Καινούργιο αμάξι έχουμε, δεν θα του κάνεις κανένα ταξιδάκι?
Έτσι μου είπε η Νατάσα και είπα (με βαριά καρδιά) αυτή τη φορά να κάνω το χατίρι της γυναίκας μου και να κάνουμε το οδοιπορικό μας με το αυτοκίνητο και όχι με τη μηχανή.
Άλλωστε δεν είχαν περάσει ούτε 3 μήνες από το moto touring στην Ευρώπη με τη μηχανή και δεν είχα δικαιολογία να βρω για να αρνηθώ.
Οκτώ μέρες λοιπόν για Βουλγαρία-Ρουμανία, στην ουσία τη Βουλγαρία την χρησιμοποιήσαμε πιο πολύ για ενδιάμεσες στάσεις στο πήγαινε και στην επιστροφή.
Το πρόγραμμα είχε 3.300 χλμ και αρκετά ενδιαφέροντα μέρη.
Τα καταλύματα κλείστηκαν μέσω booking και Airbnb με μέσο όρο τιμής τα 35€ και με γνώμονα πάντα να είναι κοντά στο κέντρο των πόλεων που θα μέναμε και την ύπαρξη δωρεάν και ασφαλούς parking.
1η ημέρα Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου
Τη Κυριακή λοιπόν πάτησα μίζα στις 7 το πρωί και ξεκινήσαμε για τη Σόφια όπου θα κάναμε τη πρώτη διανυκτέρευση. Cruise control στα 150 σταθερά σε όλη τη διαδρομή μιας και λόγω της ώρας ο αυτοκινητόδρομος ήταν σχεδόν άδειος από αυτοκίνητα.
Πρώτη στάση για ξεμούδιασμα, καφεδάκι και συμπλήρωμα λίγης βενζίνης ίσα-ίσα μέχρι τα σύνορα μιας και μόλις μπαίναμε Βουλγαρία θα γεμίζαμε με φτηνή βουλγάρικη βενζίνη.
Συνεχίζουμε την οδήγηση μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα στο Προμαχώνα όπου ευτυχώς δεν περιμέναμε καθόλου, μπαίνουμε στη Βουλγαρία και σταματάμε στο πρώτο πρατήριο της shell για να γεμίσουμε καύσιμο και να προμηθευτούμε τη e-viniette.
Για όσους δεν το γνωρίζουν στη Βουλγαρία από τον Ιανουάριο του 2019 όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει να την προμηθεύονται και ισχύει για όλο το οδικό δίκτυο της χώρας. Στην έξοδο από τη χώρα σου ζητούν το χαρτί της πληρωμής το οποίο θα πρέπει να τους το δείξεις. Τη viniette μπορεί κανείς να τη προμηθευτεί σχεδόν σε όλα τα μεγάλα βενζινάδικα στα οποία έχουν τοποθετηθεί μηχανήματα ΑΤΜ με οδηγίες και στα ελληνικά και τα οποία δέχονται μόνο πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες και όχι μετρητά. Οι τιμές είναι 10 BGN(λέβα) για weekend, 15 για μια εβδομάδα, 30 για ένα μήνα, 54 για 3μηνο και 97 για έτος. Οι μηχανές δεν πληρώνουν. Η ισοτιμία είναι 1€=1,96 BGN(λέβα).
Προσοχή γιατί μόλις περάσετε τα σύνορα υπάρχουν ιδιώτες Βούλγαροι που εκδίδουν viniette με μετρητά, νόμιμες μεν αλλά σχεδόν στα διπλάσια χρήματα.
Σημ. η βενζίνη στη Βουλγαρία κοστίζει 1,15€
Στη Βουλγαρία έχουν ολοκληρώσει τον αυτοκινητόδρομο από τα σύνορα μέχρι και 20 χλμ μετά τη πόλη Σαντάνσκι και από το Μπλαγκόεβγκραντ μέχρι τη Σόφια. Έχει πολύ καλή ποιότητα ασφάλτου και όριο ταχύτητας ανάλογα με τις συνθήκες 130-140.
Θέλει πολύ προσοχή στο επαρχιακό δίκτυο όπου υπάρχουν πολλές κάμερες και μπλόκα και μόλις βγεις από τα σύνορα υπάρχει αστυνόμος ο οποίος τσεκάρει τον αριθμό κυκλοφορίας στον υπολογιστή και αν υπάρχει παράβαση τη πληρώνεις επί τόπου ή αφαιρούν το δίπλωμα ανάλογα με το είδος της παράβασης.
Συνεχίζουμε και κάνουμε μια παράκαμψη προς το μοναστήρι της Ρίλας όπου σταματάμε για μια ώρα να περιηγηθούμε στη μονή. Λόγω του ότι ήταν Κυριακή είχε πολύ κόσμο και ταλαιπωρηθήκαμε αρκετά να βρούμε χώρο για παρκάρισμα στο χιλιόμετρο περίπου από τη μονή.
Το μοναστήρι της Ρίλας είναι το μεγαλύτερο ορθόδοξο μοναστήρι της Βουλγαρίας, ιδρύθηκε το 10ο αιώνα και βρίσκεται στο όρος Ρίλα 110 χλμ νότια της Σόφιας. Έχει 90 μοναχούς, είναι το πιο σημαντικό αξιοθέατο της Βουλγαρίας με 1 εκατομμύριο περίπου τουρίστες το χρόνο. Έχει ανακηρυχτεί από την Unesco ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς.
Αφού γεμίσαμε με εικόνες από εξαιρετικά όμορφο μοναστήρι, συνεχίσαμε για τη Σόφια ώστε να προλάβουμε να δούμε λίγο τη πόλη με το φως του ήλιου.
Τακτοποιηθήκαμε στο διαμέρισμα και βγήκαμε για τη βόλτα μας για το ιστορικό κέντρο.
Η Σόφια είναι η πρωτεύουσα και η μεγαλύτερη πόλη της Βουλγαρίας με πληθυσμό 1.400.000. Θεωρείται από τις αρχαιότερες πόλεις στην Ευρώπη με αναφορές στο όνομά της από τον 7ο αιώνα π.Χ. Στο κέντρο της πόλης νομίζει κανείς πως βρίσκεται σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη αλλά λίγο έξω από το κέντρο θυμίζει σοβιετική παρακμή.
Μετά από 10 λεπτά περπάτημα φτάσαμε στο χώρο όπου βρίσκεται ο ναός του Alexander Nevski. Είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ναός στα Βαλκάνια μετά από των Καθεδρικό του Άγιου Σάββα της Σερβίας, που βρίσκετε στο Βελιγράδι. Έχει έκταση 3,170 τετραγωνικά μέτρα του μπορεί να υποδεχτεί 6.000 άτομα!
Το όνομα το πήρε από τον πρίγκιπα Αλεξάντερ Νιέφσκι τον οποίο η Ρώσικη εκκλησία έχει ανακηρύξει άγιο και προστάτη του ρώσικου στρατού.
Χτίστηκε προς τιμή των στρατιωτών που έπεσαν στην μάχη κατά την διάρκεια του πολέμου μεταξύ της Ρωσίας και της Τουρκίας το 1878 που τελικά οδήγησε στην απελευθέρωσή της Βουλγαρίας από την Οθωμανική αυτοκρατορία. Η εκκλησία ακολουθεί μια νέο-βυζαντινή αρχιτεκτονική ενώ η κατασκευή της ολοκληρώθηκε το 1912.
Ο χρυσός θόλος έχει ύψος 45 μέτρα και το καμπαναριό 50 μέτρα. Η εκκλησία έχει 12 καμπάνες. Πίσω από των ναό, βρίσκεται μια κρύπτη που στεγάζει την παλιά Βουλγαρική συλλογή τέχνης.
Συνεχίσαμε τη βόλτα μας προς το κυβερνητικό μέγαρο που βρίσκεται στη συμβολή δύο από τις μεγαλύτερες λεωφόρους της πόλης. Είναι μεγάλο σε μέγεθος, επιβλητικό και κατασκευασμένο από κυβόλιθους.
Επειδή είχε ήδη βραδιάσει δεν προλάβαμε να επισκεφτούμε την εμπορική Boulevard Vitosha και καταλήξαμε σε μια πολύ καλό Italian restaurant για να πάρουμε δυνάμεις.
Είχαμε ήδη κάνει 880 χιλιόμετρα από το πρωί.
2η ημέρα Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου
Αφού πήραμε το πρωινό μας ξεκινήσαμε νωρίς όπως πάντα για τη Craiova της Ρουμανίας όπου θα κάναμε την επόμενη διανυκτέρευση.
Για Κραϊόβα μπορεί κάποιος να περάσει τα σύνορα από 2 μέρη.
Με ferry boat από το πορθμείο Oriahovo-Beket με κόστος 12€ ή 24BGN ή από τη καινούργια γέφυρα που ενώνει τις πόλεις Βίντιν και Καλαφάτ. Κόστος ακριβώς το μισό 6€. Μέσω πορθμείου κερδίζεις 40 χλμ αλλά έχει δρομολόγια κάθε 2 ώρες. Από τη γέφυρα εκτός του μικρότερου τέλους διοδίου κερδίζεις μια υπέροχη στριφτερή δασική και ορεινή διαδρομή από τη πόλης της Σόφιας μέχρι τη πόλη Μοντάνα γνωστό σαν Petrohan pass (δρόμος 81).
Η γέφυρα Βίντιν Κατασκευάστηκε το 2013, ονομάζεται και γέφυρα της Ευρώπης, έχει μήκος 1,8 χλμ και συνδέει τη Βουλγαρία με τη Ρουμανία πάνω από το ποταμό Δούναβη.
Να ξέρετε πως στη Ρουμανία οι αυτοκινητόδρομοι σε σχέση με το μέγεθος της χώρας είναι ελάχιστοι. Οι περισσότεροι δρόμοι περνούν μέσα από πόλεις και χωριά και τα όρια των 40 ή 50χλμ καλύπτουν πολύ μεγάλο μέρος της συνολικής διαδρομής. Όπου υπάρχουν όμως είναι εξαιρετικοί, ασφαλείς και με όριο τα 130 χλμ.
Η Ρουμανία έχει έκταση 1,8 φορές μεγαλύτερη από την Ελλάδα και έχει 20 εκατομμύρια πληθυσμό. Τεχνολογικά βρίσκεται μπροστά από εμάς, αρκεί μόνο να σας αναφέρω πως τα πάντα λειτουργούν με οπτικές ίνες. Σταθερό τηλέφωνο δεν υπάρχει στις πόλεις και στο κάθε σπίτι υπάρχει έξω ένα μικρό κουτάκι από το οποίο ο κάτοικος λαμβάνει μέσω δορυφόρου τηλέφωνο, internet και τηλεόραση. Ταχύτητες internet 100mbs min με κόστος 20-40€.
Φτάσαμε αργά το μεσημέρι στη Craiova μετά από μια συνολική διαδρομή 320 χλμ. Τακτοποιηθήκαμε στο διαμέρισμα, ξεκουραστήκαμε αρκετά και βγήκαμε έξω για να γνωρίσουμε τη περιοχή.
Η Κραϊόβα σαν πόλη είναι άχρωμη αλλά η παλιά πόλη είναι όλα τα λεφτά. Όμορφα κτήρια , πολλά μνημεία με ωραία αρχιτεκτονική μιας άλλης εποχής και πάνω απ όλα τα πάντα πεντακάθαρα. Είναι η 6η σε πληθυσμό πόλη της Ρουμανίας με 250.000 κατοίκους. Βρίσκεται στα νοτιοδυτικά της Ρουμανίας στην ανατολική όχθη του ποταμού Ζίου.
Συνεχίζεται...