Τρόπος οδήγησης σε βροχερό οδόστρωμα

Γενικές ερωτήσεις για τα αμάξια μας, που δεν είναι σχετικές με κάποια από τις αντίστοιχες ενότητες

Τρόπος οδήγησης σε βροχερό οδόστρωμα

Δημοσίευσηαπό dim1kal » Πέμ Οκτ 15, 2009 2:35 pm

Φίλοι καλημέρα.
Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης παίρνοντας το αυτοκίνητο, μου συνέστησε σε περίπτωση βροχής ή οδήγησης σε κλειστά κομμάτια να εμπλέκω την τετρακίνηση για μεγαλύτερη ασφάλεια. Επειδή πρόκειται να κάνω αύριο το πρώτο ταξίδι για το χωριό μου (λίμνη Πλαστήρα) και θα οδηγήσω στις στροφές του Δομοκού για παράδειγμα ποιά είναι η γνώμη σας?

Μήπως είναι λίγο υπερβολικός?

Επιπλέον διάβασα παλαιότερη συζήτηση στο forum για τις πιέσεις των ελαστικών ( 23psi - μπρος -πίσω ) ενώ ο προηγούμενος ιδιοκτήτης επιμένει ότι η ιδανική πίεση είναι 28 psi με τα λάστιχα που φοράει.

Σας θυμίζω: Vitara 1999 5D - με discoverer ATR ενός έτους
Άβαταρ μέλους
dim1kal
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: Τρί Οκτ 13, 2009 10:28 am
Τοποθεσία: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ - ΛΙΜΝΗ ΠΛΑΣΤΗΡΑ
Λάστιχα: Michelin latitude cr
Suspension: Bilstein κίτρινα
cb: Όχι
Name: Δημήτρης

Δημοσίευσηαπό ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ » Πέμ Οκτ 15, 2009 4:04 pm

Αν δεις οτι γλυστραει στις στροφες,χωρις συζητηση βαλε τετρακινηση.Σε στεγνη ασφαλτο με στροφιλικι,ΠΟΤΕ.Η πιεση 23psi ειναι πολυ χαμηλη.Τα 28 νομιζω οτι ειναι ΟΚ.
Ποτε πια αναγομωμενα Black Star
Άβαταρ μέλους
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
4x4 Trial Race Member
4x4 Trial Race Member
 
Δημοσιεύσεις: 1056
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 13, 2008 9:12 pm
Τοποθεσία: Μαρουσι
cb: Όχι

Δημοσίευσηαπό dpol » Πέμ Οκτ 15, 2009 4:20 pm

Φίλε μπορείς να βάλεις τετρακίνηση σε βρεγμένη άσφαλτο και εδικά στην γυαλιστερή κακή που συναντάμε συχνά σε επαρχιακούς δρόμους.
Σε άσφαλτο με καλή πρόσφυση (Αττική οδός, νέα κομμάτια Εθνικής οδού) καλό είναι να το αποφύγεις.

Όταν εμπλέκεις την τετρακίνηση η ροπή μοιράζεται 50/50 μπροστά πίσω, οι δύο άξονες γυρνάνε με την ίδια φορά, κατά συνέπεια σε στροφές οι εσωτερικές ρόδες διαγράφουν μικρότερο τόξο από τις εξωτερικές εάν η πρόσφυση είναι μειωμένη οι τροχοί γλιστράνε και εξομαλύνουν την διαφορά εάν η πρόσφυση είναι καλή τότε καταπονείτε πολύ το σύστημα μετάδοσης με δυσάρεστες συνέπειες στο μέλλον, θα το καταλάβεις γιατί σκληραίνει πολύ το αμάξι και δεν στρίβει με ευκολία.

Τώρα στα λάστιχα βάζουμε πάντα την πίεση που μας λέει ο κατασκευαστής ανεξάρτητα από την διάστασή του, η πίεση δεν έχει να κάνει με την ποσότητα του αέρα που διαφέρει από διάσταση σε διάσταση, μπορείς να παίξεις 1-2 psi πάνω κάτω ανάλογα το φόρτωμα ή το στυλ σου αλλά από 23 στα 28 είναι τεράστια διαφορά.

Καλό σου ταξίδι
Μην ξυνεστε στην γκλιτσα του τσοπανη!!!
Άβαταρ μέλους
dpol
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 11464
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 18, 2008 11:36 pm
Τοποθεσία: Άγραφα
Λάστιχα: Kobra NT
Διάσταση ελαστικών: 215-80-16
Suspension: Custom 4"
cb: Ναι
Εργάτης: Ναι
Aka: Ο Γκλίτσας ή Αγραφιώτης
Name: Δημήτρης

Δημοσίευσηαπό dim1kal » Πέμ Οκτ 15, 2009 4:53 pm

Ευχαριστώ για τις συμβουλές. Θα σας γράψω εντυπώσεις τη Δευτέρα.
Άβαταρ μέλους
dim1kal
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: Τρί Οκτ 13, 2009 10:28 am
Τοποθεσία: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ - ΛΙΜΝΗ ΠΛΑΣΤΗΡΑ
Λάστιχα: Michelin latitude cr
Suspension: Bilstein κίτρινα
cb: Όχι
Name: Δημήτρης

Δημοσίευσηαπό Tzivitzonis » Πέμ Οκτ 15, 2009 6:43 pm

Μπορείς να διαβάσεις σχετικά και εδώ: :wink:
http://vitaraclub.gr/viewtopic.php?t=16 ... 3%E7%F3%E7
Grand Vitara 1.6 3D (2002) ---- GFi LPG system
Ποτέ μην υπερεκτιμάς τις ικανότητες τις δικές σου ή του GV σου!!

Homo homini lupus est
Άβαταρ μέλους
Tzivitzonis
Administrator
Administrator
 
Δημοσιεύσεις: 38166
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 20, 2008 8:05 pm
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ
Λάστιχα: Michelin Lat.Cross
Διάσταση ελαστικών: 215/70/16
Suspension: Αποστάτες +3/KYB
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Καλτσόγιαννος-Τζιτζιλόνης-Πατροτζούλης
Name: Τζιβιτζόνης

Δημοσίευσηαπό Antonioz » Πέμ Οκτ 15, 2009 8:27 pm

dpol έγραψε:Όταν εμπλέκεις την τετρακίνηση η ροπή μοιράζεται 50/50 μπροστά πίσω, οι δύο άξονες γυρνάνε με την ίδια φορά, κατά συνέπεια σε στροφές οι εσωτερικές ρόδες διαγράφουν μικρότερο τόξο από τις εξωτερικές εάν η πρόσφυση είναι μειωμένη οι τροχοί γλιστράνε και εξομαλύνουν την διαφορά εάν η πρόσφυση είναι καλή τότε καταπονείτε πολύ το σύστημα μετάδοσης με δυσάρεστες συνέπειες στο μέλλον, θα το καταλάβεις γιατί σκληραίνει πολύ το αμάξι και δεν στρίβει με ευκολία...



Μαλλον θελεις να πεις ο μπροστα σε σχεση με τον πισω αξονα διαγραφει μικροτερο τοξο στις στροφες, με αποτελεσμα οταν η προσφυση ειναι καλη να καταπονεις το συστημα μεταδοσης και καταλαβαινεις οτι το αυτοκινητο υποστρεφει, και σε τραβαει προς τα εξω..
SY2CJI
Πάρτε τα "γαϊδούρια" σας και άιντε στα βουνά!!
Άβαταρ μέλους
Antonioz
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 5407
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 22, 2009 10:10 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Λάστιχα: General Grabber AT3
Διάσταση ελαστικών: 225/75-16
Suspension: MP
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Αντώνιος

Δημοσίευσηαπό dpol » Παρ Οκτ 16, 2009 12:42 am

Antonioz έγραψε:
dpol έγραψε:Όταν εμπλέκεις την τετρακίνηση η ροπή μοιράζεται 50/50 μπροστά πίσω, οι δύο άξονες γυρνάνε με την ίδια φορά, κατά συνέπεια σε στροφές οι εσωτερικές ρόδες διαγράφουν μικρότερο τόξο από τις εξωτερικές εάν η πρόσφυση είναι μειωμένη οι τροχοί γλιστράνε και εξομαλύνουν την διαφορά εάν η πρόσφυση είναι καλή τότε καταπονείτε πολύ το σύστημα μετάδοσης με δυσάρεστες συνέπειες στο μέλλον, θα το καταλάβεις γιατί σκληραίνει πολύ το αμάξι και δεν στρίβει με ευκολία...



Μαλλον θελεις να πεις ο μπροστα σε σχεση με τον πισω αξονα διαγραφει μικροτερο τοξο στις στροφες, με αποτελεσμα οταν η προσφυση ειναι καλη να καταπονεις το συστημα μεταδοσης και καταλαβαινεις οτι το αυτοκινητο υποστρεφει, και σε τραβαει προς τα εξω..



Πολύ σωστα φίλε Αντώνη, έκανα λάθος διατύπωση, η καταπόνηση ή ¨κούρντισμα" προκύπτει απο την διαφορετική πορεία μπροστά και πίσω άξονα στις στροφές :!: :wink:
Μην ξυνεστε στην γκλιτσα του τσοπανη!!!
Άβαταρ μέλους
dpol
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 11464
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 18, 2008 11:36 pm
Τοποθεσία: Άγραφα
Λάστιχα: Kobra NT
Διάσταση ελαστικών: 215-80-16
Suspension: Custom 4"
cb: Ναι
Εργάτης: Ναι
Aka: Ο Γκλίτσας ή Αγραφιώτης
Name: Δημήτρης

Δημοσίευσηαπό DG109 » Παρ Οκτ 16, 2009 2:40 am

Στο βιβλίο του κατασκευαστη λέει ότι σε ολισθηρό οδόστρωμα εμπλέκουμε 4κινηση... αλλά προσωπικά πιστευω ότι είναι εώς που το νοιώθεις εσύ το αυτοκίνητο ασφελές και δεν σε πιάνει κρύος ιδρώτας...
όσο αφορά τα λάστιχα και την πίεση... δοκιμασε τα εσυ πως σου πάνε στην οδήγηση αλλά 1 με δυο μονάδες πάνω η κάτω από την εργοστασιακη....ένδειξη και ανάλογα το έδαφος και το φόρτωμα!
Άβαταρ μέλους
DG109
4x4 Mud Terrain member
4x4 Mud Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 980
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 15, 2009 8:49 pm
Τοποθεσία: ΑΤΤΙΚΗ
Λάστιχα: 225/75/16
Suspension: Mud / Kayaba
cb: Ναι
Aka: DG109
Name: Δημήτρης

Δημοσίευσηαπό DG109 » Παρ Οκτ 16, 2009 2:42 am

Άβαταρ μέλους
DG109
4x4 Mud Terrain member
4x4 Mud Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 980
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 15, 2009 8:49 pm
Τοποθεσία: ΑΤΤΙΚΗ
Λάστιχα: 225/75/16
Suspension: Mud / Kayaba
cb: Ναι
Aka: DG109
Name: Δημήτρης

Δημοσίευσηαπό ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ » Παρ Οκτ 16, 2009 8:20 am

Antonioz έγραψε:
dpol έγραψε:Όταν εμπλέκεις την τετρακίνηση η ροπή μοιράζεται 50/50 μπροστά πίσω, οι δύο άξονες γυρνάνε με την ίδια φορά, κατά συνέπεια σε στροφές οι εσωτερικές ρόδες διαγράφουν μικρότερο τόξο από τις εξωτερικές εάν η πρόσφυση είναι μειωμένη οι τροχοί γλιστράνε και εξομαλύνουν την διαφορά εάν η πρόσφυση είναι καλή τότε καταπονείτε πολύ το σύστημα μετάδοσης με δυσάρεστες συνέπειες στο μέλλον, θα το καταλάβεις γιατί σκληραίνει πολύ το αμάξι και δεν στρίβει με ευκολία...



Μαλλον θελεις να πεις ο μπροστα σε σχεση με τον πισω αξονα διαγραφει μικροτερο τοξο στις στροφες,


Μηπως το αναποδο?Ο πισω αξονας δηλαδη διαγραφει μικροτερο τοξο.
Ποτε πια αναγομωμενα Black Star
Άβαταρ μέλους
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
4x4 Trial Race Member
4x4 Trial Race Member
 
Δημοσιεύσεις: 1056
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 13, 2008 9:12 pm
Τοποθεσία: Μαρουσι
cb: Όχι

Re: Τρόπος οδήγησης σε βροχερό οδόστρωμα

Δημοσίευσηαπό vitara philosophy » Σάβ Οκτ 17, 2009 6:45 pm

dim1kal έγραψε:Φίλοι καλημέρα.
Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης παίρνοντας το αυτοκίνητο, μου συνέστησε σε περίπτωση βροχής ή οδήγησης σε κλειστά κομμάτια να εμπλέκω την τετρακίνηση για μεγαλύτερη ασφάλεια. Επειδή πρόκειται να κάνω αύριο το πρώτο ταξίδι για το χωριό μου (λίμνη Πλαστήρα) και θα οδηγήσω στις στροφές του Δομοκού για παράδειγμα ποιά είναι η γνώμη σας?

Μήπως είναι λίγο υπερβολικός?

Επιπλέον διάβασα παλαιότερη συζήτηση στο forum για τις πιέσεις των ελαστικών ( 23psi - μπρος -πίσω ) ενώ ο προηγούμενος ιδιοκτήτης επιμένει ότι η ιδανική πίεση είναι 28 psi με τα λάστιχα που φοράει.

Σας θυμίζω: Vitara 1999 5D - με discoverer ATR ενός έτους

Πολύ ενδιαφέρον το θέμα που άνοιξες φίλε dim..Προσωπικά θα συμφωνήσω αλλά και θα διαφωνήσω με τα λεγόμενα του πρώην ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου σου..Θα συμφωνήσω στο ότι αν επιλέξεις τετρακίνηση ΑΥΞΑΝΕΙΣ από την μία τα περιθώρια πρόσφυσης του βιταρα σου ΑΛΛΑ απο την άλλη αν ξεπεράσεις τα περιθώρια αυτά το αυτοκίνητο γίνεται ΑΡΚΕΤΑ ΑΠΡΟΒΕΛΤΟ.Όταν έχεις πίσω κίνηση,το βιταρακι 9/10 φορές αν γλυστρίσει θα ΥΠΕΡΣΤΡΕΨΕΙ οπότε είσαι λίγο-πολύ προετοιμασμένος για το τι πρέπει να κάνεις.Αν όμως είσαι με την κίνηση στους τέσσερις τροχούς τότε ναι μεν θα γλυστρίσεις πιο δύσκολα, αν όμως γλυστρίσεις το αμάξι μπορεί να υπερστρέψει αλλά μπορεί και να υποστρέψει αρκετά απότομα..Συνοψίζοντας, στις στροφές του Δομοκού εγώ θα έβαζα τετρακίνηση ΑΛΛΑ θα πήγαινα εξίσου ή και λίγο πιο σιγά από ότι με την πίσω κίνηση..Με αυτό τον τρόπο και θα απολάμβανα τα εξτρα περιθώρια πρόσφυσηςτης τετρακίνησης αλλά και θα ελαχιστοποιούσα το ενδεχόμενο να ξεπεράσω τα όρια αυτά...Για τις πιέσεις,και εφόσον τα ελαστικά είναι στην εργοστασιακή διάσταση έχω εκφέρει την γνώμη μου σε άλλο ποστ :wink:
Take nothing but memories.........
Leave nothing but footprints........
Γιαννης, 33 ετων,Αθήνα,Γρανίτσα Ευρυτανίας
vitara philosophy
4x4 Xtreme member
4x4 Xtreme member
 
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Τρί Σεπ 15, 2009 11:38 pm
Λάστιχα: Continental Cross
Suspension: Mama
cb: Ναι
Name: Γιάννης

Δημοσίευσηαπό mikeGV » Σάβ Οκτ 17, 2009 8:39 pm

Όταν μοιράζετε η τετρακίνητη 50χ50 συμβαίνει το εξής : Σε οποιοδήποτε τερέν κινήσε είτε άσφαλτο είτε χώμα είτε χιόνι , πάγο ή λάσπη, το αυτοκίνητο την στιγμή που στρίβει έχει την τάση να διώχνει μούρες γιατί και οι πίσω και οι εμπρός τροχοί κινούνται το ίδιο αν αυτό γίνει με μικρή ταχύτητα το αυτοκίνητο θα στρίψει αν γίνει με μεγαλύτερη ταχύτητα θα πάει ευθεία γι αυτό θέλει και μεγαλύτερη προσοχή .
Σε ένα ολισθηρό τερέν σε αυτό που βοηθάει η τετρακίνηση είναι η πρόσφυση των τροχών δηλαδή δεν θα σπινάρουν .
Γι αυτό και στα οχήματα με μόνιμη τερακίνηση μοιράζεται 60 πίσω 40 εμπρός
mikeGV
 

Δημοσίευσηαπό kaliakouda » Δευτ Οκτ 19, 2009 12:14 am

Γι αυτό και στα οχήματα με μόνιμη τερακίνηση μοιράζεται 60 πίσω 40 εμπρός

Εκτός αν υπάρχει LSD και μοιράζει αυτό όπου χρειάζεται έως και 90-10 όπως στα NGV :wink:
Φωτιά και Καρκίνο στους Εμπρηστές!!!

http://www.youtube.com/user/kaliakoud

http://www.youtube.com/user/kaliakouda1400
Άβαταρ μέλους
kaliakouda
Founding Member
Founding Member
 
Δημοσιεύσεις: 32406
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2008 4:17 pm
Τοποθεσία: Ο Θεός αγαπάει όσους ταξιδεύουν!!
Λάστιχα: Malatesta Κobra
Διάσταση ελαστικών: -
Suspension: Rocky Road+1
cb: Ναι
Aka: Αμετανόητος Μοτοσυκλετιστής!
Name: Γιώργος

Δημοσίευσηαπό char » Δευτ Οκτ 19, 2009 1:34 pm

Παραθέτω ένα πολύ κατατοπιστικό αρθράκι για τετρακίνητα χωρίς κεντρικό διαφορικό (εν προκειμένω για Jimny), από το "Off-road Portal":

"H ροπή από τον κινητήρα μεταδίδεται σε ένα κλασικό κιβώτιο ταχυτήτων, τοποθετημένο συνήθως σε διαμήκη διάταξη.
Στη συνέχεια παρεμβάλλεται ένα βοηθητικό κιβώτιο με δύο λειτουργίες. Η πρώτη είναι να μεταφέρει κίνηση και στο μπροστινό διαφορικό, όταν το απαιτήσει ο χρήστης. Η δεύτερη, να μειώνει – υποπολλαπλασιάζει – τις στροφές των διαφορικών, πολλαπλασιάζοντας παράλληλα τη ροπή που φτάνει στους τροχούς.
Τα οχήματα με τετρακίνηση κατ’ επιλογή είναι ουσιαστικά πισωκίνητα, που γίνονται τετρακίνητα κατά βούληση. Πλεονεκτήματα της λύσης η απλότητα της κατασκευής, η αντοχή και βέβαια το χαμηλό κόστος. Μειονέκτημα η αδυναμία να χρησιμοποιηθεί η τετρακίνηση στην άσφαλτο, μια και δεν επιτρέπει να έχουν διαφορετική ταχύτητα οι εμπρός και πίσω τροχοί (όπως συμβαίνει σε μία στροφή). Στην περίπτωση αυτή η μετάδοση «κουρδίζει», ταλαιπωρείται και χάνει την αξιοπιστία της, ενώ παράλληλα το αυτοκίνητο γίνεται υποστροφικό και δυσκίνητο."


Να προσθέσω εδώ ότι σε χώμα, λάσπη, χιόνι, το μειονέκτημα δεν υφίσταται καθώς το "κούρδισμα" εκτονώνεται "υπερνικώντας" την χαμηλή πρόσφυση.
Τελευταία επεξεργασία από char και Δευτ Οκτ 19, 2009 1:46 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
"We have two lives.
The second begins when we realise we only have one."

                  Comfucius
Άβαταρ μέλους
char
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 10653
Εγγραφή: Τρί Απρ 28, 2009 11:52 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Λάστιχα: BF Goodrich T/A KO2
Διάσταση ελαστικών: 215/70-16
Suspension: Mad, Bilstein
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Τσάρος ή Γριά....
Name: Νίκος

Δημοσίευσηαπό char » Δευτ Οκτ 19, 2009 1:45 pm

Τελικά το αρθράκι που πόσταρα προηγουμένως είναι μέρος ενός άρθρου από το tetrakinisi.gr

Το παραθέτω αυτούσιο:

Σύστημα μετάδοσης – Κιβώτια ταχυτήτων

Κοινό σημείο όλων των εναλλακτικών λύσεων η δυνατότητα να μεταδοθεί η ροπή από τον κινητήρα και στους τέσσερις τροχούς του οχήματος. Αυτό μπορεί να γίνει με τρεις τρόπους, έστω και αν οι παραλλαγές τους κάνουν να δείχνουν περισσότεροι.

Η κλασική λύση είναι η τετρακίνηση κατ’ επιλογή, χωρίς κεντρικό διαφορικό. Είναι το σύστημα που χρησιμοποιεί και ο πρωτοπόρος του είδους, το Willys Jeep. H ροπή από τον κινητήρα μεταδίδεται σε ένα κλασικό κιβώτιο ταχυτήτων, τοποθετημένο συνήθως σε διαμήκη διάταξη. Στη συνέχεια παρεμβάλλεται ένα βοηθητικό κιβώτιο με δύο λειτουργίες. Η πρώτη είναι να μεταφέρει κίνηση και στο μπροστινό διαφορικό, όταν το απαιτήσει ο χρήστης. Η δεύτερη να μειώνει – υποπολλαπλασιάζει – τις στροφές των διαφορικών, πολλαπλασιάζοντας παράλληλα τη ροπή που φτάνει στους τροχούς. Τα οχήματα με τετρακίνηση κατ’ επιλογή είναι ουσιαστικά πισωκίνητα, που γίνονται τετρακίνητα κατά βούληση. Πλεονεκτήματα της λύσης η απλότητα της κατασκευής, η αντοχή και βέβαια το χαμηλό κόστος. Μειονεκτήματα η αδυναμία να χρησιμοποιηθεί η τετρακίνηση στην άσφαλτο, μια και δεν επιτρέπει να έχουν διαφορετική ταχύτητα οι εμπρός και πίσω τροχοί (όπως συμβαίνει σε μία στροφή). Στην περίπτωση αυτή η μετάδοση «κουρδίζει», ταλαιπωρείται και χάνει την αξιοπιστία της, ενώ παράλληλα το αυτοκίνητο γίνεται υποστροφικό και δυσκίνητο. Παραδείγματα με κατ’ επιλογή τετρακίνηση είναι τα Jimny, Vitara και Grand Vitara της Suzuki, τα Wrangler και Cherokee των 2,5 λίτρων της Jeep, το Trooper της Isuzu κ.α.

Εξελιγμένη μορφή της τετρακίνησης κατ’ επιλογή (Part Time 4WD) είναι η μόνιμη τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό (Full Time 4WD). Στην περίπτωση αυτή μετά το κιβώτιο ταχυτήτων υπάρχει ένα διαφορικό το οποίο μοιράζει την ροπή στον εμπρός και πίσω άξονα επιτρέποντας τους να έχουν διαφορετικό ρυθμό περιστροφής. Έτσι το αυτοκίνητο μπορεί να είναι τετρακίνητο σε κάθε περίπτωση. Συνήθως συνδυάζεται με σύστημα το οποίο μπλοκάρει μηχανικά το κεντρικό διαφορικό, κατανέμοντας 50-50 τη ροπή στους δύο άξονες, δίνοντας στην μόνιμη τετρακίνηση τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης κατ’ επιλογή. Full Time τετρακίνηση διαθέτουν ουσιαστικά όλα τα σύγχρονα πολυτελή τετρακίνητα όπως το Toyota Land Cruiser, το Grand Cherokee, το Cherokee 3,7, το Mitsubishi Pajero, το Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 κ.α. Από τους πρώτους διδάξαντες όμως ήταν το Range Rover και το πρωτοποριακό για την εποχή Lada Niva.

Τα τελευταία χρόνια η μόνιμη τετρακίνηση εφαρμόζεται και σε αυτοκίνητα με εγκάρσια τοποθέτηση του κινητήρα, όπως το Τoyota RAV4, με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η λύση από πλευράς χώρου. Στις συγκεκριμένες εφαρμογές, κυρίως για SUV, το κεντρικό και το μπροστινό διαφορικό έχουν κοινή κορώνα και η όλη κατασκευή έχει στόχο περισσότερο την απόδοση χωρίς απώλειες, παρά την αντοχή σε πολύ σκληρή χρήση. Είναι η λύση που συναντούμε, πέρα από το RAV4 και στο Hyundai Santa Fe, αλλά και στο Subaru Forester, σε σειρά όμως με τον boxer κινητήρα.
Η πιο απλή και οικονομική λύση είναι η τετρακίνηση με «συμπλέκτη» που χρησιμοποιείται κατά κόρο σήμερα στα SUV. Δεν διαθέτει κεντρικό διαφορικό, αλλά ένα σύστημα το οποίο «διαβάζει» το σπινάρισμα των εμπρός τροχών και εμπλέκει και το πίσω διαφορικό αυτόματα. Είναι πιό κοντά σαν σύλληψη στην κατ’ επιλογή τετρακίνηση, αν και δεν προκαλεί προβλήματα «κουρδίσματος». Το σύστημα που εμπλέκει το πίσω διαφορικό μπορεί να είναι ένας συνεκτικός συμπλέκτης σιλικόνης (Renault RX4), ένα υδραυλικό σύστημα που διαβάζει την διαφορά στην ταχύτητα των δύο αξόνων (Honda HRV και CRV, Ford Maverick, Mazda Tribute) ή ένα εξελιγμένο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα (Nissan X-Trail). To βασικό μειονέκτημα είναι ότι το σύστημα πρέπει να «διαγνώσει» πρώτα το σπινάρισμα των εμπρός τροχών, πριν μεταφέρει ροπή τους πίσω. Παρότι τα σύγχρονα συστήματα έχουν μηδαμινό χρόνο αντίδρασης, της περισσότερες φορές αυτός αρκεί να προκαλέσει ακινητοποίηση του οχήματος. Το μικρό όμως βάρος και η απλότητα των συστημάτων τα κάνει ιδανικά για αυτοκίνη τα οποία θα χρησιμοποιηθούν πολύ περισσότερο στην άσφαλτο
"We have two lives.
The second begins when we realise we only have one."

                  Comfucius
Άβαταρ μέλους
char
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 10653
Εγγραφή: Τρί Απρ 28, 2009 11:52 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Λάστιχα: BF Goodrich T/A KO2
Διάσταση ελαστικών: 215/70-16
Suspension: Mad, Bilstein
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Τσάρος ή Γριά....
Name: Νίκος

Επόμενο

Επιστροφή στο Ερωτήσεις

arahova Παρ Μάιος 02, 2025 10:41 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ/Κ.
antonis1627 Παρ Μάιος 02, 2025 6:35 am Καλημέρα σας.
KonKalamata Πέμ Μάιος 01, 2025 2:24 pm Καλησπέρα και Καλή Πρωτομαγιά σε όλη την ομάδα!
Γιωργος ΗΛΙΑΣ Πέμ Μάιος 01, 2025 1:47 pm Καλή Πρωτομαγιά με πολλά χαμόγελα!!!
makis_V Πέμ Μάιος 01, 2025 9:59 am Καλημέρα και καλό μήνα !
arahova Πέμ Μάιος 01, 2025 9:40 am Καλημέρα σε όλους και καλό μήνα.
antonis1627 Πέμ Μάιος 01, 2025 7:22 am Καλημέρα σας και καλό μήνα.
arahova Τετ Απρ 30, 2025 9:36 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Απρ 30, 2025 6:59 am Καλημέρα σας.
panagiotis1 Τρί Απρ 29, 2025 7:55 pm Θά ήθελα μια απάντηση αν θά έχει επιτυχία η συγκόλληση τού μπλοκ, αν κάποιος έχει κάνει κάτι αντίστοιχο.
arahova Τρί Απρ 29, 2025 10:54 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Απρ 29, 2025 7:00 am Καλημέρα σας.
ΣΤΑΥΡΟΣ Δευτ Απρ 28, 2025 7:52 pm Γιορτάζουμε τα 17α γενέθλια μας στην Αγία Μαρίνα στην .
arahova Δευτ Απρ 28, 2025 11:18 am Καλημέρα σε όλους και καλή εβδομάδα.
antonis1627 Δευτ Απρ 28, 2025 6:28 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.
arahova Κυρ Απρ 27, 2025 10:49 am Καλημέρα σε όλους και καλή Κυριακή.
antonis1627 Κυρ Απρ 27, 2025 7:17 am Καλημέρα σας
arahova Σάβ Απρ 26, 2025 9:01 am Καλημέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Σάβ Απρ 26, 2025 7:25 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Παρ Απρ 25, 2025 1:45 pm Τετάρτη 30-4-2025 πάμε για καφεδάκι στον
arahova Παρ Απρ 25, 2025 8:49 am Καλημέρα σε όλους και καλο Π/Σ/Κ.
antonis1627 Παρ Απρ 25, 2025 6:30 am Καλημέρα σας.
arahova Πέμ Απρ 24, 2025 2:36 pm Καλησπέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Απρ 24, 2025 6:25 am Καλημέρα σας.
arahova Τετ Απρ 23, 2025 5:39 pm Καλησπέρα σε όλους.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 12 επισκέπτες