από fiverg » Σάβ Φεβ 06, 2016 1:42 pm
Κάποιες πρώτες εντυπώσεις (1000 χλμ) από το Vitara 1.6DDis AllGrip που έχω πλέον (κάποια από αυτά δημοσιεύτηκαν και σε άλλο forum):
Σχεδίαση: Υποκειμενικό βέβαια αλλά δείχνει πιο μεγάλο απ ότι είναι (ειδικά στο μεταλλικό λευκό που το έχω). Π.χ. έχει σχεδόν το ίδιο μέγεθος με το Juke αλλά λόγω τετραγωνισμένου σχήματος εμένα στον δρόμο μου φαίνεται πολύ μεγαλύτερο. Είναι αρκετά "φρέσκο", κυκλοφορούν ακόμη(;) λίγα αλλά βάση των πωλήσεων και των νέων μελών που βλέπω σε λίγο θα γίνουν περισσότερα. Παρόλο που μάλλον θα γίνει πολύ "του συρμού" σαν χρώμα, το λευκό μεταλλικό με το rugged πακέτο του πάει πολύ. Οι ζάντες που έχει (είναι σε "καπνισμένο" γκρι χρώμα) μου αρέσουν περισσότερο από του GLX (που βασικά είναι ασημί).
Χώροι: Ικανοποιητικοί για μένα αλλά μάλλον μικρότεροι γενικά ενός μεσαίου σε χώρο για τους πίσω (μιλάμε βέβαια για αμάξι 4.17 μέτρων και για μένα το μικρό μήκος ήταν ζητούμενο και αδιαπραγμάτευτο οπότε δέχομαι τον συμβιβασμό). Χώρος αποσκευών 375 lt, αρκετός για εμένα αφού δεν έχω πλέον μωρά που χρειάζονται να κουβαλάς
"προίκα".
Εξοπλισμός: Τα έχει σχεδόν όλα (έβαλα σαν αξεσουάρ και το navigation για να το έχω σε μεγάλη οθόνη). Σε σχέση με το GLX λείπουν μόνο στοιχεία "πολυτέλειας" (suede θερμαινόμενα καθίσματα, αυτόματα αναδιπλούμενοι καθρέπτες κ.λ.π.), οι LED προβολείς (αυτό θα το ήθελα) και η δυνατότητα να έχεις την πανοραμική οροφή. Με περίπου 24.5Κ στο GL+ (τελική τιμή με το κλειδί στο χέρι) έχεις μεταλλικό χρώμα (η διχρωμία είναι +300 ευρώ), infotainment (που δεν παίζει με κανένα τρόπο τα CD σου!), bluetooth, navigation, κάμερα οπισθοπορείας, active brake support, adaptive cruise control, ESP, TCS, υποβοήθηση στην κατηφόρα, στην ανηφόρα κλπ... Δεν έχει ρεζέρβα, κάποιος που κάνει σχετικά σοβαρό off roading πρέπει να την αγοράσει extra. Επίσης μου λείπει και ο "τεμπέλης", κάποια στιγμή σκοπευω να τον βάλω.
Παρόλο που το active brake support μου έχει ενεργοποιηθεί σαν προειδοποίηση κάποιες φορές, δεν έχω αισθανθεί παρέμβαση στο φρένο (μάλλον επειδή φρέναρα ήδη εγώ). Επίσης, κάποιες φορές το αφήνω επίτηδες να πλησιάσει σχετικά απότομα σε προπορευόμενο όχημα αλλά δεν το βλέπω να ενεργοποιείται (και πάλι βέβαια έχω το πόδι στο πεντάλ, δεν τολμάω "real" τεστ).
Την ίδια απορία έχω και για την υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, δεν την βλέπω να ενεργοποιείται πάντα (όμως το όχημα φεύγει λίγο προς τα πίσω).
Να πω και δυο καλά λόγια για το Adaptive Cruise Control. Δουλεύει και μάλιστα πολύ καλά (δεν το περίμενα να πω την αλήθεια). Το ρυθμίζεις και διατηρεί την ταχύτητα που του έβαλες. Αν το ραντάρ(!) εντοπίσει αμάξι εμπρός στην λωρίδα σου (και μόνο!) και με βάση την απόσταση "συναγερμού" που έχεις ορίσει (έχει 3 σκάλες) φρενάρει και προσαρμόζεται στην ταχύτητα του προπορευόμενου. Μόλις αλλάξεις λωρίδα, επιταχύνει στην ρυθμισμένη ταχύτητα επιταχύνοντας και κάνοντας την προσπέραση (μόνο του!). Μόνος περιορισμός προφανώς είναι η ταχύτητα που έχεις στο κιβώτιο (αν φρενάρει πολύ και έχεις π.χ. 5η ή 6η και πέσουν πολύ οι στροφές, η ροπή βοηθάει αλλά μέχρι κάποιο σημείο), πάντως το σύστημα απενεργοπoιείται μόνο αν πατήσεις φρένο και όχι αν αλλάξεις σχέση. Πολύ ωραίο σύστημα για άνετα ταξίδια.
Το navigation το έχω χρησιμοποιήσει λίγο, φαίνεται ακριβές αλλά είναι λίγο σουρεάλ, δίνει οδηγίες στα αγγλικά, οι δρόμοι στην οθόνη είναι στα ελληνικά και εσύ τους εισάγεις στην αναζήτηση σε greeklish. Δεν έχω βρει αναζήτηση με βάση συγκεκριμένα σημεία (εκκλησίες, γήπεδα, πλατείες, νοσοκομεία κ.λ.π. που είναι γενικά κάτι πολύ χρήσιμο), μόνο με δρόμους και διασταυρώσεις.
Γενικά τα bluetooth για κινητό, η κάμερα οπισθοπορείας, τα πίσω φιμέ τζάμια είναι πρακτικά στοιχεία εξοπλισμού που τα έχω ευχαριστηθεί πολύ (και τα έχουν βέβαια πολλά σύγχρονα οχήματα). Από την άλλη, φαντάζομαι "σκληρές" off road καταστάσεις με σκόνη και λάσπες παντού και προσπαθώ να φανταστώ πως και αν θα δουλεύουν όλα αυτά τα τζιτζιλομίτζιλα...
Κινητήρας: 32kgm ροπής για 1300 κιλά όχημα (τα υπόλοιπα 4κίνητα της αγοράς ξεκινάνε από +100 κιλά)... Κορυφαία τιμή για τον κινητήρα της Fiat μαζί με τους αντίστοιχους 1.6 diesel των Honda (αυτός είναι μια κατηγορία μόνος του), Renault/Nissan και Opel. Αρπάζει πολύ καλά μετά τις 1500 στροφές (κάτω από εκεί φυτοζωεί). Ακόμη και με 6η σε ευθεία αισθάνεσαι επιτάχυνση και χωρίς το sport. Δυνατές του σχέσεις νομίζω η 3η και η 4η (με 1η και 2α δεν αισθάνεσαι κάτι το ιδιαίτερο αφού είναι από την φύση τους κοντές). Ειλικρινά νομίζω ότι είναι από τα σβέλτα αυτοκίνητα γύρω μας σε ρεπρίζ μέχρι τα 120-140 km/h.
Οι "μόλις" 120 ίπποι είναι αρκετοί για το ύφος του οχήματος, βέβαια η ροπή στους δίνει πολύ γρήγορα στον τροχό οπότε αν είσαι του γκαζιού αυτό θα σου τελειώσει γρήγορα, πρέπει να συνηθίσεις σε άλλου είδους οδήγηση. Η κατανάλωση τείνει προς τα 6.4l/100 στο trip computer ενώ η πραγματική είναι αυτή την στιγμή περίπου στο 6.6 με κίνηση αποκλειστικά στην πόλη (χωρίς πολλά μποτιαλιαρίσματα, με αρκετά "τσαρουχώματα" μέχρι τις 4.5Κ στροφές για το στρώσιμο και με 1000 χλμ στο οδόμετρο μόνο).
Για να πω την αλήθεια έχω λίγο αγχωθεί με το DPF και τα όσα γράφονται για τον καθαρισμό του αλλά και την νοθεία στα πετρέλαια. Έχω καθιερώσει το να βάζω πετρέλαιο σε συγκεκριμένο πρατήριο (BP Ultimate όσο η τιμή είναι χαμηλή). Η θεωρητική "εμβέλεια"των 700(!) περίπου χλμ εντός πόλης σου επιτρέπει αν μη τι άλλο καλό προγραμματισμό για γεμίσματα. Επίσης έχω βάλει στο πρόγραμμα μια φορά τον μήνα (αν δεν κάτσει μόνο του) κίνηση στην εθνική για ένα μισάωρο με 3η και 3000-3500 στροφές (90-100 km/h) για ξεμπούκωμα και καθαρισμό του DPF.
Ο κινητήρας είναι Θορυβώδης σε χαμηλές στροφές όπου και λόγω του ύψους του οχήματος έχω την αίσθηση ότι οδηγώ φορτηγό.
Κιβώτιο: Καλό κούμπωμα σχέσεων, καλή αίσθηση στον μοχλό χωρίς τζόγους και όχι τεράστιες διαδρομές. Ούτε κρύο, ούτε ζέστη. Μακριές σχέσεις για να εκμεταλλεύεται την ροπή του κινητήρα με οικονομία. Με 3η και 3500 στροφές έχεις 100 km/h, με 6η τα 120 km/h είναι στις 2000 και τα 140 km/h περίπου στις 2500. Θεωρητικά πρέπει να πλησιάζει άνετα σε τελική τα 200 km/h αλλά τέτοιες ταχύτητες τις θεωρώ παντελώς "ξένες" προς το ύφος του οχήματος και μη ασφαλείς λόγω διαφόρων παραγόντων (ύψος, μαλακές αναρτήσεις, μικρό μεταξόνιο κ.λ.π.)
Τετρακίνηση: Δεν την έχω δοκιμάσει σοβαρά (μόνο σε κάτι αλάνες με χιόνι στην Πάρνηθα πήγα και έπαιξα για να δω αν θα κολλήσει πουθενά, αλλά δεν ήταν κάτι που θα μπορούσε να το δυσκολέψει), βασίστηκα βέβαια στο καλό όνομα της Suzuki και στα διάφορα τεστ/video στο Youtube και ας είναι σε προδιαγραφές πιο "light" σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές αφού λείπει το κεντρικό διαφορικό και οι κοντές σχέσεις. Θεωρώ ότι θα με καλύψει (με την επιλογή Lock για σταθερή παροχή ροπής σε όλους τους τροχούς και τα 32kgm ροπής δεν νομίζω να χρειαστώ κάτι παραπάνω). Βέβαια με τα ασφάλτινα λάστιχα που έχει μάλλον δεν πας και πολύ μακριά οπότε θέλεις σίγουρα κάτι σε πιο τρακτερωτό ή αλυσίδες για τα χιόνια.
Εσωτερικό: Το "κόκπιτ" από την μέση της κονσόλας και επάνω το θεωρώ κλασσικό και όμορφο. Από την μέση και κάτω στερείται φαντασίας (πολλοί old fashioned παραλληλόγραμμοι διακόπτες αριστερά του τιμονιού ο ένας δίπλα στον άλλο, περιστροφικοί διακόπτες στο κάτω μέρος της κονσόλας στον κλιματισμό). Τα πλαστικά στο πάνω μέρος δεν είναι "αφρώδη" αλλά είναι ποιοτικά, στο κάτω μέρος φαίνονται ανθεκτικά μεν αλλά σχετικά φτηνά. Να σημειώσω ότι εδώ η κατάσταση δεν μεταβάλλεται ακόμη και αν κάποιος πάρει το "πλούσιο" GLX. Αν πάρω σαν βάση το Auris προηγούμενης γενιάς που τυγχάνει και οδηγώ συχνά, νομίζω ότι στο πάνω μέρος του ταμπλό έχουμε ισοπαλία, στο κάτω μέρος το Auris δείχνει να έχει ποιοτικότερα πλαστικά. Φωτισμός λίγο περίεργος και δίχρωμος, άσπρος στο ταμπλό και την οθόνη, κόκκινος στους διακόπτες σε ταμπλό και πόρτες).
Υπάρχουν και κάποια επιπλέον στοιχεία "φτήνιας" (π.χ. ο διακόπτης φώτων των πίσω επιβατών, οι πλαστικές επενδύσεις στο κάτω μέρος των πορτών). Όλα αυτά βέβαια ήταν εν γνώση μου και ήμουν πλήρως συνειδητοποιημένος για το τι αγόρασα ζυγίζοντας το που θα ρίξω βάρος και που όχι. Άλλωστε γράφω στο vitaraclub οπότε θεωρώ ότι αυτά περνάνε σε δεύτερη μοίρα.
Συναρμολόγηση: Φαίνεται καλή και τίποτα δεν τρίζει ακόμη και πάνω από έντονες λακούβες αλλά μην περιμένετε και αίσθηση "χρηματοκιβωτίου" όταν κλείνουν οι πόρτες. Η συναρμολόγηση γίνεται στην Ουγγαρία οπότε μένει να δούμε την αντοχή στον χρόνο. Πάντως, πάλι από video στο youtube έχω δει να βάζουν το αμάξι σε διάφορες περίεργες γωνίες πατώντας σε τρεις τροχούς και με μεγάλη κλίση και όλες οι πόρτες ανοίγουν και κλείνουν κανονικά, δείγμα αυξημένης ακαμψίας (σύνηθες παράπονο σε άλλα SUV σε τέτοιου είδους τεστ). Μην ξεχνάμε ότι έχει και 89% στο EuroNCap, μέσα στις 2-3 νομίζω καλύτερες επιδόσεις στα compact SUV.
Κύλιση: Καλή απόσβεση στις λακούβες και εγκάρσιες ανωμαλίες σε ότι αφορά την αίσθηση, χωρίς ωστόσο να καλύπτονται "αρχοντικά" οι διάφοροι θόρυβοι από τα "γκντουπ" (όπως π.χ. λένε για τα VAG). Μέχρι τα 140km/h ταξιδεύεις ήσυχα σε καλό οδόστρωμα (μπορείς εκεί να έχεις τον κινητήρα με 6η και 2500 στροφές και δεν ενοχλεί). Από εκεί και πάνω αρχίζουν και εμφανίζονται αεροδυναμικοί θόρυβοι (π.χ. από τους καθρέπτες). Θόρυβος από τα ελαστικά σε "κατασαρό" οδόστρωμα υπάρχει μπόλικος, δεν έχει και καμιά φοβερή ηχομόνωση. Ωραία όμως η ψηλή θέση οδήγησης, ειδικά για ταξίδι και για τα παιδιά.
Κράτημα: Δεν έχω εκτιμήσει ακόμη το τι και το πως, το πότε εμπλέκεται η τετρακίνηση και πότε το ESP, αν συνεργάζονται αρμονικά κ.λ.π. Το ύψος του οχήματος με ξενίζει, πάντα οδηγούσα "χαμηλά" οχήματα, Θέλει καιρό για να το συνηθίσω και να δω τι μπορεί όντως να κάνει και τι δεν μπορεί (αλλά πλέον είμαι και αρκετά μεγάλος για "στροφοκυνηγός"). Η διαφορά πάντως από ένα "κανονικό" μεσαίο μου είναι σχετικά εμφανής. Στο "χαμηλό" αισθάνεσαι να έχεις "μαζί σου" στο αμάξωμα τους τροχούς, εδώ αισθάνομαι ένα αμάξωμα "πάνω" στους τροχούς. Μαλακή γενικά ανάρτηση, "πλέει" κάπως σε έντονες ανωμαλίες με πολλά χλμ. (120-140), εδώ πρέπει να παίζει και τον ρόλο του το κοντό μεταξόνιο (2500mm) και ο ημιάκαμπτος πίσω.
Φρένα: Η ροπή του αυτοκινήτου θα ήθελε μάλλον κάτι δυνατότερο (ή αμμεσότερο). Γενικώς το πετάλι του γκαζιού ανταποκρίνεται πολύ γρηγορότερα ανεβάζοντας χιλιόμετρα απ ότι το πεντάλ του φρένου στο να τα κατεβάσει αφού πρέπει να πατήσεις σχετικά βαθιά για να αρχίσει να πιάνει καλά. Είναι ζήτημα συνήθειας βέβαια και μιλάμε και για SUV και όχι για κάποιο sport μοντέλλο, ωστόσο το σχετικά μικρό βάρος σε προδιαθέτει για κάτι καλύτερο.
"Verdict": Αν κάποιος όπως εγώ ψάχνει ένα SUV, ένα καλό δηλαδή οικογενειακό αυτοκίνητο γενικών καθηκόντων με μεζεμένες διαστάσεις για την πόλη, δυνατότητα για σχετικά άνετα και οικονομικά ταξίδια και με καλή (και όχι μόνο κατ' όνομα) τετρακίνηση/δυνατότητα off road, νομίζω ότι η Suzuki πέτυχε διάνα. Θα μου πεις γιατί τότε δεν παίρνεις το SX4; Γιατί το Vitara είναι ομορφότερο και πιο ξεχωριστό σαν σχήμα (για μένα), ψηλότερο και πιο μαζεμένο σε διαστάσεις.
Αν πάντως κάποιος έχει υπ όψιν του κάτι σε πιο σκληρό και σχετικά φτηνό off road (όπως τα παλαιότερα Vitara) θα τον στενοχωρήσουν διάφορα που κάποια διορθώνονται και κάποια όχι. Η έλλειψη ρεζέρβας, τα ασφάλτινα ελαστικά, το "κυριλλέ" (και πιθανόν ευπαθές) εσωτερικό, το σχετικά μειωμένο ύψος (185mm), οι μεγάλοι πρόβολοι, το "επιβατικό" αμάξωμα και όχι κάτι σε τύπου σκάλας, η έλλειψη κοντών σχέσεων κ.λ.π.