Με κάνατε βρε μπαγάσηδες και έβγαλα τη μάσκα για να μου φύγει η περιέργεια.
Κάτω από το μάνδαλο λοιπον του καπό υπάρχει ένα μικρό τερματικό διακοπτάκι που ενεργοποιεί μια μεταγωγική επαφή.
Δεξιά από το σύστημα μανδάλωσης περίπου στα 20 εκ υπάρχει μία φύσα. Αν δεν βγει η μάσκα δεν φαίνεται.
Τα καλώδια στη φύσα από αριστερά προς τα δεξιά (όπως την κοιτάμε με το κούμπωμα της προς τα κάτω) είναι το μαύρο/λευκό/κόκκινο.
Το μαύρο είναι το κοινό (Common) (το 1 στο σχήμα του Τόνυ)
Το λευκό (το 2 στο σχήμα του Τόνυ) είναι NC με το μαύρο (normally closed) δηλ όταν το καπό είναι κλειστό, μαύρο και λευκό κλείνουν κύκλωμα
Το κόκκινο (το 3 στο σχήμα του Τόνυ) είναι NO με το μαύρο (normally open) δηλ όταν το καπό είναι κλειστό, μαύρο και κόκκινο ΔΕΝ κλείνουν κύκλωμα
Η κατάσταση των επαφών μεταβάλλεται όταν ανοίξουμε το καπό δηλ μαύρο και λευκό ανοίγουν κυκλωμα και μαύρο και κόκκινο κλείνουν κύκλωμα.
Και εδώ τελειώνουν τα εύκολα. Το δύσκολο ερώτημα τώρα είναι ποιό ζευγάρι επαφών χρησιμοποιεί το Start/Stop και ποιό ο συναγερμός.
Επειδή ξέρω ότι ΟΛΟΙ οι συναγερμοί χρησιμοποιούν NC επαφές, για να δίνουν αλάρμ όταν διακοπεί το κύκλωμα (αλλιώς οι κλέφτες απλά θα κόβανε τα καλώδια και θα τους απενεργοποιύσαν)
γνώμη μου είναι ότι ο συναγερμός χρησιμοποιεί το ζευγάρι Μαύρο/Λευκό (1/2 στο σχήμα του Τόνυ) άρα το Start/Stop χρησιμοποιεί το Μαύρο/Κόκκινο (1/3 στο σχήμα του Τόνυ) που δίνει την εντολή στον εγκέφαλο να απενεργοποιήσει το Start/Stop.
Βέβαια αυτά είναι εικασίες και μόνο αν έχουμε το πλήρες ηλεκτρολογικό σχέδιο θα μπορούμε να ξέρουμε σίγουρα αλλά αν θέλει κάποιος να πειραματισθεί, μπορεί να δοκιμάσει συνδυασμούς κόβωντας στην αρχή μόνο το λευκό και βλέποντας τί κάνει και μετά το κόκκινο αντίστοιχα. Σίγουρα δεν πειράζουμε το μαύρο. Όλη η διαδικασία είναι αναστρέψιμη, δηλ και να αλλάξουμε γνώμη υπάρχει αρκετό ελεύθερο μήκος καλωδίων αν θέλουμε να τα ξανα ενώσουμε με λίγο καλάϊ και θερμοσυστελλόμενο μακαρόνι.
Κανένα από τα τρία καλώδια δεν κλείνει κύκλωμα με το σασί, άρα η μεταγωγική επαφή είναι ψυχρή, άρα δεν περνάει ρεύμα, άρα δεν υπάρχει κίνδυνος βραχυκυκλώματος αν κάτι δεν κάνουμε καλά.
Α, και κάτι τελευταίο, και τίποτα να μην κάνουμε, τα πεθαμένα μυγάκια που θα καθαρίσουμε όταν βγάλουμε την μάσκα θα αξίζουν τον κόπο. Η μάσκα βγαίνει για πλάκα.

- Ο τερματικός διακόπτης στο εσωτερικό του συστήματος μανδάλωσης του καπό

- Οι δύο φίσες ξεκουμπωμένες

- Οι ακίδες στην φίσα που έρχεται από τον τερματικό διακόπτη