε καλό χώμα: 4Η και όχι 100% στρίψιμο τιμονιού
2. Αργές διαδρομές σε οτιδήποτε "γλιστερό": 4L και 100% τιμόνι άμα λάχει
3. Αργές διαδρομές σε βράχια: 4L και οχι 100% τιμόνι ουδέποτε!

Όλα τα παραπάνω αφορούν το GV παλαιό χωρίς air lockers κλπ αλλά όπως το γέννησε η μανούλα του...

(Γιατί για το καινούργιο δεν ξέρω γρι...)

Συμφωνήτε GVάτοι??? :)


Συμφωνω με το τον panoshm για το grand vitara 2.5 v6 144hp, ετους 2000, όπως το γέννησε η μανούλα του, οπως λεει παραπανω και ο panoshm. Για τα GV δεν κατεχω γρι.
Μεταφερω την εμπειρια μου με βαση τα αποτελεσματα μετα απο σκληρη χρηση, απο τα 67000 Κm, που το αγορασα, εως τα 343.000 Κm.
Εχω κανει χιλιαδες χιλιομετρα χωρις προβλημα με τρεηλερ, περιπου 1400 κιλα, σε ξηρη ασφαλτο με 4H και επιπλεον εκανα συχνη χρηση 4L, οποτε χρειαζοταν μανουβρες με το τρεηλερ σε ξηρη ασφαλτο, να μπαινοβγει απο το γκαραζ σε τσιμεντο ή να μπαινοβγει στην θαλασσα σε αποτομες τσιμεντενιες γλυστρες (πχ Πυλος) ή σε αμμουδιες με κροκαλες ή σε αποτομες ανηφορες και κατηφορες . Μάλιστα μια φορα που ξεχαστηκα, εκανα με το 4L, μεχρι 50Km/h και 7-8 χιλιομετρα με το τρεηλερ και σε στροφες σε ξηρη ασφαλτο. Μετα απο 15 χρονια σκληρης χρησης, το 2018 εσπασε ενα δοντι απο την κορωνα στο πισω διαφορικο. Χωρις να ειμαι ειδικος , κατα την γνωμη μου , το σπασιμο του δοντιου, περαν της σκληρης χρησης για 15 χρονια, οφειλοταν και στο οτι στις διαστασεις της κορωνας του διλιτρου, προσθεσαν 2-3 επιπλεον δοντια για το 2.5 V6, με αποτελεσμα την μειωση της αντοχης στην σκληρη χρηση. Πιθανοτατα για αυτο η SUZUKI εβγαλε το 2003 το διαφορικο του XL7 2.7 V6 που εχει το ιδιο βημα με το 2.5 V6 , πιο ενισχυμενο.
Ολα αυτα βασει του εγχειδιου χρησης, που δεν απαγορευει πουθενα την χρηση 4H σε ξηρη ασφαλτο και μαλιστα υποδεικνυει την χρηση της οταν ρυμολκουμε.
Θα ψαξω να το βρω αν ισχυει, γιατι δεν θυμαμαι καλα και δεν θυμαμαι , που εχω το εγχειριδιο χρησης, αλλα απο οσα θυμαμαι υποδεικνυει και την χρηση 4L, σε πολυ αποτομες κατηφορες.
Επι τη ευκαιρια αν καποιος εχει κανενα συνδεσμο με το εγχειριδιο χρησης στα ελληνικα του suzuki 2.5 v6 , ας τον γραψει , μεχρι να βρω το δικο μου.
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Re:

Δημοσίευσηαπό Tzivitzonis » Τετ Σεπ 25, 2024 10:21 am

gba έγραψε:Εχω κανει χιλιαδες χιλιομετρα χωρις προβλημα με τρεηλερ, περιπου 1400 κιλα, σε ξηρη ασφαλτο με 4H
:shock:
gba έγραψε:Ολα αυτα βασει του εγχειδιου χρησης, που δεν απαγορευει πουθενα την χρηση 4H σε ξηρη ασφαλτο και μαλιστα υποδεικνυει την χρηση της οταν ρυμολκουμε.
Θα το ψάξω κι εγώ, αλλά δε νομίζω να ισχύει.... :think:
Grand Vitara 1.6 3D (2002) ---- GFi LPG system
Ποτέ μην υπερεκτιμάς τις ικανότητες τις δικές σου ή του GV σου!!

Homo homini lupus est
Άβαταρ μέλους
Tzivitzonis
Administrator
Administrator
 
Δημοσιεύσεις: 38166
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 20, 2008 8:05 pm
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ
Λάστιχα: Michelin Lat.Cross
Διάσταση ελαστικών: 215/70/16
Suspension: Αποστάτες +3/KYB
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Καλτσόγιαννος-Τζιτζιλόνης-Πατροτζούλης
Name: Τζιβιτζόνης

Re: Οδήγηση με 4Η σε άσφαλτο - 4L και στροφή

Δημοσίευσηαπό lyggas » Πέμ Σεπ 26, 2024 12:46 am

΄Ετσι είναι δεν μπορεί να ισχύει κάτι άλλο. Η φιλοσοφία του σχεδιασμού και λειτουργίας της συγκεκριμένης μετάδοσης είναι δεδομένη.
Νομίζω ότι και στο δικό μου βιβλίο χρήσης του GV δεν ανέφερε πουθενά ότι απαγορεύεται η χρήση της τετρακίνησης σε ξηρό τερέν, όμως είναι κάτι που ο χειριστής πρέπει να αποφεύγει όπως ο διάολος το λιβάνι (βλέπε κούρδισμα με απρόβλεπτες φθορές).
"lyggas" (GV 1.6 3d - icom jtg lpg system)
Άβαταρ μέλους
lyggas
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 4359
Εγγραφή: Παρ Απρ 01, 2011 10:17 pm
Τοποθεσία: Φλώρινα
Λάστιχα: Goodyear
Διάσταση ελαστικών: 215/65/16
Suspension: Εργοστασιακή
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιάννης

Re: Οδήγηση με 4Η σε άσφαλτο - 4L και στροφή

Δημοσίευσηαπό gba » Πέμ Σεπ 26, 2024 2:05 pm

Την Δευτερα πηγα για να φορτωσω ξυλα(νόμιμα) στο βουνο. Φορτωσα ενα τρεηλερ μεχρι τα αυτια , πρεπει να ηταν κοντα στα 1400 κιλα, μιας και οι σουστες εγιναν εντελως οριζοντιες και λογω της αποτομης κλισης στο βουνο , αλλα και στην ασφαλτο ειχα συνεχως το 4L , αλλα με μικρη ταχυτητα για διαδρομες συνολικα περιπου 2-3 χιλιομετρα και με πολυ κλειστες στροφες, χωρις να αντιμετωπισω προβλημα.
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Re:

Δημοσίευσηαπό gba » Πέμ Σεπ 26, 2024 3:26 pm

Tzivitzonis έγραψε:
gba έγραψε:Εχω κανει χιλιαδες χιλιομετρα χωρις προβλημα με τρεηλερ, περιπου 1400 κιλα, σε ξηρη ασφαλτο με 4H
:shock:
gba έγραψε:Ολα αυτα βασει του εγχειδιου χρησης, που δεν απαγορευει πουθενα την χρηση 4H σε ξηρη ασφαλτο και μαλιστα υποδεικνυει την χρηση της οταν ρυμολκουμε.
Θα το ψάξω κι εγώ, αλλά δε νομίζω να ισχύει.... :think:


Επειδη το τρεηλερ με ενα φουσκωτο εξαμετρο ηταν σχετικα βαρυ, κοντα στα 1400 κιλα, παντα κατα την ρυμουλκηση, βασει και της υποδειξης του εγχειριδιου χρησης, εβαζα 4H.
Αν και δεν μας ενδιαφερει εχω αδεια οδηγησης κατηγοριας Β+Ε για ρυμουλκηση πανω απο 750 κιλα και πιστοποιηση ελξης για το τρεηλερ 1400 κιλα με 2 αξονες και υδραυλικα φρενα και στους 4 τροχους.
Πως προκυπτουν τα χιλιαδες χιλιομετρα. Χονδρικα τωρα να αναφερω στο περιπου και απο οσο θυμαμαι: 4 διαδρομες Αγρινιο-Αγια Μαρινα Στυλιδας απο 700 χιλιομετρα πηγαινε-ελα η καθε μια, μια Αγρινιο -Πυλο 800 χιλιομετρα, Αγρινιο -Παργα 300 χιλιομετρα και καμια 20 εξορμησεις το χρονο, απο το 2003 ως το 2015, στα παραλια της Αιτωλοακαρνανίας με μεσο ορο 120 χιλιομετρα η καθε μια πηγαινε-ελα. Οποτε βγαινουν 4*700+800+300+20*120*12=32.700 χιλιομετρα.
Να αναφερω οτι ποτε δεν εκανα σπινιαρισματα και αλλα τετοια, παρα μονο οταν χρειαζοταν να ξεκολλησει το τρεηλερ με την βαρκα απο δυσκολες παραλιες με κροκάλα , οπου απαιτουνταν 4L και απο την εμπειρια που ειχα, επρεπε να ξεκινησω λιγο αποτομα για να βγει, προσεχοντας κατα κανονα οι τροχοι να ειναι γενικα σε ευθεια.
Η φαση ειναι οτι το δοντι απο την κορωνα στο πισω διαφορικο, εσπασε το 2018, οπου απλως με το απλο τρεηλερ κουβαλουσα ειτε ξυλα, ειτε τις ελιες στο ελαιοτριβειο, ειτε πραγματα προς μετακομιση απο και προς τα παιδια μου - φοιτητες, ενω ειχα σταματησει να ρυμουλκω το τρεηλερ βαρκας απο το 2015 , οπου πραγματι ολο το συστημα καταπονουνταν για να βγαλω την βαρκα απο παραλιες με κροκάλα. Το σπασιμο του δοντιου το αντιληφθηκα , λιγες μερες μετα, που ειχε παρει ο γιος μου το αυτοκινητο για να παει στο χωραφι με τον ανιψιο μου, οπου ο ανιψιος μου εκανε καποια σπινιαρισματα στο χωμα. Δεν ημουν εκει, για να ξερω τι ακριβως εκαναν, αλλα κατα την γνωμη μου το σπασιμο του δοντιου οφειλονταν στην σκληρη χρηση ολα τα χρονια , που περασαν.
Επισης αξιζει να αναφερω οτι μετα την αλλαγη του πισω αξονα με αυτον απο το GRAND VITARA 2.7 XL7 V6 2003, που εχει το ιδιο βημα , μετεφερα χωρις προβλημα , ενα 6μετρο τροχοσπιτο του αδελφου μου απο την Αθηνα στο Αγρινιο , μεσω Ιτεας , με 4H σε ολο τον δρομο και με 4L στην κατηφορα με στροφες πριν την Ιτεα, για να μην αναψουν τα φρενα.
Δεν θελω να παρω καποιον στο λαιμο μου, κανοντας τετοια χρηση και να του βγουν ζημιες , απλα σας μεταφερω την δικη μου εμπειρια , μετα απο την παραπανω σκληρη χρηση.
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Re:

Δημοσίευσηαπό Tzivitzonis » Παρ Σεπ 27, 2024 9:45 am

gba έγραψε:
gba έγραψε:Ολα αυτα βασει του εγχειδιου χρησης, που δεν απαγορευει πουθενα την χρηση 4H σε ξηρη ασφαλτο και μαλιστα υποδεικνυει την χρηση της οταν ρυμολκουμε.
Θα το ψάξω κι εγώ, αλλά δε νομίζω να ισχύει.... :think:
Το ψαξα :arrow:
Σελ. 6-3 :ropalo:

gvmanual.jpg



gba έγραψε:Δεν θελω να παρω καποιον στο λαιμο μου, κανοντας τετοια χρηση και να του βγουν ζημιες , απλα σας μεταφερω την δικη μου εμπειρια , μετα απο την παραπανω σκληρη χρηση.
:handgestures-thumbupright:
Grand Vitara 1.6 3D (2002) ---- GFi LPG system
Ποτέ μην υπερεκτιμάς τις ικανότητες τις δικές σου ή του GV σου!!

Homo homini lupus est
Άβαταρ μέλους
Tzivitzonis
Administrator
Administrator
 
Δημοσιεύσεις: 38166
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 20, 2008 8:05 pm
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ
Λάστιχα: Michelin Lat.Cross
Διάσταση ελαστικών: 215/70/16
Suspension: Αποστάτες +3/KYB
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Καλτσόγιαννος-Τζιτζιλόνης-Πατροτζούλης
Name: Τζιβιτζόνης

Re: Re:

Δημοσίευσηαπό gba » Παρ Σεπ 27, 2024 11:55 am

Ευχαριστώ , που το διευκρινησες.
Αν καταλαβα καλα αναφερεται για πιθανη ζημια στο συστημα οδηγησης και οχι στα διαφορικα ή κανω λαθος;
Εψαξα και το βρηκα και στο δικο μου εγχειριδιο χρησης σελιδα 5-7 : <<Μην οδηγειτε το αυτοκίνητο με το μοχλο στις θεσεις 4H και 4L σε στεγνες , σκληρές επιφανειες .>> ,χωρις να αναφερει κατι αλλο.
Επιπλεον, απο οσα διαβασα : δεν υποδεικνυει την χρηση της τετρακινησης οταν ρυμουλκεις .
Οποτε απολογουμαι γιατι δεν ειχα διαβασει καλα τις οδηγιες χρησης.
Απο την αλλη απλα σας μετεφερα την εμπειρια μου και τα αποτελεσματα, μετα απο 21 χρονια σκληρης χρησης και 275.000 χιλιομετρα και θεωρω οτι θα συνεχισω με 4Η και 4L , οπου κρινω οτι ειναι ασφαλεστερη η οδηγηση με την χρηση τους και σε ξηρο και σκληρο εδαφος. Ισως ειμαι λιγο πιο επιφυλακτικος στην χρηση του.
Εμενα παντως μου βγηκε ανθεκτικο και δεν ειχα ζημιες στο συστημα οδηγησης .
Ετσι για την ιστορια το 2022 στα 282.000 χιλιομετρα , αλλαξα προληπτικα κρεμαγιερα, ενω ηταν ακομη πληρως λειτουργικη, γιατι ειχε μια ανεπαισθητη διαρροη.
Τελευταία επεξεργασία από gba και Παρ Σεπ 27, 2024 1:25 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Οδήγηση με 4Η σε άσφαλτο - 4L και στροφή

Δημοσίευσηαπό Tony Louk » Παρ Σεπ 27, 2024 1:22 pm

Όταν ένα αυτοκίνητο στρίβει όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχουν διαφορετικές ταχύτητες στους αριστερούς και δεξιούς τροχούς και γιαυτό υπάρχουν τα διαφορικά. Όταν κλειδώνουμε τετρακίνηση σε Vitara, GV κλπ τα 2 διαφορικά ( μπρος και πίσω) συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά, οπότε εκεί δεν υπάρχει πρόβλημα ( εκτός αν έχουμε μπλοκέ).

Στην στροφή του αυτοκινήτου όμως, έχουμε διαφορετικές ταχύτητες και μπροστά σε σχέση με πίσω. Εκεί υπάρχει πρόβλημα όταν κλειδώσουμε 4κίνηση, που καταργεί την δυνατότητα λειτουργίας σαν διαφορικού του κεντρικού διαφορικού ( NGV) ή τράνσφερ.

Αυτά λοιπόν που καταπονούνται όταν κλειδώνουμε 4κίνηση σε στεγνή άσφαλτο είναι το τράνσφερ, οι κεντρικοί άξονες μετάδοσης κίνησης από το τράνσφερ στα διαφορικά, οι κορώνες- πινιά των διαφορικών, τα ημιαξόνια, τα λάστιχα κλπ

Επίσης υπάρχει καταπόνηση στο σύστημα διεύθυνσης ( κρεμαγιέρα, ημίμπαρα, ακρόμπαρα, άξονας τιμονιού και σταυρός του κλπ) καθώς το αυτοκίνητο λόγω του κλειδωμένου τρανσφερ θέλει να πάει ευθεία, αλλά το σύστημα διεύθυνσης θέλει να το στρίψει...
NV 1.6 Diesel AllGrip GLX TCSS (Automatic)

Συν/χος Ηλεκτρολόγος Μηχανολόγος μηχανικός ΕΜΠ

- Γηράσκω αεί διδασκόμενος -

Άβαταρ μέλους
Tony Louk
Moderator
Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 9924
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 05, 2017 6:18 pm
Τοποθεσία: Χαλκούτσι Ωρωπού
Λάστιχα: Lat.cross/Malatesta Kobra
Διάσταση ελαστικών: 215/60/17-215/65/16
Suspension: +4/5 cm (αποστ+λαστ)
cb: Ναι
Εργάτης: Ναι
Name: Αντώνης

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Ερωτήσεις

arahova Τετ Απρ 30, 2025 9:36 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Απρ 30, 2025 6:59 am Καλημέρα σας.
panagiotis1 Τρί Απρ 29, 2025 7:55 pm Θά ήθελα μια απάντηση αν θά έχει επιτυχία η συγκόλληση τού μπλοκ, αν κάποιος έχει κάνει κάτι αντίστοιχο.
arahova Τρί Απρ 29, 2025 10:54 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Απρ 29, 2025 7:00 am Καλημέρα σας.
ΣΤΑΥΡΟΣ Δευτ Απρ 28, 2025 7:52 pm Γιορτάζουμε τα 17α γενέθλια μας στην Αγία Μαρίνα στην .
arahova Δευτ Απρ 28, 2025 11:18 am Καλημέρα σε όλους και καλή εβδομάδα.
antonis1627 Δευτ Απρ 28, 2025 6:28 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.
arahova Κυρ Απρ 27, 2025 10:49 am Καλημέρα σε όλους και καλή Κυριακή.
antonis1627 Κυρ Απρ 27, 2025 7:17 am Καλημέρα σας
arahova Σάβ Απρ 26, 2025 9:01 am Καλημέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Σάβ Απρ 26, 2025 7:25 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Παρ Απρ 25, 2025 1:45 pm Τετάρτη 30-4-2025 πάμε για καφεδάκι στον
arahova Παρ Απρ 25, 2025 8:49 am Καλημέρα σε όλους και καλο Π/Σ/Κ.
antonis1627 Παρ Απρ 25, 2025 6:30 am Καλημέρα σας.
arahova Πέμ Απρ 24, 2025 2:36 pm Καλησπέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Απρ 24, 2025 6:25 am Καλημέρα σας.
arahova Τετ Απρ 23, 2025 5:39 pm Καλησπέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Απρ 23, 2025 6:46 am Καλημέρα σας.
antonis1627 Τρί Απρ 22, 2025 6:33 am Καλημέρα σας.
Γιώργος Κατσαμάκας Δευτ Απρ 21, 2025 8:55 pm Καλησπέρα και καλή εβδομάδα σε όλες και όλους! Χριστός Ανέστη!
arahova Δευτ Απρ 21, 2025 3:22 pm Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά σε όλους.
antonis1627 Δευτ Απρ 21, 2025 7:46 am Γιορτάζουμε τα 17α γενέθλια μας στην Αγία Μαρίνα στην .
antonis1627 Δευτ Απρ 21, 2025 6:51 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.
makis_V Κυρ Απρ 20, 2025 9:42 am Χρόνια πολλά , Χριστός Ανέστη !
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 11 επισκέπτες