lyggas έγραψε:Η μία δεξαμενή ζυγίζει 15 kg και η άλλη 100;
Από όσο γνωρίζω, ο κανόνας είναι ότι οι δεξαμενές φυσικού αερίου είναι πολύ βαριές.
Υπ' όψιν ότι η κατανάλωση φυσικού αερίου ανεβαίνει κατακόρυφα σε σχέση με τη βενζίνη και το lpg, λόγω μικρότερης απόδοσης του συγκεκριμένου καυσίμου.
Απόσπασμα:
- Ενδείκνυνται όλα τα αυτοκίνητα για την μετεγκατάσταση συστήματος CNG;
Στα μεγάλου κυβισμού (άνω των 1.600 κ.εκ.) δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, καθώς ο κινητήρας τους έχει την ισχύ που απαιτείται για την απρόσκοπτη κίνηση του ΙΧ, όταν χρησιμοποιεί ως καύσιμο το CNG. Ειδικά σε φορτηγάκια είναι η ενδεδειγμένη οικονομική λύση.
Πρόβλημα παρουσιάζεται στα μικρά αυτοκίνητα με κυβισμό 1.000-1.200 κ.εκ., τα οποία με καύσιμο το CNG-που ως γνωστόν είναι βραδύκαυστο- χάνουν μέρος της ισχύος τους και αυτό είναι εμφανές όταν πιεστούν, καθώς δεν ανταποκρίνονται. Δηλαδή, δεν είναι απαγορευτικό σε κάποιον να αγοράσει ή να μετατρέψει το μικρό αυτοκίνητό του σε CNG. Σημαντικό όμως στην καθημερινή διαδρομή του να μην ανεβοκατεβαίνει βουνά ή να ταξιδεύει φορτωμένος.
- Ποια είναι τα σημαντικότερα μειονεκτήματα, τι να προσέξω στην εγκατάσταση;
Ακόμη σημαντικό μείον της τοποθέτησης του κιτ CNG είναι το βάρος της δεξαμενής αποθήκευσης του καυσίμου. Λόγω υψηλών πιέσεων είναι ενισχυμένη. Ζυγίζει περίπου 100 κιλά και έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύσει 10 κιλά CNG.Προκειμένου να επιτευχθεί μεγαλύτερη αυτονομία, προτείνεται η τοποθέτηση δύο δεξαμενών, άρα 200 κιλά επιπλέον στο βάρος του αυτοκινήτου...
Το μεγάλο βάρος των δεξαμενών, συνεπάγεται την ανάλογη «ενίσχυση» των αναρτήσεων του αυτοκινήτου. Άρα κρίνεται απαραίτητη η τοποθέτηση πιο «σφικτών» ελατηρίων στην πίσω ανάρτηση, ώστε να μην μεταβάλλεται το ζύγισμα και γενικότερα η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Το βάρος των δεξαμενών, συνεπάγεται και την κατάλληλη πρόσδεση τους στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου με ειδικά άγκιστρα/ιμάντες ώστε να μένουν ακλόνητα κατά την πέδηση ή επιτάχυνση του αυτοκινήτου (ακόμη και στην περίπτωση ενός ατυχήματος).
Είναι προφανές ότι ένας πολύ εξειδικευμένος και καταρτισμένος τεχνίτης θα μπορέσει να αναλάβει μια τέτοια μετατροπή, που θα πρέπει να είναι πιστοποιημένη και εγκεκριμένη.
Μεγάλη προσοχή, λοιπόν, στο τι θα επιλέξετε, καθώς ότι λάμπει δεν είναι χρυσός. Χαρακτηριστικά σας αναφέρουμε ότι για λόγους ασφαλείας όλες οι σωληνώσεις από τις δεξαμενές έως τον κινητήρα θα πρέπει να είναι μεταλλικές (και όχι θερμοπλαστικές) για να αντέξουν στις υψηλές πιέσεις.
- Είναι το φυσικό αέριο λύση για όλους;
Η απάντηση έχει να κάνει με τις μεταφορικές ανάγκες του καθενός. Εάν για παράδειγμα η καθημερινή διαδρομή σας έχει να κάνει με πέρασμα από τον Διόνυσο ή σε μια διαδρομή τύπου «Δομοκός», τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, ιδίως εάν είναι μικρομεσαίου κυβισμού δεν θα σας ικανοποιήσουν ως προς την απόδοσή τους.
Άρα είναι πιο κατάλληλα στις επίπεδες διαδρομές και γενικά για χαλαρή οδήγηση. Επίσης θα πρέπει να συνυπολογίσετε και την ύπαρξη πρατηρίων ανεφοδιασμού στην περιοχή που θα κινήστε.
- Γιατί το CNG είναι οικονομικό σε κατανάλωση;
Είναι ένα βραδύκαυστο καύσιμο, πράγμα που σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί να φθάνει σχεδόν στο μέγιστο της ισχύς του χωρίς να καταναλώνει πολύ.
- Πόσο κοστίζει η μετακίνηση με καύσιμο το CNG;
Σήμερα ένα κιλό CNG (σε κιλά είναι η μονάδα μέτρησης) κοστίζει περίπου 1 ευρώ (δεν περιλαμβάνεται η έκπτωση 15% που ανακοινώθηκε). Με ένα 1 kg καυσίμου μπορεί ένα μεσαίου/μεγάλου κυβισμού ΙΧ να διανύσει περίπου 15 χιλιόμετρα. Άρα με 6,7 ευρώ μπορεί κάποιος να διανύσει περίπου 100 χιλιόμετρα!
Στα πιο μικρά αυτοκίνητα, το κέρδος είναι μεγαλύτερο, σχεδόν διπλάσιο (απαιτούν περίπου 4kg/100 χλμ.), καθώς με 3-4 ευρώ μπορείς να διανύσεις την ίδια απόσταση (100 χλμ.).
Πηγή: car and driver