MAD έγραψε:Πρόσφατα έσπασε ο 2ος δικός μου και
σκέφτομαι να τους βγάλω και τους 2
και στη θέση τους να βάλω έναν μεταλλικό
πιο ελεύθερο.
Τουλάχιστον είδες καμία διαφορά στην απόδοση ή
στη κατανάλωση;
Καταρχήν ενας μεταλλικός (after market δηλαδή) είναι ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ πιο φτηνός από τον γνήσιο (που είναι κεραμικός)
Κοστίζει περίπου στα 250 ευρώ αντί για 800 (φτάνουν μέχρι 1200 αναλογα το αμαξι) που έχει ο εργοστασιακός.
Επιπλέον δεν έχει κύνδινο να σπάσει εσωτερικά όπως ο κεραμικός.
Και δουλεύει καλύτερα με το αέριο.
Εχει διαφορά, κυριως στις ψηλές στροφές. Επειδή είχα ήδη τελικό ελευθέρας και δεν ήθελα να βγάλει πολύ θορυβο, έβαλα 400τρυπους.
Βέβαια εγώ έχω το Jeep Cherokee 3.7 V6 που έχει δύο καταλύτες. Έναν για κάθε μεριά του V.
Μπορείς πολύ άνετα να βάλεις 200τρυπο και περνάς κανονικά ΚΤΕΟ.
Με 100τρυπο θα βγάζει πολύ θόρυβο και δεν περνάς οριακά ΚΤΕΟ.
Αν το αμάξι είναι σε όλα μαμα (φίλτρο αέρα, μεσαίο-τελικό καζανάκι, πρόγραμμα), μην περιμένεις να δεις καμια ιδιαίτερη διαφορά.
Σίγουρα το αμάξι θα αναπνέει καλύτερα.
1ον γιατί θα είναι ένας καινούριος καταλύτης (όπως και να έχει ο παλιός θα είχε τα βουλωματακια του)
2ον γιατί θα υπάρχει καλύτερη ροή των καυσαερίων επειδή έχει 200 τρυπες αντί για 800 στην ίδια εξωτερική διάμετρο
Αν θα έχει διαφορά στην κατανάλωση, τότε θα είναι σίγουρα προς τα κάτω (εάν συνεχίσεις να οδηγάς με τον ίδιο τρόπο).
Και εξηγώ γιατί όλοι λένε ότι όταν κάνεις φίλτρο-εξάτμιση-πρόγραμμα το αμάξι καίει παραπάνω.
Αυτό δεν υσχίει.
Σκέψου ότι ο κινητήρας είναι μία αντλία αέρα (που ρουφάει αέρα από το φίλτρο) και αντίστοιχα μετά προσπαθεί να το βγάλει από την εξάτμιση.
Αρα το πιστόνι καθώς κατεβαίνει και δημιουργεί υποπίεση για να εισάγει αέρα, βρίσκει αντίσταση από το φίλτρο.
Αντίστοιχα όταν ανεβαίνει το πιστόνι προσπαθεί να βγάλει τα καυσαέρια και βρίσκει αντίσταση στα διαφράγματα της εξάτμισης και στον καταλύτη.
Ουσιαστικά λοιπόν υπάρχει μία αυτοκατανάλωση από τον ίδιο τον κινητήρα.
Όταν λοιπόν βάλεις ελεύθερο φίλτρο και αντίστοιχα ελεύθερη εξάτμιση, τότε μειώνεις την αυτοκατανάλωση της ενέργειας του κινητήρα.
Ετσι έχεις παραπάνω ιπποδύναμη, που το μοτέρ την είχε αλλά την κατανάλωνε.
Αρα λοιπόν αν συνεχίσεις να οδηγάς με τον ίδιο τρόπο θα παρατηρήσεις ότι το αμάξι στροφάρει πιο εύκολα.
Δηλαδή οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν πιο γρήγορα διοτι βρίσκει μικρότερη αντίσταση.
Αν όμως εσύ πεις, ... ω ρε φίλε... αυτό τρέχει τώρα ... και αλλάξεις την οδηγική σου συμεπριφορά και το πατάς περισσότερο, ... ναι θα κάψει περισσότερο.
Βεβαια εκεί παίζει ρόλο και το πρόγραμμα.
Διοτι αν τα ελευθερώσεις όλα, πιθανόν το πρόγραμμα που έχει ήδη το αμάξι να μην μπορεί να διορθώσει στο βέλτιστο.
Οπότε κάνεις remap τον εγκέφαλο για να εχει σωστό μείγμα σε όλο το φάσμα των στροφών.
Αυτό συνεπάγεται με καλύτερη καύση, αρα και μεγαλύτερη οικονομία (ξαναλέω όταν το πηγαίνεις νορμάλ).
Επίσης αν για παράδειγμα πας από τα 140 άλογα στα 160, τότε π.χ. σε μία συνεχόμενη ανηφόρα με 100χλμ/ω στην εθνική αντί να αναγκαστείς να κατεβάσεις 4η, τώρα θα μπορείς να συνεχίσεις με 5η.
Αρα λιγότερες στροφές, καλύτερη κατανάλωση.
Αλλάζωντας όμως μόνο έναν καταλύτη και τίποτα άλλο, οι διαφορες θα είναι μη μετρήσιμες.
Ελπίζω να σε διαφώτισα και να μην σε κούρασα με το μακροσκελές ποστ μου
