Μετά από ΠΟΛΥΥΥ υπομονή, άπειρες γνώμες και ΠΟΛΛΑ χρήματα δεξιά και αριστερά (όποιος δει τις παλιότερες αναρτήσεις μου θα καταλάβει) τελικά αποφάσισα να πάρω την κατάσταση στα χέρια μου..
Είπα να ασχοληθώ ο ίδιος με το αυτοκίνητο (αφού όλοι μου λέγαν να αλλάξω κινητήρα και πριν μια εβδομάδα έδωσα άλλα 500 ευρώ για 2ο έλεγχο μπεκ, 3ο έλεγχο τουρμπίνας κλπ) και να κάνω μια τελευταία κίνηση μήπως και γλιτώσω τα 2000 ευρώ επισκευής κινητήρα..
Πολύ συνοπτικά λοιπόν ...
ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!!!!!!!(Τα παρακάτω που θα περιγράψω εννοείται πως πρέπει να γίνουν από εξειδικευμένο τεχνικό και απαραίτητα με τον σωστό εξοπλισμό ασφαλείας...).
Να αναφέρω ότι έχω σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός στο Πολυτεχνείο..
Έβαλα λοιπόν το αυτοκίνητο στο γκαράζ (μινι συνεργείο) του σπιτιού και έλυσα όλα τα περιφερειακά (τουρμπίνα, πολλαπλές, egr κλπ) μέχρι να φτάσω στην κεφαλή του αυτοκινήτου..
Βγήκε η κεφαλή και ενώ με την πρώτη ματιά φαινόταν όλα φυσιολογικά με μια προσεκτική μέτρηση διαπιστώθηκε ότι η βαλβίδα εισαγωγής του πρώτου κυλίνδρου είχε στραβώσει ελάχιστα και μου προκαλούσε όλο αυτόν τον καιρό τα προβλήματα που έχω γράψει επανειλημμενα στο παρελθόν και δεν αναφέρω ξανά εδώ!
Η βαλβίδα στράβωσε μάλλον από τη βλάβη που δεν έφτιαξα και είχα αναφέρει viewtopic.php?f=27&t=28032 με αποτέλεσμα να φύγει ξαφνικά όλο το πλαστικό της τροχαλίας να αυξηθούν πολύ οι κραδασμοί και να σπάσει ένα από τα δόντια του μέσα γραναζιού του στροφάλου που το διαπίστωσα πολύ αργότερα..
Πήγε η κεφαλή σε ρεκτιφιέ, αλλάχτηκαν όλες οι βαλβίδες , οι οδηγοί κλπ πλανίστηκε, μπήκε για αμμοβολή και μπήκαν καινούργιες φλάντζες παντού..
Μέχρι να γυρίσει η κεφαλή κατέβηκε λίγο ο κινητήρας και αφαιρέθηκε το σασμάν με όλα τα υπόλοιπα, ανοίχτηκε η χελώνα του αυτοκινήτου (εξαιρετικά επίπονη και επικίνδυνη εργασία αφού το έκανα από κάτω σηκώνοντας το αυτοκίνητο σε 4 βάσεις μεταλλικές περίπου μισό μέτρο), αλλάχτηκε μια φλάντζα στο στρόφαλο πίσω από το βολάν που είχε διαρροή, μπήκε καινούργιος συμπλέκτης (εργοστασιακός της AISIN) μετά από 200.000++ χιλιόμετρα και ελέγχθηκαν - συμπληρώθηκαν βαλβολίνες σε διαφορικά και τρανσφερ..
Τέλος τοποθετήθηκαν όλα πάλι από τη χελώνα και πίσω στο αυτοκίνητο με τη βοήθεια γρύλων και του αδερφού μου ..




Όταν γύρισε η κεφαλή μπήκε πάλι στο αυτοκίνητο, καθαρίστηκε η πολλαπλή, η egr και επανατοποθετήθηκαν όλα τα περιφερειακά, χρονίστηκε ο κινητήρας (ακόμη μια σχετικά επικίνδυνη εργασία αφού το παραμικρό λάθος και κλαις τις καινούργιες βαλβίδες στην καλύτερη) και διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα με το υπερβολικό κάπνισμα, τη πολύ μειωμένη απόδοση του κινητήρα κλπ είχε εξαφανιστεί..


Και πλέον μπορώ να επιβεβαιώσω ότι το αυτοκίνητο μας χωρίς dpf δεν πρέπει να καπνίζει καθόλου ..(Μου το λέγανε φίλοι από το φόρουμ αλλά το δικό μου κάπνιζε σα φουγάρο και δεν τράβαγε).
Για όποιον θέλει μπορώ να ανεβάσω και κάποιες φωτογραφίες από τη διαδικασία, η οποία μπορεί να την περιέγραψα σε 10 γραμμές αλλά είναι εξαιρετικά σύνθετη και ριψοκίνδυνη εργασία που απαιτεί εξειδικευμένα εργαλεία και σχολαστική μελέτη του τεχνικού εγχειριδίου του αυτοκινήτου..
Κόστος ανταλλακτικών (συμπλέκτης AISIN, υδραυλiκό ρουλεμάν LUK, λάδια shell helix ultra extra 5 30,ιμάντες δυναμό και χρονισμού SKF , αντιψυκτικό, υδραυλικά φρένων DOT 3, φλάντζες στροφάλου-τουρμπίνας-επιστροφής λαδιού τουρμπίνας από τη SUZUKI, ένας προθερμαντήρας που είχε καεί ) και εργασία ρεκτιφιέ κεφαλής μαζί με όλο το σετ των απαιτούμενων φλαντζών της κεφαλής- πολύ καλό γερμανικό σετ και τις καινούργιες βαλβίδες , οδηγούς κλπ 750 ευρώ..
Προσωπική εργασία (Από την Τρίτη το μεσημέρι μέχρι ξημερώματα Δευτέρας ήμουνα 15 - 17 ώρες κάθε μέρα επάνω στο αυτοκίνητο)!!!!!Αυτό δεν μετριέται σε χρήματα βέβαια αλλά με μια έρευνα αγοράς για όλα αυτά σε κάποιο αξιόπιστο συνεργείο θα πλήρωνα περίπου 800 - 1000 ευρώ εργασία το λιγότερο..
Αυτά για ενημέρωση κάποιων που μπορεί να ενδιαφέρονται για επισκευή του κινητήρα τους..Αν και ΕΥΧΟΜΑΙ να μη χρειαστεί σε κανέναν άλλο να μπει σε αυτή τη διαδικασία..