Mάριε καλημέρα. Εχω το αυτοκίνητο που σε ενδιαφέρουν οι πληροφορίες, οπότε να σου πω από πρώτο χέρι.
Αν έχεις σκοπό να το κυκλοφορείς μέσα σε πόλη, πρέπει να γνωρίζεις ότι το diesel δεν προορίζεται για τέτοια χρήση. Για παράδειγμα, όλα τα taxi που κυκλοφορούν, λόγω αδυναμίας αναγέννησης του dpf, καταλήγουν να το ξηλώνουν, μια και στα ΚΤΕΟ αδυνατούν να ελέγξουν αν υπάρχει η όχι το φίλτρο στο αυτοκίνητο.
Οσον αφορά το αρχικό ερώτημα, πρέπει να έχεις υπ' όψιν πως το αυτόματο αυτού του τύπου, έχει όπως κάθε απλό χειροκίνητο κιβώτιο, δίσκους που τρίβονται. Προφανώς για λόγους οικονομίας οι δίσκοι δεν είναι εμβαπτισμένοι σε λάδι (όπως στις μοτοσυκλέτες), αλλά λειτουργούν εν ξηρώ, όπως στα χειροκίνητα. Αυτό ε΄χει ως αποτέλεσμα, να σου δίνει την τεράστια ευκολία να μην ασχολείσαι ποτέ με τις αλλαγές μεν, αλλά αυτό ΔΕΝ συμβαίνει όταν βάζεις το αυτοκίνητο να σκαρφαλώσει, οπότε εκ των πραγμάτων, αναγκάζεται ως αυτόματο, να μισο-πατάει τον δίσκο, αφού εσύ ο χειριστής, δεν του δίνεις γκάζι να συμπλέξει και να φύγει, φοβούμενος ότι καπου θα βρεις από κάτω. Το αυτόματο ΔΕΝ έχει μυαλό. εσύ το έχεις. Αρα, όταν θα κληθείς να σκαρφαλώσεις έναν κατσικόδρομο, θα πρέπει να κάνεις τις ακόλουθες κινήσεις, για να παρακάμψεις αυτή την "ατέλεια" του συστήματος.
1. Με το που πατάς σε χωματόδρομο, θα το βάλεις κανόνα, να γυρίσεις το κουμπί σε SNOW -MUD και καπάκι θα πατήσεις το LOCK. O λόγος είναι να έχεις εκ προιμίου το σύστημα να μοιράζει ροπή σε όλους τους τροχούς και να μην περιμένει να χασει πρόσφυση για να λειτουργήσει θεραπευτικά.
2. Θα σπρώξεις τον λεβιε προς το μέρος σου για να περιμένει από εσένα το σύστημα αλλαγές προς τα επάνω και να ΜΗΝ αλλάζει μόνο του μόλις διαπιστώσει πως μπορεί να σηκώσει την 2α κλπ. Το σύστημα κάνει μόνο του τις προς τα κάτω αλλαγές.
3. Θα κινηθείς έτσι ώστε να διατηρείς ΠΑΝΤΑ η όσο μπορείς περισσότερο, ταχύτητα από 10 km/h και πάνω για την 1η. Θα σκέπτεσαι που θα πατήσεουν οι ρόδες σου ώστε να μην χρειαστεί να πέσεις κάτω από τα 10. Αν χρειαστεί, είναι καλύτερα να σταματήσεις, να ελέγξεις που θα πάς και εν συνεχεία να περάσεις, ει δυνατόν, μια κι έξω!. Εν ολίγοις δεν θέλει σιγά σιγά, δεν θέλει πατιναρίσματα. Αν τα ακολουθήσεις δεν θα αντιμετωπίσεις θέματα.
Εγώ είχα την τύχη να είμαι προετοιμασμένος από συναδέλφους αλλά και από το web, εν τούτοις την πρώτη φορά που έκανα όπισθεν το τροχόσπιτο να το βάλω στην θέση του, στην 3η - 4η μανούβρα ο δίσκος πρόλαβε να μυρίσει. Σταμάτησα, περίμενα κανα 10λεπτο και από τότε ξέρω πόσο μπορώ να το ζορίσω και που αρχίζει να διαμαρτύρεται. Μεχρι στιγμής δεν έχει επαναληφθεί το συμβάν, έχω κάνει 40 k, αλλά ΠΑΝΤΑ προλαμβάνω τις αλλαγές όταν είμαι σε τέτοια κατάσταση. Δεν το αφήνω να κάνει ότι θέλει, η ότι νόμίζει ότι θέλει.