Επειδή δεν μου αρέσει να λέω λόγια του αέρα, θα σας πω πού βασίζω την άποψή μου, ότι το 1,25 x βάρος αυτοκινήτου, που είπε ο Νικ πιό πάνω, το θεωρώ "φουσκωμένο"
Όταν βρεθούμε κολλημένοι κάπου (άμμο, χιόνι, λάσπη κλπ), το πρώτο που κάνουμε (είτε έχουμε είτε δεν έχουμε εργάτη), είναι να προσπαθήσουμε να βάλουμε κάτι κάτω από τα λάστιχα ώστε να αποκτήσουν πρόσφυση (ξύλα, πέτρες, πατάκια, ράμπες, αλυσίδες κλπ κλπ)
Αν τα καταφέρουμε, και οι τροχοί αποκτήσουν πρόσφυση, το αυτοκίνητο εύκολα ξεκολλάει με τη δύναμη της μηχανής του.
Μάλιστα δεν απαιτείται η μέγιστη δύναμη της μηχανής, αφού πατινάροντας τον συμπλέκτη, ξοδεύουμε αρκετή ενέργεια ...λιμάροντας τον δίσκο και ζεσταίνοντας όλο το σύστημα.
Το συμπέρασμα μέχρι εδώ, αν συμφωνείτε, είναι ότι
η δύναμη της μηχανής αρκεί για να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο (εφόσον υπάρχει πρόσφυση των τροχών).
Για να υπολογίσουμε τη μέγιστη δύναμη της μηχανής χρειαζόμαστε :
1. Τη μέγιστη ροπή σε Kpm (π.χ. για το ΝV μου = 32 Kpm)
2. Το λόγο μείωσης της 1η σχέσης (π.χ. για το ΝV μου = 4,154 )
3. τον λόγο μείωσης του διαφορικού - κορωνοπίνιου ( π.χ. για το ΝV μου = 3,833 )
4. Την ακτίνα των ελαστικών ( π.χ. για το ΝV μου με 215/60/17 = 0,69/2 = 0,345 μ.)
Η συνολική δύναμη είναι : 32 x 4.154 x 3.833 / 0.345 = 1477 κιλά.
Και θεωρώντας απώλειες, τριβές κλπ στα γρανάζια, σασμάν, διαφορικό, μπιλιοφόρους τουλάχιστον 10% !!! έχουμε τελική μέγιστη δύναμη 1300 κιλά περίπου ή 2900 lb !!!
Εννοείται ότι με αυτή τη δύναμη, όπως όλοι ξέρουμε, το NV που ζυγίζει 1300 κιλά ...απογειώνεται!!! και χρειάζεται πολύ μικρότερη δύναμη για να κινηθεί με χαμηλή ταχύτητα...ίσα ίσα για να ξεκολλήσει!
