Καλησπερα! Θελω να αλλαξω βαλβολινες σε σασμαν διαφορικα. Και μου προτεινουν το castrol syntrax universall plus 75w 90 GL4/GL5. Θα ηθελα την γνωμη σας. Ευχαριστω
Ευχαριστω! Πολυ αναλυτικος ο πινακας. Απλα μου το πασαρανε οτι ειναι οτι καλυτερο σε βαλβολινη. Και ρωτησα γιατι βλεπω οτι υπαρχουν μελη με πολλες γνωσεις.
panoshm έγραψε:.. και σίγουρα κανένα λιπαντικό δεν είναι GL4/GL5 (μαζί) αλλά είναι ή GL4 ή GL5
Εδώ θα διαφωνήσω
image.jpg (100.79 KiB) 7632 προβολές
•Τα όρια της ζωή σου ειναι απλως επινοήσεις του εαυτού σου. •Εξερεύνησε, Ονειρέψου, Ανακάλυψε. •Ακολούθησε τον δρόμο σου ως την άκρη. Η αξία του δρόμου είναι να μην σταματήσεις.
Κατι αναλογο ισως ειναι και τα castrol. Αλλα εφοσων η οδηγια λεει ξεχωριστα τους κωδικους στο σασμαν- διαφορικο. Μαλλον πρεπει να ακολουθησω το γραμμα του νομου.
Αρχικά σκέφτομαι ότι το GL4/GL5 σημαίνει ότι καλύπτει και τις 2 κατηγορίες, άρα γιατί δεν γράφει μόνο GL5 αφού καλύπτει και το GL4?
Αρχίζοντας το ψάξιμο βρήκα διάφορα, και τα παραθέτω:
Ένα αυτό
What does API GL mean? API stands for American Petroleum Industry and GL stands for Gear Lubricant, see below for their definitions: API GL-1 Straight mineral oil API GL-2 Mild EP for worm gears API GL-3 Mild EP for spur and spiral bevel gears in axles and transmissions API GL-4Medium EP, MIL-L-2105 quality, moderate severity hypoid gears, manual transmissions API GL-5High EP, MIL-L-2105D quality, all hypoid axles, some manual transmissions API GL-6 Extra high EP, now obsolete Is it important to select the right API GL rating? Yes. Selecting the correct gear oil performance level will provide the best protection to the components of the transmission.
Πως μπορεί λοιπόν ένα λιπαντικό να καλύπτει και τα 2?
When someone tells you that their GL-5 oil covers GL-4, remember they are correct as far as EP protection,but that is only half answer. When they say their sulfur/phosphorous additive will not corrode the yellow metals, they are also correct, but if there are enough protection to meet GL-5 requirement, meanwhile they will slowly peel away your brass synchronizers in the manual transmission. Just remember that API GL-4 and GL-5 are gear oil ratings, not transmission oil ratings. Transmissions have gears and synchronizers which seemingly conflicting requirements must be met differently. A normal GL-4 gear oil with any given viscosity has about 1/2 level of sulfur/phosphorous additive that would be in the GL-5 product, so the bond is not as strong, and therefore can be peeled off without peeling a layer of brass (or less brass). This means that the GL-4 product provides a little less extreme pressure protection, so in the differential of a high powered car, it would not be the ideal product in the differential. To understand this need we should be aware of the fact that the differential is where the final torque is applied to the wheels. When we use a GL-5 product in a transmission that requires GL-4, we normally find 2 to 4 times as much copper in the used oil as we would with a GL-4 product Eventually the synchronizers wear to the point that they no longer make contact with the other half of the cone, bottoming out before stopping the opposing gear. Here is a simple explanation of the problem from Nissan:
GL5.png (27.02 KiB) 7618 προβολές
Techwell4216 gear oil package meets the API GL-5 demands of axles, and with half dosage for GL-4 grade meets synchronized manual transmissions too.
και μια Googloμετάφραση του παραπάνω:
Όταν κάποιος σας πει ότι το λάδι GL-5 καλύπτει το GL-4, θυμηθείτε ότι είναι σωστά όσον αφορά την προστασία του EP, αλλά αυτό είναι μόνο η μισή απάντηση. Όταν λένε ότι το πρόσθετο θείου / φωσφόρου τους δεν θα διαβρώσει τα κίτρινα μέταλλα, είναι επίσης σωστά, αλλά αν υπάρχει επαρκής προστασία για την ικανοποίηση της απαίτησης GL-5, τότε θα αποκολληθούν αργά οι συγχρονιστές ορείχαλκου στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Απλά θυμηθείτε ότι το API GL-4 και το GL-5 είναι βαθμολογίες λαδιού κιβωτίου ταχυτήτων, όχι ονομαστικές τιμές λαδιού μετάδοσης. Οι εκπομπές έχουν ταχύτητες και συγχρονιστές οι οποίες φαινομενικά αντικρουόμενες απαιτήσεις πρέπει να πληρούνται διαφορετικά. Ένα κανονικό λάδι με γρανάζια GL-4 με οποιοδήποτε δεδομένο ιξώδες έχει περίπου 1/2 επίπεδο πρόσθετου θείου / φωσφόρου που θα ήταν στο προϊόν GL-5, οπότε ο δεσμός δεν είναι τόσο ισχυρός και συνεπώς μπορεί να αποφλοιωθεί χωρίς να ξεφλουδίζει ένα στρώμα από ορείχαλκο (ή λιγότερο ορείχαλκο). Αυτό σημαίνει ότι το προϊόν GL-4 παρέχει λίγο λιγότερο ακραία προστασία πίεσης, έτσι στη διαφορά ενός αυτοκινήτου υψηλής ισχύος, δεν θα ήταν το ιδανικό προϊόν στο διαφορικό. Για να κατανοήσουμε αυτή την ανάγκη πρέπει να γνωρίζουμε το γεγονός ότι η διαφορά είναι εκεί όπου εφαρμόζεται η τελική ροπή στους τροχούς. Όταν χρησιμοποιούμε ένα προϊόν GL-5 σε μια μετάδοση που απαιτεί GL-4, συνήθως βρίσκουμε 2 έως 4 φορές περισσότερο χαλκό στο χρησιμοποιημένο λάδι όπως θα κάναμε με ένα προϊόν GL-4 Τελικά οι συγχρονιστές φορούν μέχρι το σημείο που δεν μακρύτερα να έρχονται σε επαφή με το άλλο μισό του κώνου, βυθίζοντας προς τα έξω, πριν σταματήσουν το αντίθετο γρανάζι. Εδώ είναι μια απλή εξήγηση του προβλήματος από τη Nissan: Το πακέτο ελαιολάδου Techwell4216 ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των αξόνων API GL-5 και με τη μισή δοσολογία για την κατηγορία GL-4 συναντά συγχρονισμένα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων.
Μετά από αυτά, θα επέλεγα λιπαντικό μόνο GL4 ή GL5 και όχι και τα δύο...
Κάπου είχε αναφέρει ο Κυριάκος ότι η GL5 τρώει το χαλκό απο τα δαχτυλίδια του συγχρονίζε.... Μπορεί να πασάρουν την Gl5 ως καλύτερη ή την Gl4/GL5 αλλά αυτό δεν ισχύει...
Το σασμάν θέλει gl4 για τον παραπάνω λόγο...αν βάλεις gl4 80-90 στο διαφορικό πχ δεν υπάρχει τόσο μεγάλο θέμα....αλλα η gl5 στο σασμάν είναι καταστροφική....
Επισης δεν παίζει τόσο ρόλο η μάρκα και η ποιότητα...κατά τη γνώμη μου, αρκεί να γίνονται συχνά οι αλλαγές.... Καλύτερα να βάλεις μια οικονομική με σωστό api και να την πετάξεις στα 30.000κμ παρά να βάλεις την πιο ακριβή και να την ξεχάσεις εκεί μέσα για 100.000
Καλησπέρες σε όλους,αποφάσισα να αλλάξω τα λάδια motul που χρησιμοποιώ με liqui moli,το ίδιο και σε βαλβολίνη...απλά είδα ότι η εταιρία δεν βγάζει ξεχωριστό ιξώδες για σασμάν και διαφορικό...έχει 75-90 σε GL 4 - 5...ήθελα να ρωτήσω όσοι χρησιμοποίται αυτες της βαλβολίνες εαν υπάρχει κάποιο θέμα με το ιξώδες ή οχι και της εντυπώσεις σας απο το ''δούλεμα'' των διαφορικών
Ετοιμάζομαι να ανοίξω καπάκια στα διαφορικά κ Τranfer και να αλλάξω βαλβολίνες. Η ερώτηση μου είναι η εξής : χρειάζεται κόλλα σπειρωμάτων όταν βάλω τις τάπες πίσω στην θέση τους κ' αν ναι τι τύπος? χρειάζεται κόλλα κ στις δυο τάπες (check & drain) στα διαφορικά? και τέλος χρειάζομαι ροπόκλειδο για να σφίγξω τις τάπες ή μπορώ κ μ απλή καστανια. Μην καβαλήσει καμια τάπα κ τρέχουμε
yg : το προηγούμενο Σαββατο πήγα στο warwick είναι περίπου 50 χλμ απο εδω που μένω. Βρήκα λάσπη, έκανα τα 8αρια μου... κόλλησα κάποια στιγμή απλά σπίναρε. Χαμογέλασα, έβαλα 4χ4 κ άρχισα πάλι το πάρτυ
Ποιος ο λογος να βαλεις κολλα σπειρωματων στις ταπες οταν θα πας να τις βιδωσεις? Δεν χρειαζεται σε καμια απο τις ταπες των διαφορικων να βαλεις κολλα σπειρωματων. Οταν τις ξεδιβωσεις και αδειασει η παλια βαλβολινη απο καθε διαφορικο και το trasfer μην βιδωσεις αμεσως την κατω ταπα αλλα αστο λιγο να αδειασει τελειως η παλια απο μεσα η ακομα καλυτερα πριν βαλεις την καινουργια βαλβολινη στο διαφορικο η στο transfer με ξεδιβωτη την κατω ταπα βαλε μεσα λιγο απο την καινουργια βαλβολινη ετσι ωστε να φυγει οτι εχει απομεινει απο την παλια. Εγω αυτο κανω τουλαχιστον στο jimny που εχω. Ενημερωτικα η κατω ταπα οταν την ξεδιβωσεις εχει ενα μικρο μαγνητη στο κεντρο ετσι ωστε να μπορει να τραβηξει οτι ρινισματα μπορει να δημιουργηθουν απο τα γραναζια καλο θα ηταν πριν την βιδωσεις να την κουπισεις με ενα καθαρο πανι. Δεν χρειαζεται καποιο ροποκλειδο για να σφιξεις τις ταπες παρα μονο μια απλη καστανια. Βιδωσε την καθε ταπα με το χερι και μολις την βιδωσεις τελειως τοτε σφιχτην με την καστανια. Μεχρι τωρα εμενα δεν μου εχει τυχει να καβαλησει καποια ταπα.
Τελευταία επεξεργασία από DENNISLA και Τρί Νοέμ 20, 2018 1:06 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Αιτία:Αφαίρεση quote
SUZUKI JIMNY 2004 FULL EXTRA Το βαζω στα τεσσερα (4χ4) και αργα (LOW) για να μην κολλαω πουθενα.
Θεωρητικα δεν υπαρχει βιδα που να μην χρειαζεται δυναμοκλειδο,πρακτικα γινεται ομως με απαραιτητη προσοχη και αισθηση του τι συσφιγγουμε Τα υπολοιπα οπως τα ειπε ο Σταυρος συν το οτι,πριν συσφιξεις τις ταπες να αλλαξεις τις μπακιροροδελες με καινουριες