Οι προσπάθειες του ομίλου FIAT Chrysler να βρει έναν ισχυρό «παίκτη» στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, προκειμένου να εξασφαλίσει την οικονομική βιωσιμότητα και να μην καταρρεύσει, φαίνεται πως απέδωσαν καρπούς.
Το ιταλο-αμερικανικό group είχε φθάσει σε αδιέξοδο. Η τελευταία δεκαετία ήταν πολύ δύσκολη για τη FCA και ειδικά για τη FIAT. Ο θάνατος του χαρισματικού Sergio Marchionne επέφερε τεράστιο πλήγμα στην πάλαι ποτέ κραταιά αυτοκρατορία της ευρωπαϊκής αυτοκινητιστικής σκηνής. Ένα μοντέλο (500άρακι) δεν είναι δυνατόν να κρατάει για πάντα όρθιες τις ιστορικές φίρμες του ιταλικού Βορρά, FIAT και Alfa Romeo.
Η ισχύς εν τη ενώσει
Οι συζητήσεις της FCA με τους Κινέζους για πιθανή συγχώνευση δεν τελεσφόρησαν. Εξάλλου, ούτε οι Βρυξέλλες επιθυμούσαν μία μάρκα όπως η FIAT να καταλήξει εκτός Ευρώπης και ειδικά στη χώρα της Ανατολικής Ασίας.
Ο κλοιός γύρω από την εταιρεία έσφιγγε επικίνδυνα. Και τότε εμφανίστηκε η Renault. Οι Γάλλοι έχουν μπει πολύ δυνατά στο παιχνίδι, επενδύοντας σε κάθε επίπεδο και δείχνοντας διάθεση να εξαγοράσουν σημαντικές μάρκες που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και μάλιστα με το μικρότερο δυνατό κόστος. Τρανό παράδειγμα το PSA Group. Στον συγκεκριμένο όμιλο αυτήν τη στιγμή ανήκουν οι Peugeot, Citroen, DS και Opel. Τέσσερις πολύ ισχυρές φίρμες, με εκατομμύρια πωλήσεις.
Η Renault ακολουθεί τα επιτυχημένα βήματα της PSA, έχοντας φυσικά τη στήριξη τόσο της γαλλικής κυβέρνησης όσο και των Βρυξελλών. Όπως όλα δείχνουν, η FIAT Chrysler θα συγχωνευθεί στο Renault Group. To Διοικητικό Συμβούλιο των Γάλλων συνεδρίασε στο Παρίσι ώστε να εξετάσει προσεκτικά τους όρους της πρότασης που έγινε από τη FCA, όπως αναφέρει στην επίσημη ανακοίνωσή του.
Στόχος είναι να δημιουργηθεί μία πολύ ισχυρή συμμαχία, ικανή να ανταγωνιστεί τους κολοσσούς της VW και της Toyota, εκτοξεύοντας τον όγκο πωλήσεων από τα 8,7 εκατομμύρια οχήματα που ήταν εφέτος πάνω από 10 εκατ. στο άμεσο μέλλον, με δυνατότητα διαχείρισης τουλάχιστον 5 δις ευρώ από τον πρώτο χρόνο.
Αλλάζουν οι ισορροπίες
Η συγχώνευση Renault και FIAT αποτιμάται στα 31,2 δις, αλλάζοντας το τοπίο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Από κοινού θα μπορούν να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση, στη συνδεσιμότητα και στην τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης. Συνάμα θα είναι σε θέση να περιορίσουν τις εκπομπές ρύπων, ακολουθώντας τα αυστηρά πρότυπα που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πηγη και ολο το θεμα https://www.zougla.gr/automoto/news/art ... tin-evropi