Θα αναφέρω εδώ κάποια
συγκριτικά στοιχεία που αφορούν στα m.a.d. αλλά και σε σχέση με άλλα ελατήρια όπως τα King Springs. Μέτρησα στο δικό μου NGV 5 πόρτο -Diesel ,με τα mad και τα yokohmama A/T-S G012 225/65/17.
Πίεση ελαστικών 2.3 bar μπροστά , 2.2 bar στα πίσω λάστιχα.
-
Απόσταση από το έδαφος εμπρός 32,5 cm.ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΜΑΥΡΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟ.(βλέπε την παρακάτω φωτογραφία)
-
Aπόσταση από το έδαφος πίσω 36 cm. ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΜΑΥΡΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟ.(βλέπε την παρακάτω φωτογραφία)
Να λάβουμε επίσης υπ`όψιν ότι εγώ μιλάω για το diesel το οποίο λόγω μεγαλύτερου βάρους του κινητήρα χάνει τουλαχιστον 0,5 cm στο μπροστινό μέρος (σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνουν οι κατασκευαστές των ελατηρίων).
Δηλαδή εάν μετρούσαμε το 2.0 με τον βενζινοκινητήρα και όλα τα υπόλοιπα στοιχεία ίδια (ελατηρια m.a.d.-ζάντες-λάστιχα-πίεση) θα είχαμε μπροστά τουλαχιστον 33 cm ύψος.
Οι αντίστοιχες τιμές από άλλο συνάδελφο που έχει βαλει τα King Springs στο 2.0 lit το βενζινοκινητο που ειναι και ελαφρυτερο μπροστα, είναι 32,5 cm και 34,5 cm αντίστοιχα.
Τα mad τελικά , φαίνεται καθαρά ότι το ψηλώνουν πιο πολύ.και υπαρχει και ενα περιθωριο 1-1.5 cm σε περιπτωση που καποιος το φορτωνει παρα πολυ το αμαξι να κατσουν και λιγο .

Όπως γίνεται κατανοητό με τα MAD το αμάξι έχει μεγαλύτερη κλίση προς τα εμπρός.
-Ειδικά σηκώνουν πιο πολύ το πίσω μέρος,ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ να το πούμε λίγο πιο χοντρικά το αυτοκίνητο ΕΧΕΙ ΚΛΙΣΗ προς τα εμπρός, (κάπως σαν σφηνοειδή ).
-Αντίθετα στα K.S. γίνεται αλλαγή της εργοστασιακής κλίσης στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου με ελαφρύ σήκωμα της μουρης
σε σχεση με το πισω μερος.Για αυτό κρίνεται
απαραίτητη η χρήση καμπερόβιδων στους μπροστινούς τροχούς και OXI γιατι κάποιος μπορεί να νομίζει οτι το αμάξι σηκώνεται περισσότερο σε σχέση με τα m.a.d.!!!
Γίνεται κατανοητό ότι εάν κάποιος τραβήξει μια γραμμή που θα τρέχει στο πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου,και κατά μήκος των πλαϊνών προστατευτικών, στην περίπτωση των MAD θα πηγαίνει προς τα κάτω ,λογω της κλισης που εχει ,με αποτέλεσμα η προέκταση της να βρίσκει τον μπροστινό τροχό ΠΙΟ ΧΑΜΗΛΑ και στην περίπτωση των King Spring θα οδηγείται πιο ψηλά και θα βρίσκει τον μπροστινό τροχό ψηλότερα , όπως φαίνεται στις παρακάτω φωτογραφίες.
Αυτά όσο αφορά στις μετρήσεις και εφόσον τα μαθηματικά δεν αποτελούν προσωπική άποψη κανενός.
α)Εργοστασιακο

- εργοστασιακο.jpg (23.14 KiB) 12397 προβολές
β) M.A.D.

- με mad lift.jpg (46.43 KiB) 12397 προβολές
με φωτογραφια του δικου μου.
γ) K.S.

Να προσθέσω επίσης ότι στην περίπτωση των ελατηρίων King Spring και σύμφωνα με τα γραφόμενα του συνάδελφου που φόρεσε τα συγκεκριμένα ελατήρια,"Το μπροστινό μέρος σηκώνεται κατά 0,2 της μοίρας σε σχέση με το αρχικό,(
αλλαγή κλίσης στο εμπρός μέρος με ελαφρύ σήκωμα). Αυτό το 0,2 της μοίρας αντιστοιχεί με 0,5% ή με 4 mm/m. Δηλαδή αν έχουμε κέντρο με κέντρο άξονα τροχών στα 3 μέτρα αυτό ισούται με 4 mm x 3 m =
1,2 cm (12mm) παραπάνω ύψος εμπρός σε σχέση με το "μαμά". "
Eδω βλεπουμε ενα ddis με τα king springs και τα Cooper ATR με 17"αρες ζάντες

Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι επειδή στην ουσία του μεταβάλλουν την κλίση του μπροστινού μέρους (μούρης) προς τα πάνω,σε σχεση παντα με το πισω μερος ,
πρακτικά θα του δίνει μεγαλύτερη γωνία προσέγγισης,ΑΛΛΑ και μικρότερη γωνία διαφυγής μιας και το πίσω μέρος είναι λίγο πιο χαμηλά από το αντίστοιχο με τα m.a.d.Ανεβάζοντας την κλίση της μούρης προς τα πάνω βέβαια και σε περίπτωση που ταξιδεύει το αμάξι ΦΟΡΤΩΜΕΝΟ θα έχουμε έντονο "κάθισμα"του αυτοκινήτου στο πίσω μέρος.Θα πηγαίνει με τη μούρη ψηλά,εάν γίνομαι κατανοητός.