Επειδή κάποιος με απείλησε ότι θα τα πάρει άσχημα στο κρανίο αν αργήσω να τα γράψω (ακούς dpol;), είμαι αναγκασμένος να υπακούσω!
Εδώ και καιρό μ' έτρωγε που πολλοί είχαν ψηλώσει τα τουτιά τους και ήθελα και γώ το κατιτίς μου!
Με την "ευκαιρία" που έπρεπε πλέον να αλλάξω λάστιχα, είπα να ξεκινήσω από κεί. Τι να βάλω όμως; Επειδή τα φορούσα ήδη και είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος και επειδή κι άλλοι τα θεωρούν πάρα πολύ καλά, και επειδή όπως είπε κάπου ο kongv "εμείς οι Αθηναίοι, για να ευχαριστηθούμε λίγο χώμα πρέπει να διανύσουμε πολλή άσφαλτο", αποφάσισα να φορέσω Α/Τ, τα Bridgestone Dueller 694. Τι διάσταση όμως; Μαμά φοράει 215/65-16. Αλλά όπως προείπα, μ' έτρωγε...
Βούρ λοιπόν πρώτα στον Μυρωνίδη ( http://www.suspensions.gr ), που έχει δώσει και προσφορά στο club, για ελατήρια. Μετά από συζήτηση με το Παντελή, αποφάσισα να βάλω χειροποίητα ελατήρια (μαζί με τον πατέρα του είναι από τους παλαιότερους κατασκευαστές, με "σύρμα" εισαγόμενο από την Γερμανία) 4 πόντους ψηλότερα από τα μαμά, ώστε να μην έχω - κατα την άποψή μου - προβλήματα αξιοπιστίας στο αυτοκίνητο αλλά και να μπορώ σε πρώτη φάση να κρατήσω τα Bilstein που ήδη φοράω.
220 ευρά λοιπόν, τα ελατήρια στο χέρι και βουρ γιά τον λαστιχά ευθυγραμμισά! Λάστιχα πλέον 215/70-16, ευθυγράμμιση (ρύθμιση κάμπερ με τρόχισμα στην πάνω τρύπα της κάτω βάσης των εμπρός αμορτισέρ) και έτοιμος!!! 510 ευρά τα λάστιχα, 100 ευρά η εργασία αλλά ενώ το αυτοκίνητο ψήλωσε κι ομόρφηνε όταν το κοίταγες απ' το πλάι, μόλις το έβλεπες ανφάς...
Δερβεντλής λοιπόν και τέσσερις αποστάτες 3 πόντων, 220 ευρά, και το αμάξι πάτησε καλύτερα κι έγινε κούκλα!
Ήταν όμως και λιγάκι ξεβράκωτο! Στον Ζηνόπουλο λοιπόν ( http://www.4x4sportclub.gr ), που κι αυτός έχει δώσει προσφορά στο club - από την οποία δεν επωφελήθηκα γιατί έπρεπε να βρεθούμε 5 για να ισχύσει - κι έτοιμο με babylino το μωρό μου, με 180 ευρά αντί για 160 της προσφοράς.
Αυτά! Από μηχανολογικά χρειάζομαι, και πιστεύω ότι σύντομα θα μπουν, δύο χειροκίνητες πλήμνες και τέλος προς το παρόν. Μόλις μπουν θα ενημερώσω (εντάξει κύριε dpol;)
Α! Έχουμε πλέον και CB! Για αυτό θα σας πώ στην κατάλληλη ενότητα!
Και μερικές φωτό!
Έτσι ήταν πρίν:
Κι έτσι είναι τώρα:
και το babylino:
"We have two lives. The second begins when we realise we only have one."
Νικόλα αψογος , καλως ηρθες στον κοσμο της μοντιφας , απο δω και περα τιποτα δεν θα ειναι οπως παλια, να το χαρείς με χιλια το τουτούνι σου, πολύ ωραιο εγινε. καλες βολτες
Πολυ καλή η τιμή για την ποδια, πρόσεξες εαν πιανει μεχρι την γεφυρα του σασμάν
"είσαι ωραίος και μετράς!"
το λέει και αυτό ο KON.GV τις πλύμνες τις είδες στο δικό μου από κοντά τι κάλό κάνουν....όταν με το καλό τις τοποθετήσεις τότε θα το νιώσεις κιόλας. μεγειά τα καλούδια και να τα χαρείς!
κράτα και ημερολόγιο για τα έλατήρια για να δούμε την αντοχή τους σε βάθος χρόνου.
"Forgotten things remembered... The tigers eat their young The body stayed but inside the head... The mind was on the run ..."
Νικόλα άψογος. Ομόρφυνε πολύ το μωρό. Αντε και καλολάσπωτο τώρα
Α ! Πολύ καθαρό το βλέπω δεν φαντόζομαι να περιμένεις τον Ταύγετο για να το λασπώσεις
Σαν έρθει η ώρα της πορείας πολλοί δεν ξέρουν πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους. Η φωνή που διαταγές τους δίνει είναι του εχθρού τους η φωνή. Και εκείνος που για τον εχθρό μιλάει είναι ο ίδιος τους ο εχθρός. Μπ. Μπρέχτ
Καλορίζικα και καλολάσπωτα τα καινούργια σου καλούδια!!
το να είσαι γίδι και να μην ενοχλείς κανέναν, δεν με απασχολεί καθόλου!!!!! το να προσπαθείς όμως να πείσεις και τους δίπλα σου ότι είναι και αυτοί γίδια για να μην αισθάνεσαι μόνος σου... αυτό με τρελλαίνει!!!!!!!
taxidriver06 έγραψε:Νίκο καλορίζικα τα καλούδια,το εργαλείο αγρίεψε βλέπω.Ερε τι έχει να γίνει στον Ταύγετο.
γιωργο εμενα μου ειπες ηρθες διακοπες αλλα το vitaraclub δεν το αφηνεις ουτε στις διακοπες.
φιλε νικο αν και δεν γνωριζομαστε αλλα εδω ειμαστε μια παρεα καλωριζικο και απο μενα και εγω θα σου πω καλη αρχη στις μετατροπες και σε ανοτερα. σε λιγο θα θελεις και αλλα.
taxidriver06 έγραψε:Νίκο καλορίζικα τα καλούδια,το εργαλείο αγρίεψε βλέπω.Ερε τι έχει να γίνει στον Ταύγετο.
Γιώργο ανυπομονώ!
vitaras ΙΩΑΝΝΙΝΑ έγραψε:φιλε νικο αν και δεν γνωριζομαστε αλλα εδω ειμαστε μια παρεα καλωριζικο και απο μενα και εγω θα σου πω καλη αρχη στις μετατροπες και σε ανοτερα. σε λιγο θα θελεις και αλλα.
Λες Βασίλη;
Τη βάψαμε φίλε!
"We have two lives. The second begins when we realise we only have one."
Λίγο πριν τις γιορτές έκανα κι εγώ κάποιες βελτιώσεις στο GV, ακολουθώντας τα χνάρια του char και μετά από αρκετές συζητήσεις για προτάσεις, λύσεις, αναλύσεις, κριτικές με αρκετούς φίλους και μέλη του club και τους ευχαριστώ όλους θερμά!!! Παρόλο που ήδη το αυτ/το είχε ψηλώσει 3cm με αποστάτες teflon στα μαμά ελατήριά του και κατασκευή χειροποίητων αμορτισέρ BiMors, οδηγήθηκα σε νέα βελτίωση, μιας και οι κραδασμοί στις μικρολακούβες εντός πόλης ήταν ανυπόφοροι (για μένα...). Το γιατί είχα κραδασμούς (κοινώς γκάπα-γκούπα) παρόλο που τα αμορτισέρ ήταν πεντακαίνουργια και καλά φτιαγμένα (από θέμα μίγματος), μου το εξήγησε φίλος του club, και παραθέτω εδώ την εξήγηση και για άλλους: Όταν τοποθετείς αποστάτη στο ελατήριο, ως συνέπεια το μικροσπείρωμά του (οι αρχικές σπείρες επάνω και κάτω) συμπιέζεται ελαφρώς. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τις μικρολακούβες και γενικά τον ανώμαλο δρόμο να τον "ακούς" κυριολεκτικά! Εκτός δρόμου όμως σε μεγάλες βυθίσεις δεν υπάρχει πρόβλημα από κραδασμούς, γιατί το σπείρωμα στη μέση δουλεύει μια χαρά. Κοιτάξτε τις διαφορές στις πρώτες σπείρες με αποστάτη και χωρίς (με μονοκόμματο ελατήριο) για να δείτε τι εννοώ:
Η ΜΗ-συμπίεση του "μαμά" ελατηρίου δε θα ήταν τόση όμως, γιατί το νέο ελατήριο που βλέπετε δεξιά είναι πιο μακρύ και λίγο πιο σκληρό. Απλά για να δούμε τι εννοώ είναι η εικόνα.... Σημειωτέον ότι το αυτ/το ΔΕΝ πατάει στο έδαφος!!! Η συμπίεση όμως με αποστάτη...συμπίεση!
Πριν αναλύσω παρακάτω τις εργασίες, να πω ότι το συγκεκριμένο σχέδιο βελτίωσης θεωρώ ότι είναι ίσως η μοναδική φθηνή και τίμια λύση για έναν μέσο κάτοχο GV που θέλει απλά να βελτιώσει την ασφάλεια και τις δυνατότητες του αυτ/του εκτός δρόμου. Όσα πιο πολλά θες να κάνεις εκτός, τόσα πιο πολλά θα πρέπει να βελτιώσεις, οπότε ο καθένας ορίζει για τον εαυτό του πιο είναι το όριο αλλαγών, βελτιώσεων κλπ.
Σημειωτέον ότι εδώ θα αναφερθώ ΜΟΝΟ σε ελαστικά και αναρτήσεις. Για τα υπόλοιπα θα υπάρξουν ποστ στις σχετικές ενότητες (δίνοντας και links ώστε να ενώσω ΟΛΑ τα ποστ μαζί, σε περίπτωση που κάποιος ενδιαφέρεται να κάνει τα ίδια και να μην ψάχνεται... ). ΕΛΑΣΤΙΚΑ Μιας και τα πρώτα 694 που φόραγα έγιναν πλέον σλικ (και δε μπορούσα όχι μόνο εκδρομή να πάω, αλλά ούτε και με βροχή σε άσφαλτο να οδηγήσω), είπα να πάρω ένα 2ο σετ ζαντών με σκοπό να φορέσω mud ελαστικά. Πήρα λοιπόν τις 15" ζάντες από GV από ένα μέλος του club και μετά από σχετική για το τι mud ελαστικό να φορέσω σε αυτές κατέληξα σε BF Goodrich Mud Terrain KM2 σε διάσταση 215/75/15 (τιμή 500 ευρώ). Στις 16άρες ζάντες τελικά έβαλα χθες τα Michelin Lattitude Cross (Α/Τ) (τιμή 500 ευρώ), παρόλο που με τα 694 έμεινα κατευχαριστημένος. Το σκεπτικό μου ήταν ότι επειδή έχω εκτός δρόμου 2η τετράδα ζαντολάστιχο, ας έβαζα κάτι πιο ασφάλτινο (σχετικά με το 694 εννοώ). Το μόνο κακό είναι ότι τα Michelin είναι πεντάφρεσκα (παραγωγή μέσα Δεκεμβρίου 2009) Ελπίζω να μην έχω θέμα με τόσο ζωντανά ελαστικά! ΑΝΑΡΤΗΣΗ Πάμε τώρα στην ανάρτηση. Με την ευκαιρία αλλαγής από "ελατήριο με αποστάτες" σε "μονοκόμματο ελατήριο" είπα να το ψηλώσω λίγο ακόμα από τα 3εκ. που ήδη είχε με τους αποστάτες, κι έτσι κατέληξα σε χειροποίητα ελατήρια από το , που θα έδιναν τελικά +4cm μπροστά και +4.5-5cm πίσω (τιμή 220 ευρώ). Μέχρι αυτά τα ύψη δε χρειάζεται κανείς να προβεί σε οποιαδήποτε αλλαγή επάνω στο αμάξι του (σωληνάκια, ψαλίδια, κλπ) κι εμένα μου ήταν αρκετό. Το μόνο που θα χρειαζόταν ρύθμιση ήταν η γωνία camper και για το λόγο αυτό πήρα τις καμπερόβιδες από το (dpol ) (τιμή δείτε το site). Όμως λόγω του ύψους που θα αυξανόταν και λόγω του ότι οι 15άρες ζάντες έχουν πολύ αρνητικό offset (-13), οι τροχοί θα "έμπαιναν" πολύ μέσα από τους θόλους. Για να βελτιώσω λοιπόν το κέντρο βάρους, τη στήριξη του αμαξιού και την αισθητική όψη του, η λύση ήταν η προμήθεια αποστατών τροχών, τους οποίους πήρα από το ( μεταπώληση όμως στα 150 ευρώ, δεν είχα χρόνο για παραγγελία τους απευθείας από το site). Εδώ χρειάστηκα 20 νέα μπουλονοπαξίμαδα, μιας και τα "μαμά" είχαν μικρότερη διατομή. Το μόνο που χρειάζεται πλέον ως φινίρισμα είναι μια επιπλέον επιμήκυνση των αμορτισέρ BiMors, γιατί πίσω, όταν περνάω σαμάρι ας πούμε, το αμάξι κυριολεκτικά χοροπηδάει!! (Θα εξηγήσω, όπως μου τα είπε ο char, το γιατί άλλη ώρα, γιατί ήδη πήγε αργά..!! Ας δούμε και τα καλούδια...
Σύγκριση ΜΠΡΟΣΤΙΝΟΥ "μαμά" και ελατηρίου Μυρωνίδη. Ίδια περίπου σκληρότητα, πιο ψηλό για το ύψος.
Σύγκριση ΠΙΣΩ "μαμά" και ελατηρίου Μυρωνίδη. Ίδιο μήκος, αλλά πιο σκληρό και χοντρό σπείρωμα για την απόδοση του ύψους.
Η καμπερόβιδα στη θέση της.
Τοποθέτηση μπουλονιών του αποστάτη τροχού.
Τοποθέτηση του αποστάτη ώστε να μπαινοβγαίνει ελεύθερα.
Όψη αποστάτη από επάνω.
Τέλος, η εξέλιξη του αυτ/του σε ότι αφορά στις βελτιώσεις, από "μαμά" έως σήμερα:
Μανούλα, μητέρα, μαμά!
+3cm με αποστάτες ελατηρίων
gv_3cm2.jpg (77.69 KiB) 11867 προβολές
Σημερινή κατάσταση (με τα mud ελαστικά)
Grand Vitara 1.6 3D (2002) ---- GFi LPG system Ποτέ μην υπερεκτιμάς τις ικανότητες τις δικές σου ή του GV σου!!