Ευχαριστώ Αντωνη. Περιμενω τωρα απαντησεις απο αλλους GVηδες για την αξιοπιστια των μαμισιων αυτοματων και χειροκινητων, με την προυποθεση οτι θα γινεται καλη συντηρηση, μιας και ασχολουμαι και μονος μου με αυτα τα απλα. Αν θυμαμαι καλα , απο οσα διαβασα εδω μεσα, για να μην ξαναψαχνω 55 σελιδες, οι πλυμνες απο Jimny ταιριαζουν ή δεν ταιριαζουν αμεσα και χρειαζονται αποστατες;
Να τοποθετήσεις χειροκίνητες. ΄Οταν είναι κλειδωμένες θα έχεις ένα εργοστασιακό αποτέλεσμα, όταν θα είναι ξεκλείδωτες θα έχεις την πολυτέλεια να λειτουργείς την τετρακίνηση, όμως στην ουσία η μετάδοση θα κινεί μόνο του πίσω τροχούς. Η πιο αξιόπιστη και χιλιοδοκιμασμένη λύση.
Εχεις δικιο Γιαννη. Οι χειροκινητες ειναι πιο αξιοπιστες, οπως λετε οι περισσοτεροι εδω μεσα και απο οτι λενε κατα πλειστον και , περαν του οτι αν κανεις μπρος και πισω με 4L, 4Η , για πανω απο 2 μετρα, οι αυτοματες θα ειναι συνεχεια στο κλειδωμα και ξεκλειδωμα.
Τελευταία επεξεργασία από Tony Louk και Παρ Οκτ 25, 2024 11:34 am, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Αιτία:Ενσωμάτωση link
Mastergunner έγραψε:Αλλαγή πλυμνών ΑΦΑΙΡΕΣΗ - Προμηθευτήτε τσιγάρα και φτιάξτε καφέ - Πάρτε ένα άλλεν 5άρι,ενα παλιό πανί,ένα σφυρί.Επίσης σταυρό και γρύλλο - Τακάρετε και δέστε χειρόφρενο - Λασκάρετε τους εμπρός τροχούς με τον σταυρό - Σηκώστε το αμάξι με τον γρύλλο και αφαιρέστε τον τροχό (αν χρησιμοποιήσετε το γρύλλο του αμαξιού) αν σηκώσετε με κροκοδειλάκι απο την γέφυρα βγάλτε και τους δύο τροχούς. - Βάλτε την γυναίκα σας ή ένα φίλο να πατήσει φρένο και να το κρατήσει πατημένο - Με το άλλεν λύστε τις 6 αλλενόβιδες που συγκρατούν την πλύμνη στο μουαγιέ - Χτυπώντας ελαφρά με τη λαβή του σφυριού αφαιρέστε την πλύμνη απο το μουαγιέ του τροχού. - Με το πανί καθαρίστε το καρέ του ημιαξονίου και την πατούρα του μουαγιέ απο τα παλιά γράσσα (μην χρησιμοποιήσετε πετρέλαιο κτλ) ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ - Πάρτε την καινούρια πλύμνη στα χέρια - Βεβαιωθήτε οτι η πεταλούδα είναι στο ¨ξεκλείδωμα¨ (Unlock ή Free) - Απο τις οδηγίες δείτε πόσο γράσσο θέλουν (συνήθως 1 με 2 gr) - Βάλτε το γράσσο και απλώστε το με το δάκτυλο,στο καρέ της πλύμνης και στο ρουλεμάν της.Αφήστε τη κάτω. - Σκουπίστε καλά τα χέρια σας απο τα γράσσα και πάρτε την φλατζόκολλα. - Πάρτε την πλύμνη και αφου βεβαιοθήτε οτι η πατούρας της είναι καθαρή απλώστε την φλατζόκολλα ομοιόμορφα,βεβαιωθήτε οτι καλύφθηκε όλη η πατούρα (αλλιώς θα χάνει γράσσο) - Τοποθετήστε την πλύμνη στο καρέ του ημιαξονιού και σπρώξτε ελαφρά προς τα μέσα προσέχωντας οι 6 τρύπες της πλύμνης να κεντραριστούν με τις 6 τρύπες του μουαγιέ - Αν χρειαστεί να περιστραφή η πλύμνη προκειμένου να κεντραριστούν οι τρύπες κάντε το δεξιόστροφα - Πάρτε την κόλλα σπειρώματων και βάλτε λίγη ποσότητα στις 6 αλλενόβιδες και βιδώστε τες - Ξεκινάτε να σφίγγετε σταυρωτα με το άλλεν και τις έξι βίδες δηλαδή 2-4-6 και 1-3-5 - Όταν οι βιδες τερματίσουν βάλτε τη γυναίκα ή το φύλο να ξαναπατήσει φρένο - Σφιξτε τώρα με τη σειρά όλες τις βιδες χρεισιμοποιώντας μια μικρή προέκτση στο άλλεν (εγω χρησιμοποιώ γερμανοπολύγωνο) - Καθαρίστε τα τυχών υπολλοιματα φλατζόκολλας γυρο-γυρο απο την πλύμνη - Τοποθετήστε τον τροχό χωρίς το τυχών καπάκι του - Κατεβάστε το αμάξι απο τον γρυλλο και ξανασφίξτε τον τροχό. Είστε έτοιμοι.... Πάρτε τον καφέ και κάντε ένα δυο τσιγάρα κάντε το ίδιο και απο την άλλη πλευρά. :wink: Όταν τελειώσετε και τις δύο κάντε δοκιμή ως εξής: Βάλτε 4χ4 και κόψτε το τιμόνι τέρμα (οι πλύμνες πρέπει να είναι ξεκλείδωτες) δοκιμάστε να ξεκινήσετε με 2α συμπλεκτάροντας ελαφρά αν το αμάξι κινηθεί ελευθερα (δεν σβαρνιζεται και δεν τραβάει τα μούτρα ευθεία) τότε είστε οκ Κλειδώστε τις πλύμνες και δοκιμάστε το ίδιο.Αν αισθανθίτε τράβηγμα ευθεία και οι τροχοί φαινεται σαν να σβαρνίζονται) τότε συμαίνει οτι οι πλύμνες έχουν κλειδώσει κανονικά και οι τροχοί περιστρέφονται απο τον εμπρόσθιο άξονα. Παρκάρετε και σβύστε το αμαξι.Περιμενετε καμια με δυο ώρες ωστε να τραβ'ηξουν οι κολλες,πίνοντας τον υπόλοιπο καφέ σας :wink:
Συνονόματε Γιωργο , δεν γνωριζω τι δουλεια κανεις , αλλα σαν δασκαλος-καθηγητης θα ησουν εξαιρετικος. Οι οδηγιες σου ειναι αναλυτικοτατες για να αλλαξει μονος του τις πλυμνες , οποιος ασχολειται λιγο και του αρεσει να μαστορευει . Προσωπικα θα τις αλλαξω μονος μου για να μπορω να αντιμετωπισω και μια πιθανη δυσλειτουργια πλυμνων , κουβαλωντας μαζι μου και μια εφεδρικη , οπως προτεινουν πολλοι εδω μεσα. Το μονο που θα προσθετα , για εμας που δεν εχουμε την εμπειρια, ποσο να σφιξουμε τις βιδες, ειναι , να χρησιμοποιουμε δυναμομετρο και να εφαρμοζουμε βασει του βιβλιου service σελιδα : 50N.m στις βιδες αλεν της πλυμνης και 100Ν.m στα μπουλονια του τροχου. Επισης στην σελιδα , δειχνει και την περιοχη για την φλαντζοκολλα. Προσωπικα εχω 4 δυναμοκλειδα , αλλα πιο βολικο βρηκα και το πιο
Τελευταία επεξεργασία από gba και Παρ Οκτ 25, 2024 10:57 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Η πρωτη μου σκεψη ηταν οτι ηταν δασκαλος -καθηγητης και κοιταξα το προφιλ και επειδη δεν το επιβεβαιωσε το προφιλ, εγραψα υποθετικα. Επειδη η πλυμνη εχει πανω της και το ρουλεμαν του μπροστινου τροχου, αν καταλαβα καλα, κατεληξα στην αγορα καινουργιας aisin.
ΥΓ. Δεν εχει νοημα να μετανιωνω για τα στραβα του παρελθοντος εκ μερους μου, αλλα θα ειχα ξεστραβωθει νωριτερα, πολλα χρονια, αν ειχα μπει νωριτερα στο vitaraclub.
Μπηκαν και οι πλημνες AISIN FHS 005 , καινουργιες αγορασμενες απο την Ιαπωνικη και επειδη ηδη ημουν στο συνεργειο για αλλαγη βαλβολινης κιβωτιων και διαφορικων , προτιμησα να τις βαλει αυτος, ως εμπειρος και αξιοπιστος μηχανικος, που ειναι. Δεν εβαλε καθολου γρασσο, καθως οι πλυμνες ειχαν το απαιτουμενο λιγο γρασσο, απο το εργοστασιο και μπηκε μπλε κολλα σπειρωματων και στις 24 βιδες. Αμεσα ειχα πιο ελαφρυ τιμονι και καλυτερη αποκριση γκαζιου. Θα μετρησω και καυσιμο και τα ξαναλεμε.
Ακριβως ετσι. Δες παραπανω και την φωτογραφια απο το κουτι με τον κωδικο. Παντως την πιο καλη τιμη την εχει το . Και στην Ιαπωνικη , μπορεις να πετυχεις καλες, παραπλησιες τιμες αν εχεις γνωστο, μεσα σε αυτην. Η συσκευασια δεν περιεχει καθολου βιδες. Οι μαυρες εξαγωνες βιδες, που βλεπεις στην φωτογραφια, ειναι οι μαμισιες απο την πλυμνη του τροχου. Οποτε θα χρειαστεις και τις ανοξειδωτες βιδες αλλεν , που βλεπεις στην φωτογραφια, που δεν περιεχονται στην συσκευασια. Αγοραζεις επιπλεον 12 βιδες. Δεν θυμαμαι το νουμερο, οποτε θα εχεις και την πλυμνη μαζι σου, οταν αγορασεις τις βιδες. Αντι για ανοξειδωτες, μπορεις να βαλεις και μαυρες, που ειναι πιο ανθεκτικες.
Οι AISIN πλύμνες πρέπει να τοποθετούνται με ΚΩΝΙΚΟΥΣ οδηγούς στις βίδες που τις στερεώνουν στο μουαγιέ. Για να κεντράρουν σωστά την πλύμνη . Για τον λόγο αυτό, έχουν κωνικές τις τρύπες που ειναι στην βάση της κάθε πλύμνης. Οι οποίες τρύπες είναι και μεγαλύτερες για να δέχονται τους κωνικούς οδηγούς . Οπότε χωρίς τους οδηγούς αυτούς οι βίδες στερέωσης (ναι, ξερω, σου ειπαν ότι μπαινουν και έτσι μια χαρά) έχουν κενά γύρω τους
Οι κωνικοί οδηγοι που λέω, είναι κώνοι με τρύπα στην μέση για να περνάει η βίδα και σκοπό έχουν να κεντράρει (ακριβώς) η πλύμνη εκει που την βιδώνεις. Έτσι η πλύμνη στέκεται ακριβώς στο σημείο που πρέπει. Άλλες πλυμνες (άλλων κατασκευαστών ) δεν έχουν αυτή την ιδιαιτερότητα και δεν χρειάζονται κωνικούς οδηγούς Αν έχεις βάλει απλές ροδέλες , οι βίδες θα δεις ότι 'κολυμπάνε' στην τρύπα με αποτέλεσμα το ελλιπές κεντράρισμα Οι πλύμνες όταν τις αγοράζεις ΔΕΝ έχουν αυτούς τους κωνικούς οδηγούς και αν ΔΕΝ τους είχε το αυτοκίνητο απο πριν (δύσκολο, εκτος αν φόραγε πάλι AISIN) τότε μ'αλλον δεν τους έχεις
Οι βίδες για το καπάκι της πλύμνης ειναι Μ6 Χ 20χιλ
Μην τις αφήσης χωρίς τους κωνικούς οδηγούς Άποψη μου , εσυ κάνεις ότι θες
Αν δεν δοκίμασες ποτέ ο ίδιος κάτι, μη το χλευάζεις και μη το απορρίπτεις
Αυτο που λες Τόνυ, αφορά ΜΟΝΟ τις απλές ανοξείδωτες που, σωστά, όπως λες είναι σχετικά μαλακές. Υπάρχουν όμως και ανοξείδωτες σε μεγαλύτερη σκληρότητα (8.8 και πλέον) που είναι πολύ ΟΚ , αλλά και αρκετά ακριβότερες Απλά είναι δυσεύρετες . Ένας λόγος είναι και το κόστος τους (δεν τις φέρνουν οι έμποροι, γιατί λόγω ηψηλότερου κόστους δεν τις πουλάνε)
Αν ξερει κάποιος να σφίγγη , όλα είναι οκ, αν όχι,, ότι και να βάλη , άστα να πάνε
Αν δεν δοκίμασες ποτέ ο ίδιος κάτι, μη το χλευάζεις και μη το απορρίπτεις
Συμφωνώ Χρήστο, όταν όμως ζητήσει κάποιος ανοξείδωτες... του δίνουν τις φτηνές.
Άλλωστε όλα τα "μαμά" μπουλόνια μαύρα είναι, χωρίς κανένα πρόβλημα και τα σφίγγουν οι λαστιχάδες χωρίς πρόβλημα όσο δεν πάει... ( πρόσφατα έβαλα μοχλό 1 μέτρο για να ξεσφίξω και να αλλάξω σε μαντολάστιχα και ...στράβωσε το μπουλονόκλειδο!)
Σωστά... τους δίνουν τις μαλακές ανοξείδωτες πάντα,, εκτος αν ζητήσουν τις "άλλες" Οι εργοστασιακές βίδες όμως , δεν είναι σαν τις "μαύρες" του εμπορίου. Είναι διαφορετικές Γιαυτό βλέπεις και ότι δεν οξειδώνονται εύκολα. Εν πάσει περιπτώσει ,, όλα καλά
Αν δεν δοκίμασες ποτέ ο ίδιος κάτι, μη το χλευάζεις και μη το απορρίπτεις