Απαραίτητα εργαλεία:
Πολύμετρο, 21 κλειδί γαλλικό (για το βγάλσιμο και τον έλεγχο της βαλβίδας όπως επίσης και της γείωσης των φαναριών)
Κατσαβίδι σταυρωτό (για το λύσιμο των πίσω φαναριών)
Θερμοσυστελώμενο και μονωτική ταινία (για τυχόν επισκευή -αν επισκευάζεται- της βαλβίδας)
Dremel (είναι η μάρκα αλλά έτσι το ξέρουν οι περισσότεροι) για τυχόν επισκευή -αν επισκευάζεται- της βαλβίδας.
2 φυσάκια ή κολητήρι (θα εξηγήσουμε παρακάτω, ίσως και να μη χρειαστούν)
Σπρέι επαφών
Απαραίτητη βασική γνώση ηλεκτρονικών, λίιιιγη υπομονή και καφές της αρεσκείας σας..
Nα ξεκινήσουμε από τα συμπτώματα..
Δεν ανάβουν τα φώτα της όπισθεν. Τις πταίει?
*Μπορεί καμένες λάμπες
*μπορεί κάποια γείωση
*μπορεί η βαλβίδα της όπισθεν
*μπορεί πρόβλημα στην καλωδίωση
Πρώτα τσεκάρουμε τις λάμπες ότι δεν είναι καμένες και μετά μετράμε τις γειώσεις στα φανάρια. Αν και τα 2 λειτουργούν πάμε παρακάτω.
Το κύκλωμα από το manual ακολουθεί:
Αφού λάμπες και γείωση του φαναριού ειναι σε λειτουργία τότε πάμε να αφαιρέσουμε τη βαλβίδα της όπισθεν..
Που είναι αυτή η περίφημη βαλβίδα?
Διαγραμματάκι manual: Το νούμεγο τγία (3) που έλεγε και ο Μουρατίδης είναι η βαλβίδα της όπισθεν..
The real thing:
Λίγο πιό κοντά:
Mια πιό κοντινή του σημείου:
Ξεφισώνουμε με τη βοήθεια από το κατσαβιδάκι και ξεφυσώνουμε..
Την ξεβιδώσαμεεεε με το 21.. Κοίτα να δεις πράγματα, το ένα καλώδιό της κρατιόταν από ένα συρματάκι..
Εδώ λοιπόν πάμε να την μετρήσουμε μην της κολλάμε και τα καλώδια τσάμπα!
Παίρνουμε το πολύμετρο και μετράμε από πόδι σε πόδι (όχι τα δικά μας, της βαλβίδας!

ΚΑΝΟΝΙΚΑ δεν πρέπει να έχει συνέχεια όταν είναι στον αέρα αλλά πρέπει να κλείνει κύκλωμα όταν είναι πατημένη. (Το ποδαράκι της που πετάει από κάτω).
Κάντε την και ένα μπάνιο με σπρέι έπαφών (τόσο το φυσάκι του vitara, όσο και της φύσας αλλά ΚΑΙ μέσα στην τρύπα της βαλβίδας και κινήστε τη με το δάχτυλό σας κάμποσες φορές).
Εμένα λοιπόν από τη μούργα δεν έκανε επαφή. Αφού την "μπανιάρισα" άρχισε να δουλεύει. Αν εσάς δεν δουλεύει όπως προανέφερα πάτε για βαλβίδα. Αν δουλεύει και έχει κομμένα καλώδια όπως εμένα μπορούμε να της τα επισκευάσουμε.
Είτε κολλάμε πάνω στα καλώδιά της με το κωλητήρι τα καλώδια που πάνε προς τη φύσα ή αν δεν έχουν "ψωμί" επιστρατεύουμε το dremel για να κάνoυμε τις επαφές τις να φανούν.. Κόψτε το πλαστικό απαλά ώστε να φανερωθούν τα λαμάκια. Όπως και σε όλους τους απλούς διακόπτες δεν υπάρχει πολικότητα οπότε όπως θέλετε τα βάζετε τα καλώδια, δεν παίζει ΚΑΝΕΝΑ ρόλο.
Βλέπετε πως έχουν πλέον φανερωθεί τα λαμάκια οπότε μας παίρνει να βάλουμε φυσάκια αντί να μπλέκουμε με κολλητήρι (ειδικά αν δεν έχουμε ή δεν το έχουμε!)
Εδώ θα χρειαστούμε τα φυσάκια και τα θερμοσυστελλόμενα όπως επίσης και τη μονωτική ταινία..
ΞΑΝΑΤΣΕΚΑΡΟΥΜΕ με το πολύμετρο ότι όταν η βαλβίδα πατηθεί κλείνει το κύκλωμα, δηλαδή ότι λειτουργεί. Ξαναβιδώνουμε τη βαλβίδα και τη φυσώνουμε..
Ή λοιπόν δουλεύουν πια τα φώτα της όπισθεν, ή πάμε να βρούμε τι άλλο φταίει όπως κι εγώ.. Σύντομα η συνέχεια..
Θα προσπαθήσω για αρχή να αφαιρέσω τη ροδελίτσα που έχει η βαλβίδα ώστε να κερδίσω αυτά τα 1 - 2 χιλιοστά μήπως δεν πατάει καλά.