tsiros έγραψε:Είχα terios 1.5 το οποίο μετά από μιά πιρουέτα που έκανα εντός δρόμου, δεν μπήκα στη διαδικασία της επισκευής και το έδωσα. Κοιτούσα πάλι για το ίδιο αυτοκίνητο, αλλά κρατούσε τιμή. Πολύ τίμιο, made in Japan, που για πολλούς, όπως και για μένα, είναι πολύ συμαντικό. Αυτό ομως ήταν και η ταφόπλακα της εταιρίας στην Ευρώπη. Η Ευρώπη της Γερμανίας, που για να πωλούνται τα προϊόντα της, έχει βάλει απίστευτους δασμούς και φόρους σε ό,τι εισάγεται από τρίτες χώρες.Βάλε και στην εξίσωση την ισοτιμία του ευρώ με το γιεν και έρχεται και δένει Ο αντιπρόσωπος της Daihatsu ήταν πολύ δυνατός εδώ και φαίνεται από τις τιμές που κατάφερε να δίνει αυτοκίνητα με μόνιμη 4κίνηση (στην Ευρώπη τα terios κυκλοφώρησαν και δικήνητα). Ta 25 χιλιάρικα όμως για ένα 1500άρι είναι όμως πολλά... Δεν μπορούσε να περπατήσει με τον ανταγωνισμό.Το ίδιο ισχύει και για την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Τα αυτοκίνητα της Jeep κοστίζουν ούτε τα μισά. Η τιμή υπερδιπλασιάζεται από τους φόρους. Γι αυτό και η συνεργασία με τη Fiat.
Το ίδιο ισχύει για τις μηχανές.... Zx10 του '09 το αγόρασα καινούριο το '09 13000 ευρώ. Την επόμενη χρονιά η τιμή εκτοξεύτηκε 5000 ευρώ και από τότε έχει μείνει εκεί....
Πόσα tiguan κυκλοφορούν ακόμα; Όλα πηδούσαν δόντι... Και εκτός δρόμου περπατούσαν όπου πήγαινε και ένα συμβατικό ΙΧ. Terios και Vitara όμως θα δεις και μάλιστα πολλά.
Θα διαφωνήσω συνάδελφε σε 2-3 σημεία...
Η επιλογή της "Daihatsu" να σταματήσει να φέρνει Ευρώπη ήταν κατά ένα μεγάλο μέρος απόφαση την μεγαλομετόχου Toyota... Τα παλιά της μοντέλα πωλούνται ως Daihatsu στην Ασία (βλέπε το προηγούμενο Yaris). Βλέπεις η Toyota προσπαθεί εκτός από το να γίνει premium μάρκα (που κατά την ταπεινή μου γνώμη τα κατάφερε) αλλά να κρατήσει και τις πωλήσεις των πιο "φθηνών"... Δυστυχώς για την Toyota με τις τιμές που τις έχει ανεβάσει στο θεό (απαράδεκτα υψηλές κατά την γνώμη μου πάντα) το κοινό δεν στράφηκε στα φθηνά της μοντέλα, αλλά σε άλλες μάρκες όπως η Hyundai...
Όσον αφορά τα αυτοκίνητα της jeep που ανέφερες, δεν ξέρω εάν γνωρίζεις αλλά η κατασκευή πολλών γινόταν ήδη στην Ευρώπη για λόγους δασμών και κινητήρων...
Παράδειγμα αυτών ήταν το Grand Cherokee το πετρέλαιο 3,0 CRD που είχε κινητήρα Mercedes και η συναρμολόγηση γινόταν στην Αυστρία. Τα πετρέλαια Cherokee & Wragler 2,8 CRD που φορούσε η Jeep ήταν ιταλικοί κινητήρες (νομίζω VM Motori λεγόταν η εταιρία) και η κύρια συναρμολόγηση γινόταν Ευρώπη. Τα πετρέλαια 2,0 και τα ελάχιστα 2,2 ήταν της Volkswagen & Mercedes αντίστοιχα και πάλι συναρμολόγηση στην Ευρώπη. Ακόμα και παλαιότερα αν πας το 1ο Cherokee που βγήκε ο πετρελαιοκινητήρας ήταν της Renault και συναρμολόγηση Ευρώπη. Εννοείται πως υπήρχαν και ειδικές συμφωνίες για την εισαγωγή με μειωμένους φόρους ή/και δασμούς των βενζινοκίνητων.
Σε όλο το παραπάνω δεν είναι μόνο οι δασμοί που επιβάλει κάθε χώρα ξεχωριστά, δυστυχώς στην Ελλάδα είμαστε από τους 1ους χωρίς ουσιαστικό λόγο αφού δεν έχουμε δικό μας ανταγωνιστικό προϊόν να προωθήσουμε (ουσιαστικός λόγος δημιουργίας των δασμών), υπάρχει ακόμα μία φορολογία η οποία αναγκάζει την Αμερική, όποιο προϊόν εισάγει στην Ευρώπη, να φορολογείται από Αγγλία!!!
Τέλος η εξαγορά (και όχι συνεργασία) από την Fiat ήταν για να πατήσουν οι Ιταλοί στην αμερικάνικη ήπειρο και να πάρουν μερίδιο της αγοράς εκεί και να επεκτείνουν την παλέτα των προϊόντων τους στο suv χώρο της Ευρώπης, αφού μέχρι τότε απλά δανείζονταν μοντέλα (βλέπε SX4 & Sedici), αφού η Chrysler & Jeep είχε οικονομικά προβλήματα και την εξαγόρασε σχετικά φθηνά η Fiat.
Όσον αφορά το παράδειγμα που έδωσες για το Tiguan να προσθέθεις και όλα τα suv που προσπαθούν όλοι να τα κάνουν τρομερά off road αμάξια... Βλέπε Qashqai (προβλήματα με κιβώτια και διαφορικά), C-RV (με αδύναμα διαφορικά) κλπ που έχουν εξαφανιστεί...
Nikola Tenv έγραψε:Θα συμπλήρωνα στη δύναμη της agripan(εισαγωγέα Daihatsu) κα η απαίτηση να εξοπλιστεί με lsd στο πίσω διαφορικό το Terios κάτι που ίσχυε για την Ελληνική και ιταλική αγορά,
Η agripan φίλε Νικόλα και ο Καλογρίτσας βολιδοσκοπούσαν σωστά την ελληνική αγορά...