Η αναφορά μου στο cruise control σαν "κόφτης" στην κατανάλωση έχει να κάνει με τον πειρασμό να ανεβάσεις ταχύτητα όταν βλέπεις μια τεράστια ευθεία, ελεύθερη από αυτοκίνητα και ...ραντάρ. Κάθεσαι στην δεξιά λωρίδα, ενεργοποιείς και όλα τα lane assist και το αυτοκίνητο σχεδόν οδηγείται από μόνο του.
Τώρα αν το CC συγκρινόμενο με την manual οδήγηση είναι πιο οικονομικό ή πιο καυσιμοβόρο είναι θέμα για μεγάλη συζήτηση.
Κατά μεγάλη σύμπτωση σε αυτό το ταξίδι αποφάσισα να μελετήσω την συμπεριφορά του και επέλεξα την οθόνη στο κεντρικό καντράν που δείχνει επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις για να δω πότε "πατάει γκάζι" το CC και πότε φρένο. Τελικά όμως αυτή η οθόνη είναι μούφα *
Αυτό που δείχνει είναι η μηχανική πίεση των πεντάλ (γκάζι και φρένο), καμία σχέση με επιτάχυνση και επιβράδυνση.
Δείχνει μόνο γραφικά με το ιστόγραμμα στην οθόνη πόσο πατάς τα πεντάλ (γκάζι φρένο) χωρίς απαραίτητα αυτό να σημαίνει οτι το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται σε αυτή την εντολή. Λίγο άσχετο με το θέμα αλλά για μένα μια ενδιαφέρουσα διαπίστωση.
Δύο χρόνια μετά και ακόμα ανακαλύπτω μικρολεπτομέρειες του αυτοκινήτου

*
EDIT: λίγο υπερβολικός με το "μούφα", απλά δεν καταγράφει τις εντολές επιτάχυνσης και επιβράδυνσης που δίνει το CC. Μόνο τις δικές μας από τα πεντάλ