Turbo vs Ατμόσφαιρα

Εδώ λέμε ότι μας κατέβει και δεν έχει θέση αλλού

Turbo vs Ατμόσφαιρα

Δημοσίευσηαπό STRANTZALIS K. » Παρ Απρ 10, 2015 8:28 am

Turbo vs Ατμόσφαιρα
Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/4/2015
Γιατί η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία έχει στραφεί στους turbo κινητήρες; Για ποιο λόγο παραδοσιακά κάστρα των ατμοσφαιρικών κινητήρων όπως η Ferrari και οι Ιάπωνες κατασκευαστές αναπτύσσουν πλέον turbo κινητήρες; Είναι για λόγους marketing, κατανάλωσης ή απόδοσης;
Κατανάλωση-Ρύποι
Ο νούμερο ένα λόγος για τον οποίο οι εταιρείες έχουν μπει στον κόπο να φτιάξουν turbo μοτέρ, είναι η μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. Γιατί συμβαίνει όμως αυτό; Γιατί οι turbo κινητήρες καίνε λιγότερο και εκπέμπουν λιγότερους ρύπους σε σχέση με αντίστοιχης ισχύος ατμοσφαιρικούς κινητήρες; Οι λόγοι είναι δύο. Ο πρώτος είναι μηχανολογικός και έχει να κάνει με την συμπίεση του αέρα. Όσο πιο πολύ συμπιέζεται ο αέρας τόσο περισσότερο βελτιώνεται ο βαθμός απόδοσης του κινητήρα.
Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες συμπιέζουν τον αέρα μόνο από το πιστόνι, ενώ οι turbo και μέσω του συμπιεστή του turbo. Εφόσον λοιπόν οι turbo κινητήρες είναι αποτελεσματικότεροι στην συμπίεση του αέρα, έχουν καλύτερο βαθμό απόδοσης και ως εκ τούτου μειωμένη κατανάλωση και ρύπους.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι η χρήση turbo επιτρέπει στους κατασκευαστές να παράξουν επαρκή ισχύ χρησιμοποιώντας μικρότερες χωρητικότητες είτε μειώνοντας τους κυλίνδρους είτε την χωρητικότητα ή και τα δύο. Κλασικό παράδειγμα η τελευταία γενιά της BMW M3 που σε σχέση με την προηγούμενη έχασε δύο κυλίνδρους και περίπου 1000 κυβικά, αυξάνοντας παράλληλα ισχύ, ροπή και μειώνοντας ρύπους. Ένα άλλο παράδειγμα είναι το καινούργιο Honda Civic Type-R, το οποίο στην καινούργια γενιά εφοδιάζεται με έναν turbo κινητήρα ο οποίος από τα ίδια κυβικά (2 lt) παράγει 110 ίππους περισσότερους και την διπλάσια ροπή σε πολύ χαμηλότερες στροφές σε σχέση με το προηγούμενο.
Ένα άλλο πιο καθημερινό παράδειγμα, είναι οι 1000ρηδες Ecoboost της Ford, οι οποίοι καθιστούν ουσιαστικά αχρείαστους τους ατμοσφαιρικούς 1.6 lt της εταιρείας, όντας ταυτόχρονα ισχυρότεροι, πιο ροπάτοι και οικονομικότεροι. Το ίδιο όμως ισχύει λίγο-πολύ σε όλα τα οχήματα που έχουν αντικαταστήσει τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες με turbo.
Ο τρίτος λόγος είναι έμμεσος και έχει να κάνει με το γεγονός της ανάπτυξης ροπής. Λόγω της ιδιότητας των turbo να διαθέτουν άφθονη ροπή από χαμηλά, ο οδηγός δεν νιώθει την ανάγκη να πιέσει το όχημά του για να επιταχύνει το όχημα επαρκώς, είτε πατώντας «τέρμα» το γκάζι είτε κατεβάζοντας ταχύτητες, που και τα δύο αυξάνουν κατανάλωση και ρύπους.
Επιδόσεις-Ρεπρίζ
Εδώ η διαφορά υπέρ των turbo είναι μεγάλη. Ο λόγος είναι η ροπή. Η ροπή στρέψης στους κινητήρες turbo είναι πολύ ανώτερη σε σχέση με εκείνη των ατμοσφαιρικών τόσο σε ότι αφορά το μέγεθός της, όσο και στις στροφές που αυτή αποδίδεται, που στους turbo αποδίδεται πολύ χαμηλά και είναι σημαντικά περισσότερη.
Όμως μεγάλη ροπή, σημαίνει και μεγάλη ισχύ σε συγκεκριμένες στροφές. Για παράδειγμα το turbo Honda Civic Type-R αποδίδει ήδη από τις 2500 στροφές περίπου 145 ίππους, όταν το προηγούμενο ατμοσφαιρικό στις ίδιες στροφές απέδιδε περίπου 45.
Μουγκάθηκε ακόμα και η F1
Είναι ο μοναδικός τομέας που οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες υπερτερούν και θα υπερτερούν πάντα έναντι των turbo. Σε ότι αφορά τον ήχο, αυτό έχει να κάνει με την φύση των turbo που τείνουν να «καταπίνουν» τον θόρυβο του μοτέρ κάνοντάς το flat ακουστικά. Αυτός είναι και ο λόγος που οι κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων με turbo κινητήρες ενισχύουν τον ήχο με συνθετικό τρόπο προκειμένου να μην απογοητεύονται οι οδηγοί που συνδέουν τον ήχο με την απόδοση. Κλασικό παράδειγμα η BMW M3/M4 της οποίας ο ήχος λόγω δύο turbo είναι ανύπαρκτος και η BMW αναγκάστηκε να προσθέσει έναν ενισχυτή ήχου προκειμένου, οι κάτοχοι να μην απογοητεύονται σε σχέση με τον ήχο του προηγούμενου ατμοσφαιρικού V8.
Κλασικό παράδειγμα απουσίας ήχου είναι πλέον και η F1, όπου από τότε που μπήκαν τα turbo, ο ήχος τους πλέον είναι σχεδόν αδιάφορος και πολλοί fan του motorsport έχουν απομακρυνθεί από αυτήν μόνο και μόνο για αυτόν τον λόγο.
Με τον κόφτη στις 9.000 στροφές ή μήπως στις 6.000;
Σε ότι αφορά το στροφάρισμα, σε κινητήρες turbo μαζικής παραγωγής είναι πολύ δύσκολη τεχνικά η ανάπτυξη στροφών (λόγω κυρίως υποτετράγωνης αρχιτεκτονικής όπου η διάμετρος του εμβόλου είναι μικρότερη της διαδρομής, υψηλών πιέσεων κτλ) και είναι κάτι που άλλωστε δεν απαιτείται, αφού αφενός οι ανάγκες για ισχύ και ροπή ικανοποιείται σε αυτούς σε χαμηλότερες στροφές, αφετέρου αποφεύγεται, για να μειώνεται η ανάπτυξη τριβών που αυξάνονται όσο αυξάνονται οι στροφές, μειώνοντας τον βαθμό απόδοσης και αυξάνοντας την καταπόνηση του κινητήρα.
Αυτή η μείωση του στροφαρίσματος είναι φανερή στο Civic Type-R για παράδειγμα όπου το προηγούμενο έφτανε σχεδόν τις 9.000 στροφές και το καινούργιο βγάζει όλη την ισχύ στις 6.500. Συνεπώς το βασικό «ελάττωμα» των turbo είναι ότι βγάζουν όλη την ισχύ και ροπή χαμηλά και ψηλά ξεφουσκώνουν.

Είναι αυτοκίνητο να πορωθείς τώρα αυτό; Εσεις τι λέτε;

Πηγή : autotriti.gr
Είναι κάποιες στιγμές που χρειάζωμαι μόνο ένα άδειο μυαλό και γεμάτο ντεπόζιτο.........!
STRANTZALIS K.
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2889
Εγγραφή: Τρί Μαρ 05, 2013 4:33 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
cb: Όχι
Name: Κώστας

Re: Turbo vs Ατμόσφαιρα

Δημοσίευσηαπό GEORGE.B » Παρ Απρ 10, 2015 10:53 am

Και για την ιστορία το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με τούρμπο ήταν η oldsmobile cutlass jetfire του 1962 με κινητήρα κατασκευασμένο από την generalmotors, η πίεση που ανέβαζε ήταν 0,35bar στης 2200rpm ιπποδύναμη 215ps, 0-100 σε 9,2sec και τελική ταχύτητα 176km/h και φυσικά χωρίς wastegate και με πολλά προβλήματα προανάφλεξης.
Ένα διαφημιστικό της εποχής:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=mm4wlocZRz8[/video]
Η ζωή δεν μετριέται από τον αριθμό των αναπνοών που παίρνουμε, αλλά από τις στιγμές που μας κόβουν την ανάσα.
Άβαταρ μέλους
GEORGE.B
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2553
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 14, 2009 11:00 am
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ-ΚΑΛΑΜΑΚΙ
Λάστιχα: KOBRA
Suspension: O.M.E-MX6+3CMbodylif
cb: Ναι
Name: ΓΙΩΡΓΟΣ

Re: Turbo vs Ατμόσφαιρα

Δημοσίευσηαπό STRANTZALIS K. » Σάβ Απρ 11, 2015 4:56 pm

GEORGE.B έγραψε:Και για την ιστορία ........


Turbo όπως...τύρβη!
Η αρχαία ελληνική λέξη "τύρβη" σημαίνει "στριφογύρισμα / θόρυβο από στροβιλισμό".
Αυτή άραγε δεν είναι και η κίνηση της...τουρμπίνας...;
Από την λέξη "τύρβη" λοιπόν έχουμε τις λέξεις " turbo" και "τουρμπίνα"...
Για να μη ξεχνάμε ποιοι είμαστε !!!! :clap:
Είναι κάποιες στιγμές που χρειάζωμαι μόνο ένα άδειο μυαλό και γεμάτο ντεπόζιτο.........!
STRANTZALIS K.
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2889
Εγγραφή: Τρί Μαρ 05, 2013 4:33 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
cb: Όχι
Name: Κώστας

Re: Turbo vs Ατμόσφαιρα

Δημοσίευσηαπό kostasRS » Σάβ Απρ 11, 2015 10:40 pm

STRANTZALIS K. έγραψε:
GEORGE.B έγραψε:Και για την ιστορία ........


Turbo όπως...τύρβη!
Η αρχαία ελληνική λέξη "τύρβη" σημαίνει "στριφογύρισμα / θόρυβο από στροβιλισμό".
Αυτή άραγε δεν είναι και η κίνηση της...τουρμπίνας...;
Από την λέξη "τύρβη" λοιπόν έχουμε τις λέξεις " turbo" και "τουρμπίνα"...
Για να μη ξεχνάμε ποιοι είμαστε !!!! :clap:

Ευγε :clap: :clap:
Για το θεμα θα αναπτυχθω αργοτερα διοτι ειμαι επι του σουβλισματος :whistle:
βαριεμαι
Άβαταρ μέλους
kostasRS
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 11555
Εγγραφή: Παρ Ιαν 18, 2013 8:27 pm
Τοποθεσία: Αθηνα
Λάστιχα: Michelin latitude cross
Διάσταση ελαστικών: 225/65/17
Suspension: 3,5
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Παντου & πουθενα
Name: kostas

Re: Turbo vs Ατμόσφαιρα

Δημοσίευσηαπό STRANTZALIS K. » Τετ Απρ 15, 2015 8:55 pm

Με την ευρύτατη διάχυση των turbo κινητήρων (ιδιαίτερα των χαμηλών κυβισμού) που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, έχει γίνει πιο γνωστό και το βασικό μειονέκτημά τους που δεν είναι άλλο από την υστέρηση απόκρισης, ή αλλιώς turbo lag.

Το turbo lag συμβαίνει στις χαμηλές στροφές όταν τα καυσαέρια δεν έχουν αρκετή κινητική ενέργεια για να περιστρέψουν επαρκώς την πτερωτή του turbo. Το turbo lag συμβαίνει για λίγα δευτερόλεπτα όταν ο οδηγός πατάει το γκάζι και πρακτικά το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει ή επιταχύνει με πολύ χαμηλό ρυθμό.

Οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο, όπως χαμηλής αδράνειας turbo που τείνουν να περιστραφούν πιο εύκολα, διπλές διόδους εισαγωγής στους στροβίλους (twinscroll), ενσωματωμένες πολλαπλές εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή κ.α.
Η Valeo είναι πρωτοπόρος σε μια καινούργια μέθοδο εξάλειψης του turbo lag, το λεγόμενο ηλεκτρικό turbo.

Η αρχή λειτουργίας του είναι απλή. Ο συμπιεστής δεν εξαρτάται από την κινητική ενέργεια των καυσαερίων για να περιστραφεί αλλά περιστρέφεται μέσω ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο, ο κινητήρας πρακτικά εκμηδενίζει το turbo lag στις χαμηλές στροφές και στις υψηλότερες μπορεί να αναλάβει ένα μεγαλύτερο turbo το οποίο μπορεί να εκτοξεύσει τα νούμερα της ισχύος και της ροπής.

H Audi αναμένεται να χρησιμοποιήσει αυτόν τον ηλεκτρικό συμπιεστή, πιθανότατα στο Audi SQ7 το οποίο θα διαθέτει V8 κινητήρα diesel με ένα ηλεκτρικό και ένα συμβατικό turbo, με την τεχνολογία αυτή να είναι σε θέση να ρίξει την κατανάλωση μεταξύ 7-20% και να βελτιώσει δραματικά την απόκριση του κινητήρα. Ένα ακόμα παράπλευρο πλεονέκτημα είναι ότι το ηλεκτρικό turbo μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε κινητήρες πετρελαίου και σε βενζίνης.

Το μόνο μειονέκτημα του ηλεκτρικού turbo φαίνεται να είναι η ενέργεια που απαιτεί ο ηλεκτρικός συμπιεστής για να περιστραφεί, ωστόσο με την εφαρμογή της αναγεννητικής πεδήσεως στα σύγχρονα οχήματα, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μέρος της ανακτώμενης ενέργειας από την πέδηση για την τροφοδότησή του.
Πηγή : autotriti.gr
Είναι κάποιες στιγμές που χρειάζωμαι μόνο ένα άδειο μυαλό και γεμάτο ντεπόζιτο.........!
STRANTZALIS K.
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2889
Εγγραφή: Τρί Μαρ 05, 2013 4:33 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
cb: Όχι
Name: Κώστας

Re: Turbo vs Ατμόσφαιρα

Δημοσίευσηαπό STRANTZALIS K. » Παρ Μάιος 08, 2015 8:54 pm

Είναι η προτίμησή σας στα ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα ακόμη βάσιμη ή μήπως επιμένετε πεισματικά σαν παλαιοημερολογίτης; Με όλους τους κατασκευαστές να έχουν αγκαλιάσει το τούρμπο, υπάρχει λόγος να ψάχνετε το μόνο ατμοσφαιρικό της αγοράς για να το ψωνίσετε; Μήπως είναι η ώρα να το παραδεχτείτε;

Αποστολή του άρθρου με e-mail Εκτύπωση του άρθρου
Αν δεν το έχετε ακούσει ακόμη, και η Honda και η Toyota έχουν κινητήρες τούρμπο πλέον στη γκάμα τους. Η Nissan είχε ήδη ενώ η Subaru και η Mitsubishi από παλιά. Αν θέλετε σήμερα να αγοράσετε αυτοκίνητο χωρίς τούρμπο κινητήρα, πρέπει να βγείτε για σαφάρι. Δεν είναι πολλά.

Αρα στο ντέρμπι των αιωνίων, τούρμπο vs. ατμόσφαιρα σημειώνουμε «ένα» και προχωράμε. Μπορεί πριν πέντε χρόνια να ήμασταν ακόμη στο «Χι» αλλά στο δεύτερο ημίχρονο τα τούρμπο τα ισοπέδωσε όλα. Είχατε δίκιο να επιμένετε όμως;

Η απάντηση δεν είναι εύκολη. Βλέπεις πριν πέντε χρόνια το βασικότερο επιχείρημα υπέρ των ατμοσφαιρικών, και με βάση το ποιοι κατασκευαστές επέμεναν, ήταν η αξιοπιστία. Ολόκληρη Toyota εξάλλου δεν μπορεί να έκανε λάθος να μην προσφέρει τούρμπο. Και είναι πιθανό, με βάση το όνομα της μάρκας και την άριστη φήμη της σε θέματα αξιοπιστίας, πέντε χρόνια πριν να μην έβλεπε πως μπορεί να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία διατηρώντας το ρεκόρ της.

Όμως πέντε χρόνια πέρασαν από τότε. Αν κοιτάξει κανείς πόσο διαρκεί η σχεδίαση και εξέλιξη ενός μοτέρ θα καταλάβει πως τότε ήταν που η Toyota άρχισε να εξελίσσει το δικό της τούρμπο βενζινοκινητήρα. Δεν θα ήταν λοιπόν απίθανο να επιμένει κάποιος ατμοσφαιρικά το 2010 με το επιχείρημα ότι το τούρμπο δεν μπορεί να εγγυηθεί πλήρη αξιοπιστία.
Το 2015 όμως; Μήπως τώρα πρέπει να αλλάξουμε το πουκάμισο των τελευταίων ετών και να δούμε πως το πράγμα έχει πλέον αλλάξει;

Πως οι εναπομείναντες ατμοσφαιρικοί κινητήρες είναι πλέον κάποιοι πολύ ειδικοί, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Όπως αυτοί της Toyota. Ή είναι κάτι ξεχασμένες εκδόσεις που δεν έχουν πλέον λόγο ύπαρξης, όπως ο 1,6 χωρίς τούρμπο της Peugeot που υπερκαλύπτεται από τον νέο 1.200άρη της μάρκας.

Τι λέτε λοιπόν; Μήπως είναι καιρός να τελειώσουμε με το ντέρμπι και να προχωρήσετε χωρίς άλλους ενδοιασμούς στην τεχνολογία που έχει όχι απλά επικρατήσει, αλλά σαρώσει την αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια;

Εσείς μήπως επιμένετε χωρίς λόγο; Τι λέτε;
πηγή : autotriti.gr
Είναι κάποιες στιγμές που χρειάζωμαι μόνο ένα άδειο μυαλό και γεμάτο ντεπόζιτο.........!
STRANTZALIS K.
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2889
Εγγραφή: Τρί Μαρ 05, 2013 4:33 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
cb: Όχι
Name: Κώστας


Επιστροφή στο Γενική συζήτηση

KonKalamata Πέμ Μάιος 01, 2025 2:24 pm Καλησπέρα και Καλή Πρωτομαγιά σε όλη την ομάδα!
Γιωργος ΗΛΙΑΣ Πέμ Μάιος 01, 2025 1:47 pm Καλή Πρωτομαγιά με πολλά χαμόγελα!!!
makis_V Πέμ Μάιος 01, 2025 9:59 am Καλημέρα και καλό μήνα !
arahova Πέμ Μάιος 01, 2025 9:40 am Καλημέρα σε όλους και καλό μήνα.
antonis1627 Πέμ Μάιος 01, 2025 7:22 am Καλημέρα σας και καλό μήνα.
arahova Τετ Απρ 30, 2025 9:36 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Απρ 30, 2025 6:59 am Καλημέρα σας.
panagiotis1 Τρί Απρ 29, 2025 7:55 pm Θά ήθελα μια απάντηση αν θά έχει επιτυχία η συγκόλληση τού μπλοκ, αν κάποιος έχει κάνει κάτι αντίστοιχο.
arahova Τρί Απρ 29, 2025 10:54 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Απρ 29, 2025 7:00 am Καλημέρα σας.
ΣΤΑΥΡΟΣ Δευτ Απρ 28, 2025 7:52 pm Γιορτάζουμε τα 17α γενέθλια μας στην Αγία Μαρίνα στην .
arahova Δευτ Απρ 28, 2025 11:18 am Καλημέρα σε όλους και καλή εβδομάδα.
antonis1627 Δευτ Απρ 28, 2025 6:28 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.
arahova Κυρ Απρ 27, 2025 10:49 am Καλημέρα σε όλους και καλή Κυριακή.
antonis1627 Κυρ Απρ 27, 2025 7:17 am Καλημέρα σας
arahova Σάβ Απρ 26, 2025 9:01 am Καλημέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Σάβ Απρ 26, 2025 7:25 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Παρ Απρ 25, 2025 1:45 pm Τετάρτη 30-4-2025 πάμε για καφεδάκι στον
arahova Παρ Απρ 25, 2025 8:49 am Καλημέρα σε όλους και καλο Π/Σ/Κ.
antonis1627 Παρ Απρ 25, 2025 6:30 am Καλημέρα σας.
arahova Πέμ Απρ 24, 2025 2:36 pm Καλησπέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Απρ 24, 2025 6:25 am Καλημέρα σας.
arahova Τετ Απρ 23, 2025 5:39 pm Καλησπέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Απρ 23, 2025 6:46 am Καλημέρα σας.
antonis1627 Τρί Απρ 22, 2025 6:33 am Καλημέρα σας.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 21 επισκέπτες