Έχω έρθει σε επικοινωνία μέσω email με αυτόν που κάνει τα roller test στο YouTube και μετρήσεις του ρεύματος που πηγαίνει στον electromagnetic coupler ( EMC) του allgrip που δίνει κίνηση στον πίσω άξονα και ο οποίος μάλιστα είναι κάτοχος Vitara και τα αποτελέσματα στα οποία έχει καταλήξει είναι τα εξής:
Εύρος του ρεύματος στον EMC 0Amperes ( coupler disengaged) με 2,8Α ( coupler fully compressed).
O coupler πάντα μεταφέρει ροπή στον πίσω άξονα λόγω μηχανικής κατασκευής και αν το αμάξι είναι στον αέρα η σε rollers οι πίσω ρόδες περιστρέφονται αργά.Τα amperes δείχνουν ποσό torque πηγαίνει πίσω αλλά δεν υπάρχει άμεσος συσχετισμός amperes στον EMC με torque split .Για παράδειγμα 1.0 Α είναι αρκετό να κλειδώσει τον coupler σε γλιστερές επιφάνειες (50/50 torque split)
AUTO:Όταν υπάρχει ΤΑΣΗ για απώλεια πρόσφυσης το 4WD εμπλέκεται , το σύστημα δεν περιμένει για απώλεια πρόσφυσης και λειτουργεί proactive.Εμπλέκει τον πισω άξονα μέχρι 1,6Α σε επιτάχυνση σε γλιστερές επιφάνειες και 1,2 Α σε δρόμο με καλή πρόσφυση σε χαμηλή ταχύτητα και επιτάχυνση.Το σύστημα γυρίζει σε FWD πάνω από 60 km/h.To 4WD είναι ενεργό ( μέχρι 1,3Α) σε ανηφόρα και ανώμαλο έδαφος.Standard brake and engine traction control
Σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης ο EMC είναι fully compressed ( 2,8A).Σε σταθερή ταχύτερα no coupler activity.
SPORT: Το σύστημα εμπλέκει πίσω άξονα μέχρι 1,6 Α σε επιτάχυνση αλλά το κάνει πιο συχνά και πιο πρόθυμα ακόμα και αν πατάς απαλά το γκάζι ειδικά σε στροφές. Επιτάχυνση από 60 km/h ,μέχρι 0.5Α σε δρόμο με καλή πρόσφυση.Από 100km/h 0.4A στον EMC.Σε στροφές φτάνει τα 1,4Α και σε περίπτωση απώλεια πρόσφυσης πάλι 2,8Α.No coupler activity σε σταθερή ταχύτητα.Brake traction control stronger από AUTO και πιο πολύ ροπή διαθέσιμη από AUTO.Πιο πολύ ροπή από AUTO με την ίδια θέση στο γκάζι.
SNOW:Λειτουργία παρόμοια με AUTO/ SPORT αλλά με μικρότερο κατώφλι ενεργοποίησης.Το σύστημα 4WD δεν είναι μόνιμα εμπλεγμένο.
Επιτάχυνση σε χιόνι χωρίς απώλεια πρόσφυσης 2,8Α στον EMC ( fully compressed).Οδήγηση σε χιόνι χωρις επιτάχυνση και χωρίς απώλεια πρόσφυσης 0Α-1,2Α.Πάνω από 130 km/h δεν υπάρχει coupler activity σε δρόμο με καλή πρόσφυση. Σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης ο EMC είναι fully compressed 2,8A.Οδήγηση με σταθερή ταχύτητα no coupler activity.Brake traction control ίδιο με AUTO ( είναι αρκετό γιατί η ροπή του κινητήρα σε SNOW είναι μειωμένη).
LOCK:Δει είναι αυστηρό κλείδωμα.variable,torque split περίπου από 70/30 μέχρι 50/50 σε normal συνθήκες .Σταματημένο το αυτοκινητο έχει ηδη 1,1Α στον EMC.Σε επιτάχυνση φτάνει τα 2,5Α ( κάτω από τα 60km/h) και σε οδήγησε σε στεγνή επιφάνεια πέφτει στα 0,5Α.Σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης 2,8 Α στον EMC.Σε οδήγηση σε χιόνι χωρίς επιτάχυνση μέγιστη τιμή είναι 1,2Α παρόμοια με SNOW.
Brakes traction control πιο επιθετικό από AUTO σχεδόν διπλάσιο από SPORT.Το σύστημα προσπαθεί να διατηρεί το wheel slip και να περιστρέφει όλους τους τροχούς με την ίδια ταχύτητα.Σε LOCK το ESP δεν κάνει πολλά αλλά αλλάζει το ποσό έγκαιρα εμπλέκεται το brake traction control ( ΒΤC)
.Με LOCK ESP ΟΝ το σύστημα επιτρέπει περισσότερο wheel Spin πριν εμπλακεί το BTC σε αντίθεση με ESP OFF όπου το BTC εμπλέκεται πιο νωρίς, περίπου όπως σε SNOW. ( ναι ξέρω είναι περίεργο... αλλά αν προσέξει κάποιος τα Test του allgrip θα δει ότι όντως σε LOCK ESP OFF το BTC εμπλέκετα όντως πιο νωρίς ).
Γενικά:Το αυτοκίνητο ξεκινάει πάντα σε 4WD ανεξάρτητα του Mode . Υπάρχει σχετικό βίντεο όπου το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και πατώντας το γκάζι με νεκρά φαίνεται ότι υπάρχει coupler activity.
Το σύστημα ελέγχει μαζί με άλλους παράγοντες τη θέση του γκαζιού και του τιμονιού και ο πίσω άξονας εμπλέκεται πριν αυξηθεί η ροπή.
Η θέση του τιμονιού δεν λαμβάνεται υπόψην σε LOCK mode αλλά σε SNOW για να υπάρχει ευστάθεια σε γλιστερές επιφάνειες,
Βγάζοντας το ESP OFF δεν απεμπλέκεται το brake traction control
Αυτά...
Ελπίζω να μην σας κούρασα , το θεώρησα ενδιαφέρον και ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας!!!
Οποιαδήποτε σχόλιο φυσικά καλοδεχούμενο και φυσικά μετράει όλα αυτά θα τα λίγο θεωρητικά να τα ζήσουμε και στην πράξη!!!!!
