Με μεγάλη χρονοκαθυστέρηση σε σχέση και με την υπόσχεση που είχα δώσει και αψήφισα απαντάω στις ερωτήσεις (δε θυμάμαι ποιού) για τα χλμ και επίσης θα σας ρίξω κι ένα κατεβατό για τις εμπειρίες μου.
Έκανα με το GV 20.000 παρά κάτι στα δύο περίπου χρόνια και με το Berlingo 30.000 και κάτι στα 2 χρόνια επίσης. Χωρίς λαδωτήρα σε κανένα από τα δύο με κλασσικό σύστημα με πνεύμονα κτλ και δεν παρουσιάστηκε κανένα πρόβλημα στο αυτοκίνητο το οποίο να έχει να κάνει με την καύση ή με τις βαλβίδες ή κάτι που να με ανησυχεί. Τόσο καλά, που το Berlingo ενώ έπρεπε να αλλάξει σετ χρονισμού στις 60.000 πήγε στις 75.000 και ούτε γκουχ ούτε μουχ. Αύριο πάει για σέρβις.
Στις διακοπές φέτος, στις οποίες έκανα το γύρω της Πελοποννήσου, αλλά όχι με το GV, συνάντησα πολλούς ανθρώπους με σύστημα υγραερίου και απέσπασα πληροφορίες, γνώμες, εμπειρίες τις οποίες συνοπτικά και στο ζουμί τους σας τις παραθέτω. Να τονίσω εδώ ότι και τα δύο αυτοκίνητα έχουν το ίδιο σύστημα εγκατεστημένο, ίδιο κυβισμό, ίδια άλογα με χρονική διαφορά μια εβδομάδας και έχουν την ίδια συμπεριφορά και την ίδια περίπου κατανάλωση όταν μένουμε κάτω από τις 3-3.500 στροφές.
1. Διένυσα 4.170 χλμ με 321 ευρώ. Να λογαριάζετε ότι μέση τιμή υγραερίου μου βγήκε στα 84 λεπτά. Το ξέρω ότι ακούγεται κουφό αλλά σας διαβεβαιώνω ότι είναι δυνατό. Έκαψα ίσως και λιγότερο από ότι με τη βενζίνη. Αυτό γιατί το αυτοκίνητο δεν το ζόριζα καθόλου και το άφηνα να ρολλάρει αρκετά με την 5η ειδικά στις εθνικές και στην ΠΑΘΕ.
2. Σε διάφορες συναντήσεις που είχα και συνομιλίες με πρατηριούχους και εγκαταστάτες, όσον αφορά το λαδωτήρα μου είπαν ότι κυρίως χρησιμοποιείται στα OPEL και FORD γιατί αυτά κάνουν προβλήματα και αρχίζουν να χτυπούν οι βαλβίδες. Για το CITROEN όπως επίσης και για το GV μου είπανε ότι δεν ξέρουν κανέναν που να έχει βάλει γιατί όπως αυτοί ξέρουν δεν είναι απαραίτητο(Μου το είπαν τουλάχιστον 3 μεταξύ των οποίων και ο εγκαταστάτης της Τρίπολης που είναι και ο μοναδικός πρατηριούχος στην Πελοπόννησο εκτός από τον Κολοκυθά στην παραλιακή της Πάτρας. Σε όποιον πάει προς Τρίπολη το πρατήριο λειτουργεί από τις 9 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ, καλό είναι να το ξέρετε γιατί εγώ κόντεψα να την πατήσω. Οι άνθρωποι όμως είναι εξυπηρετικοί και με περίμεναν και ένα 10λεπτο παραπάνω μέσα στη νύχτα.)
3. Το αυτοκίνητο αντέδρασε κανονικότατα σε όλες τις συνθήκες, και με υπερβολική ζέστη, και με κινητήρα στο οποίο άναψε το βεντιλατέρ κάποιες στιγμές (όποιος έχει κάνει το γύρο της Πελοποννήσου ειδικά το δρόμο Τρίπολη-Αρχαία Ολυμπία και Ναύπλιο-Γαλατά(Πόρο)-Μετόχη(Ύδρα).). Οι άλλοι συνυγραερίτες μου είπαν το ίδιο και μου μίλησαν και απόλυτη ευχαρίστηση και στις καταναλώσεις τους. Και συνάντησα από 1.600 κυβικά μέχρι 2.700 με 100ρι ντεπόζιτο αλλά ήτανε λίγο μουντρούχος και δεν τον ρώτησα πολλά.
4. Με ντεπόζιτο 55 λτ το οποίο παίρνει 44 λίτρα στην πραγματικότητα γιατί όπως μου είπε ο κατασκευαστής μου τα ντεπόζιτα παίρνουν μέχρι 80-81% του όγκου τους ξαφνικά το είδα να πάιρνει 44,25 λίτρα στο πρατήριο της Θήβας που είναι μόλις βγαίνεις από την εθνική στα δεξιά στο 1 χλμ και σε παλουκώνουν και 0,95 για διόδια. Ε κι εγώ λοιπόν ψιλοστράβωσα γιατί ήξερα ότι 1 λίτρο το είχα δεν το είχα στο ντεπόζιτο. Και μου το εξήγησαν και αυτό. Στο εν λόγω πρατήριο, η αντλία είναι σε ένα κατηφορικό σημείο στο οποίο το αυτοκίνητο βρίσκεται σε τρελλή κλίση προς τα εμπρός και όταν το αυτοκίνητο είναι σε κλίση μπορεί να πάρει στο ντεπόζιτο μέχρι και 1,5 - 2 λίτρα παραπάνω από το γνωστό 80-81%.
5. Εκεί που είμαι στην Πάτρα στον Κολοκυθά και βάζω υγραέριο, σκάει μύτη ένας τύπος, φουλάρει και ξαφνικά παίρνει το κατσαβίδι και πατάει λίγο τη βαλβίδα του να πετάξει αέριο. Κολλήσαμε οι άλλοι τρεις που ήμασταν εκεί. "Τι έκανες τώρα ρε μάστορα;" λέει ένας." Έβγαλα λέει το άεριο από το σωληνάκι που το πάει στο ντεπόζιτο".Δεν ξέρω τι καταλαβαίνετε εσείς αλλά εγώ κατάλαβα ότι μάλλον το σωληνάκι είναι απομονωμένο με διπλή βαλβίδα (μία έξω από εκεί που το γεμίζουμε και μία στη ζεύξη με το ντεπόζιτο) και μάλλον κρατάει μια ποσότητα σε αυτό το μεσοδιάστημα και ο τύπος αυτός την έβγαλε. Ότι καταλάβατε, κατάλαβα.
Ας έρθουμε τώρα στα δύο προβλήματα που διαπίστωσα και τα οποία ίσως κάποιοι να τα ξέρετε.
1. Το βασικότερο πρόβλημα είναι όταν το υγραέριο είναι στα τελειώματα. Σε εμένα έχει έναν δείκτη με 4 λαμπάκια. Όταν λοιπόν φτάνει στο ένα λαμπάκι και αρχίζει να αναβοσβήνει κι αυτό που σημαίνει ότι είμαστε στα 8-9 λίτρα που απομένουν. Ήμουν στην Ακράτα σε ένα χωριό μέσα στα βουνά σε υψόμετρο 720 μέτρα και όταν αποφάσισα να κάνω αναστροφή το αυτοκίνητο πλάγιασε πολύ προς την αριστερή πλευρά, το σωληνάκι που πάει το υγρό στον πνέυμονα είναι δεξιά, πάτησα συμπλέκτη να βάλω την όπισθεν και το αυτοκίνητο έσβησε. Σκέφτηκα ότι με τόσο μπαϊρι και ανηφόρα το μπούκωσα. Το άναβα, έσβηνε. Είπα στο τέλος ότι θα κάνω διακοπές στο βουνό όπως έγινε. Με τα πολλά το γκάζωσα λίγο, το γύρισα στη βενζίνη για να αποφύγω κάθε κίνδυνο στην κατηφόρα και κατέβηκα. Δε μου το ξανάκανε ποτέ εκτός από ένα βράδυ που έφευγα από Σπάρτη για Τρίπολη και σε μια στροφή δεξιά 180 μοιρών δεν άντεξε την τρίτη και πήγα να βάλω δευτέρα. Έφτασα λοιπόν στην Τρίπολη και έπιασα την κουβέντα με τα παιδιά από τον εγκαταστάτη που προανεφερα και μου εξήγησαν ότι το σωληνάκι που πάει το καύσιμο στον πνεύμονα είναι ψηλότερα από τον πάτο του ντεπόζιτου για να μην τραβάει και σκουπίδια στον πνεύμονα. Αυτό όμως δημιουργεί το πρόβλημα, αν βρεθείς για πολλή ώρα πλαγιασμένος προς την αντίθετη πλευρά από την έξοδο ή σε απότομη στροφή πολλών μοιρών να μην τραβήξει υγρό και να στείλει αέρα στον πνεύμονα ο οποίος θα στέιλει αέρα στο πιστόνι και φυσικά καύση με αέρα δε γίνεται. Και σβήνει ο γιακουμής λοιπόν. Αυτό να το έχετε κατά νου γιατί μπορεί να σας συμβεί και σε μεγάλη κατηφόρα ή ανηφόρα, αναλόγως που βγαίνει το σωληνάκι αν έχετε το ντεπόζιτο στη ρεζέρβα. Τρίτη φορά μου συνέβει στην κατηφόρα μετά το Shell στην εθνική Τριπόλεως-Κορίνθου μετά τα διόδια και ήμουν πάλι άδειος. Άρα λοιπόν, γεμίστε το μια ώρα νωρίτερα να είσαστε και πιο ασφαλείς και να μην βγάζετε άγχος.
*Κάποιος μου μίλησε και για καθαρισμό του πνεύμονα, μπας και μάζεψε κανένα σκουπιδάκι, αλλά με βάση την έκβαση των πραγμάτων καταλαβαίνετε ότι αυτό δεν υφίσταται. Βέβαια ίσως ο πνεύμονας ένα καθαρισματάκι να το θέλει ανα κάποια χιλιόμετρα αλλά ο εγκαταστάτης μου δε μου είπε τίποτα πάνω σε αυτό το θέμα και όταν τον ρώτησα μου απάντησε πως είναι σχεδόν απίθανο να σου κάνει τέτοιου είδους πρόβλημα σε τόσο λίγα χλμ (20 και 30.000 στα δύο αυτοκίνητα αντίστοιχα). Ρωτήστε κι εσείς τους δικούς σας μήπως και σας πουν κάτι διαφορετικό. Πάντως από ότι κατάλαβα ο πνεύμονας δεν είναι σαν το καρμπυρατέρ που μπορεί να βουλώσει έτσι έυκολα.
2. Όταν μου έκανε το παραπάνω πρόβλημα στην κατηφόρα, είχα μόλις σταματήσει στο SHELL γιατί λίγα χλμ πριν, στις Μυκήνες μου είχε ανάψει το λαμπάκι το κινητήρα. Εκεί σκέφτηκα κι εγώ, όπως όλοι όσοι διαβάζετε, ότι μάλλον π@π@ριές μου λέγανε για τα σωληνάκια. Έβγαλα και το άγχος της μαϊμούς, μίλησα με τους λεβέντες από το βενζινάδικο που μου είπαν όλο σιγουριά ότι "μάλλον έβαλα βενζίνη από πολλά διαφορετικά βενζινάδικα"

(Ούτε σταγόνα δεν έβαλα στα 4.170 χλμ), άνοιξα το βιβλιάράκι του αυτοκινήτου και διάβασα ότι όταν ανάβει αυτό το λαμπάκι εκτός από το λ (αισθητήρας λάμδα) μπορεί να είναι και ο ψεκασμός. Σαφώς σκέφτηκα αμέσως ότι οι διακοπές παρατείνονται αλλά πήρα κι ένα τηλέφωνο τον εγκαταστάτη μου που μου είπε " Ότι και να γίνει το αυτοκίνητο στη Δράμα θα σε φέρει χαλαρά αλλά κάνε τον κόπο να το τινάξεις λίγο στην ΠΑΘΕ και αφού το αφήσεις ένα βράδυ στην ανάπαυση την άλλη μέρα ξαναάναψτο και δες". Έκανα λοιπόν το κομμάτι μέχρι τη Λάρισα με Χ χλμ/ώρα. (Δεν τα λέω γιατί μπορεί να κυκλοφορούν και όργανα της τάξης) και άφησα το αυτοκίνητο να αναπαυθεί τη νύχτα στην Κατερίνη. Την άλλη μέρα το πρωί λίγο πριν ξεκινήσω για Δράμα κατέβηκα να πάω μέχρι το πρατήριο στη Νέα Έφεσσο να βάλω υγραέριο. Άναψα μηχανή. Μηδέν φωτορυθμικά, μηδέν λαμπάκια, τίποτα. Άρα μάλλον ζορίστηκε ο Γιακουμής στα χαμουτζίδικα με τα βουνά και λέρωσε τον λάμδα. Αλλιώς δεν εξηγείται το φαινόμενο. Είμαι τώρα μια βδομάδα και βάλε εδώ. Το αυτοκίνητο στο μεταξύ έκανε άλλα 500-600 χλμ και δεν παρουσίασε κανένα απολύτως πρόβλημα.
ΣΑΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ ότι όλες αυτές οι εμπειρίες έγιναν με CITROEN BERLINGO 1600 109HP Multispace και όχι με το GV. Εγώ, προς δική μου χρήση, τις λαμβάνω υπόψιν μου και για το GV γιατί οι μηχανές είναι ίδιες και οι εγκατατάσεις είναι ολόιδιες, τις ίδιας χρονικής στιγμής, από το ίδιο συνεργείο με τα ίδια χαρακτηριστικά εκτός από το ντεπόζιτο (στο GV είναι φιάλη κάθετη στο αυτοκίνητο ενώ στο Citroen είναι στη ρεζέρβα) και το σύστημα ανεφοδιασμού (σωληνάκια και ιστορίες). Γι αυτό λάβετέ τα υπόψιν σας με τη δέουσα προσοχή.
Τιμές Υγραερίου.
Από τις εμπειρίες μου σε όλο το ταξίδι, τα λέω ονομαστικά (γιατί νομίζω ότι επιτρέπεται) και έχω και τις αποδείξεις.
Στη Δράμα έβαλα στον εγκαταστάτη μου "Κύρου" στο δρόμο Δράμας-Καλλιφύτου με 76 λεπτά και είναι ξκαι η φθηνότερη τιμή που συνάντησα και υπάρχει μέχρι σήμερα αυτή τη στιγμή που μιλάμε.
Έβαλα στον Κορινό πριν την Κατερίνη στο SHELL(αν δεν κάνω λάθος) αυτό που είναι στο δρόμο προς Κατερίνη(υπάρχουν δύο, ένα στην κατεβασιά και ένα στην ανεβασιά). 0,855/λτ
Έβαλα στο Λιανοκλάδι. 1χλμ μετά τη διασταύρωση για Υπάτη. Περνάμε τη Λαμία και βγαίνουμε προς Λιανοκλάδι και είναι στο δεξί μας χέρι. 0,799/λτ
Στη Θήβα, με το συμπάθειο, αλλά ενώ στην κατεβασιά έβαλα 0,82/λτ στην ανεβασιά κάηκε η γούνα μου. 0.87/λτ. Και όταν διαμαρτυρήθηκα στο παλικάρι που έβαζε το αέριο μου είπε"σε σπαστά Ελληνικά" ότι ήτανε 0,89/λτ αλλά το αφεντικό το κατέβασε. Αυτά από 31/07 εώς 8/08. Τα συμπεράσματα όποιου θέλει να τα βγάλει.
Στην παραλιακή Πατρών στην AEGEAN του Κολοκυθά έβαλα με 0.85/λτ και τις δύο φορές μία την 1/08 και μία την 7/08. Νομίζω ότι εκεί εγκαθιστούν και συστήματα γιατί έχουν συνεργείο πίσω από το βενζινάδικο και αυτό μου είπε κάποιο παλικάρι στο πρατήριο, σε σπαστά όμως Ελληνικά.
Στην Τρίπολη έβαλα όλη την υπόλοιπη εβδομάδα με σταθερή τιμή 0,82/λτ.
Στη Ν.Έφεσσο έβαλα με 0,855/λτ (ίσως και να κάνω λάθος, δε θυμάμαι πολύ καλά και από την απόδειξη δεν μπορώ να καταλάβω)
Κι επειδή η βελόνα μου κόλλησε στο σπαστά Ελληνικά και θα το έχετε καταλάβει να σας πω ότι μου έκανε τρομερή εντύπωση η πυκνότητα αλλοδαπών ειδικά κάτω από το αυλάκι. Αυτό ήτανε το καλοκαίρι στο οποίο κατάλαβα γιατί εκεί χάμου όταν μιλάνε για αλλοδαπούς με την φιλοφρόνηση "λαθρομετανάστες" θυμώνουν. Είναι φουλ. Και αν έχουμε εδώ κανέναν από τον Πύργο θα ήθελα να τον κράξω για τα χιλιάδες αμάζευτα καρπούζια στο δρόμο προς Κατάκολο. Κατά την ταπεινή μου άποψη είναι βιασμός της φύσης.
Όποιος έφτασε μέχρι εδώ και δε βαρέθηκε να διαβάσει την ιστοριούλα, ευχαριστώ για την προσοχή του.