Εφόσον το αυτ/το έχει σηκωθεί ήδη 3εκ. και θα σηκωθεί κι άλλο με ελατήρια από Μυρωνίδη (4εκ μπροστά και 4.5-5εκ πίσω

), και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι τα 694 που έχω τώρα με βγάλανε καλά για τα προηγούμενα 2.5 χρόνια, έχω μελετήσει τα παρακάτω σενάρια περί αλλαγής ελαστικών και θα ήθελα γνώμες για να καταλήξω επιτέλους!!!
Πριν αρχίσω ένα ευχαριστώ στον Χρήστο (4troxos) και τον Άλεξ23 για τα χρήσιμα links που έχουν παραθέσει περί υπολογισμού μεταβολής ελαστικών. Σε μπλε χρώμα γράφονται οι απορίες/αμφισβητήσεις μου
Ζάντες 16" (μαμά διάσταση)
Φοράω τα Bridgestone Α/Τ 694 σε 215/65/16.
Σκέφτομαι να αλλάξω λίγο τη διάσταση και
να πάω σε 215/70/16. Η μεταβολή αυτή είναι 3% και κερδίζω +1.075εκ σε ύψος. Παρακάτω απεικονίζονται οι αλλαγές:
Φαντάζομαι ότι με τη "μαμά" 16άρα ζάντα του GV δε θα έχω πρόβλημα να βάλω τα 215/70/16.
Σωστά;
Όποιος έχει κάνει αυτή την αλλαγή στις 16άρες του, έχει παρατηρήσει κάποιο πρόβλημα (κόβει το αυτ/το ή τίποτε άλλο); Τέλος, είμαι ανάμεσα σε Bridgestone A/T 694 και BF Goodrich A/T. Σημειώνω ότι αυτά θα τα φοράω ως default στο αυτ/το για ταξίδια κλπ.
Ζάντες 15" (δεύτερο ζευγάρι) από GV.
Έχοντας το 2ο σετ ζαντών λοιπόν, σκέφτομαι να τους περάσω mud ελαστικά. Από τη μελέτη που έκανα παίζουν 3 σενάρια:
1ο σενάριο:
Mud σε διάσταση 215/80/15. Κερδίζω +1.95εκ σε ύψος και η μεταβολή σε σχέση με τη "μαμά" διάσταση ανέρχεται στο 5.4%

Το σενάριο αυτό το απορρίπτω γιατί το αυτ/το θα γονατίσει μάλλον...!!!
2ο σενάριο:
Mud σε διάσταση 205/80/15. Κερδίζω +1.15εκ σε ύψος και η μεταβολή σε σχέση με τη "μαμά" διάσταση ανέρχεται στο 3.26%, τιμή πιο αποδεκτή από αυτή του σεναρίου 1! Σε αυτή την περίπτωση οι αλλαγές απεικονίζονται παρακάτω:
Οι διαστάσεις ζάντας που απαιτούνται είναι:
Η περί ης ο λόγος 15" ζάντα είναι η κάτωθι:
Με σήμανση ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ:
και ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ:
(
στο τέλος μετά το RB γράφει και 2, απλά δε το πήρε όλο η φωτό).
Έτσι λοιπόν δε νομίζω να έχω θέμα να μην χωρέσει η διάσταση 205/80/15 στη συγκεκριμένη ζάντα.
Από τη σήμανση που υπάρχει πάνω στη ζάντα, μπορεί κανείς να μου υποδείξει το offset;
Τώρα το θέμα είναι ότι mud ελαστικά γι'αυτή τη διάσταση υπάρχουν μόνο σε αναγόμωση. Ή κάνω λάθος;
Σε περίπτωση που αυτό είναι σωστό, σκέφτομαι για Marangoni πέλμα Puma ή Lerma Gomme πέλμα Wild Power ή Mud Trak. Γνώμες;
3ο σενάριο:
Mud σε διάσταση 215/75/15. Κερδίζω +0.88εκ σε ύψος και η μεταβολή σε σχέση με τη "μαμά" διάσταση ανέρχεται στο 2.5%. Θα προτιμούσα να κέρδιζα λίγο ύψος παραπάνω, όπως στο σενάριο 2, αλλά η διαφορά στη διάσταση αυτή είναι ότι
αν θες πρωτογενές mud λάστιχο πρέπει να πας σε αυτή τη διάσταση. Σωστός;
Οι αλλαγές απεικονίζονται παρακάτω:
Σε αυτό το σενάριο όμως μας τα χαλάει η ζάντα!! Χρειάζεται:
κι εγώ έχω 15x5.5
Ή χωράει
Κάνοντας λοιπόν τη μελέτη αυτή σε ότι αφορά τα mud ελαστικά, κλείνω προς την αναγόμωση λόγω της συγκεκριμένης ζάντας που διαθέτω, αλλά και λόγω οικονομικού (είναι φτηνότερα από τα πρωτογενή mud). Επειδή όμως απλά "κλείνω" προς τα εκεί, ζητώ τις γνώμες σας ώστε τελικά να ΑΠΟΦΑΣΙΣΩ!
Τέλος να πω ότι ΜΑΛΛΟΝ ταυτόχρονα με τις αλλαγές των ελαστικών, θα γίνει και η τοποθέτηση ελατηρίων στο Μυρωνίδη, όπως προείπα, και τις αναρτήσεις BiMors θα τις επιμηκύνω αργότερα το καλοκαίρι που θα κατέβω Κρήτη. Επειδή θα παίξουν λοιπόν καμπερόβιδες και αποστάτες τροχών (για τη "μαμά" διάσταση των 16"),
οι προσθήκες αυτές (καμπερόβιδες, αποστάτες τροχ.) όταν βάζω τις 15άρες ζάντες θα πρέπει να είναι άλλες;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων όλους σας!!!! 