Καλό είναι να αναφέρουμε τον ιδιαίτερο τύπο του αυτοκινήτου μας (diesel-βενζίνη, αυτόματο-manual, 2WD - 4WD, cc μηχανής, fl κλπ), για να μην μπλεκόμαστε.
Το δικό μου NV είναι diesel, αυτόματο (TCSS), 4WD, 1.6
Αφορμή για το θέμα, μου έδωσε η χτεσινή μου εμπειρία σε οδήγηση σε πολλή - βαθειά λάσπη, σε ανηφορική διαδρομή μεγάλου μήκους, που δεν μπορείς να περάσεις παίρνοντας φόρα, από πριν.
1. Διαπίστωσα ότι οδηγώντας σε AUTO ή SPORT mode, που το αυτοκίνητο έχει βασικά κίνηση μπροστά και δίνει κίνηση και πίσω όταν χάσουν πρόσφυση οι μπροστινοί τροχοί, ότι υπάρχει κάποια μικρή καθυστέρηση (της τάξης των 1-2 δευτερολέπτων) στη μετάδοση κίνησης πίσω, που είναι αρκετή ώστε το αυτοκίνητο να κολλήσει όταν κινείται με πολύ μικρές ταχύτητες (5 - 15 χαω).
Το πρόβλημα αυτό, που μπορεί κάποιες φορές να είναι και επικίνδυνο (ιδιαίτερα σε χιόνι ή πάγο), δεν παρουσιάζεται όταν οδηγούμε σε MUD & SNOW ή LOCK mode, που η μετάδοση κίνησης και πίσω, γίνεται άμεσα.
Έτσι προτείνω η επιλογή MUD & SNOW ή ακόμα και LOCK να γίνεται αμέσως μόλις βλέπουμε χιόνι ή λάσπη και πριν να μπούμε μέσα.
2. Η δεύτερη παρατήρηση που έχω κάνει εδώ και καιρό, αφορά μόνο NV diesel TCSS (αυτόματα). Δεν αφορά βενζινοκίνητα αυτόματα, που έχουν μετατροπέα ροπής.
Όταν, για οποιοδήποτε λόγο (πολύ ανώμαλο οδόστρωμα, έλξη trailer μεγάλου βάρους κλπ) οδηγούμε με ταχύτητα χαμηλότερη των 7-8 χαω με απαίτηση δύναμης από τη μηχανή (όχι σε κατηφόρα), τότε το αυτόματο σύστημα αναγκάζει το δίσκο να πατινάρει,και να κάνει συνεχείς αλλαγές 1η - 2α - 1η κλπ. με αποτέλεσμα υπερθέρμανση του δίσκου (και alarm).
Αντιμετωπίζω, με επιτυχία το πρόβλημα, με επιλογή Manual, αλλαγές ταχυτήτων όχι αυτόματα και οδήγηση (αν είναι δυνατόν) με ταχύτητα κοντά στα 10 χαω minimum.
Σε μεγάλη ανηφορική διαδρομή με όπισθεν, δεν έχω βρεί λύση!
