
Κατ' αρχή καλό μήνα.
1η Αυγούστου και οι περισσότεροι είναι ή ετοιμάζονται για τη καλοκαιρινή τους άδεια.
Όμως η αφεντιά μου ακόμη δεν . . . οπότε είπα να ασχοληθώ με άλλα σπορ, και δη την αποκατάσταση του προβλήματος με το ρελαντί - κλιματισμό.
Παρά τη ζέστη, είπα να το μαστόρεψω και ευτυχώς

Ο βασικός ύποπτος για το θέμα του ρελαντί, όπως έγραψαν και οι προλαλήσαντες είναι η πεταλούδα της εισαγωγής και από τη στιγμή που είχε να καθαριστεί από τότε που αγόρασα το αυτοκίνητο είπα να ξεκινήσω από το καθαρισμό της.
Το σημείο προσοχής στο καθαρισμό της πεταλούδας, σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματη (ηλεκτρική) πεταλούδα είναι να μην μετακινηθεί από τη θέση της.
Αν μετακινηθεί, τότε το αυτοκίνητο πρέπει να πάει για βαθμονόμηση σε αντιπροσωπεία ή εξειδικευμένο συνεργείο.

Ευτυχώς διάβασα μια πολύ καλή πατέντα με την οποία ξεπερνάς το παραπάνω πρόβλημα και κάνεις τη δουλειά σου χωρίς παρατράγουδα.
Οπότε ακολουθούν οι οδηγίες προς ναυτιλλομένους.

(θα έπρεπε να κάνω video tutorial, αλλά έλειπε ο κανακάρης μου που είναι τζιμάνι σε αυτά).
Πάμε λοιπόν.

Παίρνουμε το κατσαβιδάκι, τη πενσούλα, ένα πανάκι, και ένα σπρέι καθαρισμού καρμπιρατέρ ή κάποιο διαλύτη. (εγώ χρησιμοποίησα βενζίνη καθαρισμού).
- Βήμα 1ο: Ανοίγουμε το καπό

- Βήμα 2ο: Ξεσφίγγουμε τους δύο σφιγκτήρες στο φίλτροκούτι και στην εισαγωγή.
- Βήμα 3ο: Αφαιρούμε προσεκτικά τη φούσκα για να αποκαλυφθεί η πεταλούδα της εισαγωγής.
Για το καθαρισμό, μας ενδιαφέρει κυρίως η περίμετρος της πεταλούδας και το σημείο του κυλίνδρου (σωλήνα) της εισαγωγής που αυτή εφάπτεται.
Ο καθαρισμός πρέπει να γίνει προσεκτικά χωρίς να πειράξουμε τη θέση της πεταλούδας, οπότε θα εφαρμόσουμε τη "πατέντα".
- Βήμα 4ο: Ανοίγουμε το διακόπτη χωρίς να ξεκινήσουμε τη μηχανή.
- Βήμα 5ο: Με κάποιο τρόπο κρατάμε πατημένο τέρμα το γκάζι για να ανοίξει τελείως η πεταλούδα (εγώ έβαλα μια πέτρα, άλλοι χρησιμοποίησαν σκουπόξυλλο)
- Βήμα 6ο: Με το πανάκι και το σπρέι ή το διαλύτη καθαρίζουμε προσεκτικά τη περίμετρο της πεταλούδας και το κύλινδρο της εισαγωγής.
- Βήμα 7ο: Τοποθετούμε τη φούσκα και τους σφιγκτήρες
- Βήμα 8ο: Θέλετε και άλλα; Τελειώσαμε!

Παραλειπόμενα
- Το τί είχε η πεταλούδα ... πολύ μαυρίλα, κυρίως περιμετρικά που κάνει τη ζημιά. Θα ανεβάσω και φωτο.
- Μόλις τελείωσα και ξεκινάω τη μηχανή για δοκιμή, τα χρειάστηκα.


Ευτυχώς όμως ήταν κρύο και μετά από κάνα πεντάλεπτο, τα πάντα έστρωσαν και το ρελαντί έγινε όπως ήταν στην αρχή ~ 700 στρ., και ο κλιματισμός χωρίς προβλήματα.



- Στο τέλος, θέλω να τονίσω ότι κάθε επέμβαση στο αυτοκίνητο μας πρέπει να γίνεται με προσοχή και με περίσσια σιγουριά για το τι κάνουμε και τι αποτελέσματα θα έχει αυτό που κάνουμε.
Προσωπικά δεν επεμβαίνω στο αυτοκίνητο παρά μόνο σε σημεία που μπορούμε να μαστορέψουμε χωρίς να χρειάζεται εξειδικευμένες γνώσεις.
Το σημαντικότερο από τις επεμβάσεις μας είναι αυτές να μην δημιουργούν επικίνδυνες καταστάσεις για τον οδηγό και τους συνεπιβάτες.
Και οι εικόνες: