K1ngdom_GR έγραψε:Καλησπέρα στην παρέα! Ηθελα να κάνω μια ερώτηση τώρα μπορεί να είναι λίγο άκυρη αλλά δεν έχω την ανάλογη εμπειρία στα 4κινητα εν καιρό θα την αποκτήσω…
Εχοντας αλυσίδες μπροστά σε 4κινητο και ενώ ο επιλογέας είναι στο "SNOW" το ESP θα πρέπει να το αφήνουμε ενεργοποιημένο; Ποια είναι η γνώμη σας; Στο manual αναφέρει ότι απενεργοποιούμε το ESP αν κολλήσει το αμάξι σε άμμο, λάσπη η χιόνι για να σπινιάρουν οι τροχοί. Με τον επιλογέα στο "LOCK" το ESP καλό είναι να το έχουμε και εκεί ενεργοποιημένο για καλύτερη ευστάθεια του αυτοκινήτου?
Αντρέα καλησπερα.
Για γλιστερές επιφάνειες πάγο , παγωμένο χιονι SNOW ESP ON . Το ESP σε SNOW είναι ευαίσθητο και κρατάει σταθερό το αμάξι σε ξεκίνημα,επιτάχυνση στροφές και παράλληλα το 4 WD εμπλέκεται πιο εύκολα ανάλογα με την κατάσταση του δρόμου και πως οδηγάμε , θέση τιμονιού και γκάζι.
ΓΙα βαθύ χιονι LOCK
Σε LOCK το ESP έχει πολύ μικρη δράση και άρα δεν έχεις την προστασία όπως σε SNOW, δεν κόβει δηλαδή ροπή του κινητήρα αν χαθεί πρόσφυση και είναι μόνιμα 4WD με υψηλή ροπή συνεχώς ( που δεν το θες αν γλιστράει) σε όλους τους τροχούς.
Αν χαθεί πρόσφυση ( σπινιαρισμα ) το σύστημα με LOCK ESP ΟΝ επιτρέπει το σπινιαρισμα ( που σε βαθύ χιονι , λάσπη πχ) μπορεί να το χρειάζεσαι για να ξεκολλήσεις η να διατηρήσεις τη φορά που έχεις.
Με LOCK ESP OFF το σύστημα δεν επιτρέπει πολύ σπινιαρισμα λόγω άμεσης εφαρμογής του ελέγχου πρόσφυσης μέσω φρενών ( brake traction control)
Αυτά που λέει το manual σχετικά με τη χρήση του ESP αν κολλήσεις μου φαίνονται λίγο generic και δεν συμφωνούν με τη λειτουργία του ESP σε LOCK.
Δοκιμάζεις και βλέπεις!!
Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα…