AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide
? Updates every 5 Seconds
Σε αυτό το θέμα θα δούμε με όσο πιο απλό τρόπο μπορούμε την λειτουργία ενός κιβωτίου ταχυτήτων dsg.
Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για αυτόματο κιβώτιο με την μορφή που γνωρίζουμε έως τώρα, αλλά ενός μηχανικού κιβωτίου με πολλά ηλεκτρονικά και υδραυλικά βοηθήματα που κάνουν την λειτουργία του να μοιάζει με αυτομάτου.
Στα κιβώτια dsg οι λειτουργίες είναι δύο, η πρώτη τελείως αυτόματο επιλέγοντας την επιλογή D (drive) και η δεύτερη χειροκίνητη αλλάζοντας ταχύτητα ή από τον λεβιέ ταχυτήτων ή από τα κουμπιά που βρίσκονται στο τιμόνι.
Φυσικά δεν υπάρχει πετάλι συμπλέκτη, την λειτουργία αυτή έχουν αναλάβει υδραυλικοί ενεργοποιητές ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι και βέβαια υπάρχει σύστημα διπλού συμπλέκτη.
Υπάρχουν δύο πρωτεύοντες άξονες ο ένας για της μονές ταχύτητες (1η 3η 5η 7η) και ο άλλος για της ζυγές και όπισθεν (2η 4η 6η R) και παίρνουν κίνηση από ξεχωριστούς δίσκους όπως είδαμε και πιο πάνω.
Για να λειτουργήσουν βέβαια όλα αυτά χρειάζεται μια μονάδα ελέγχου με τον αντίστοιχο εγκέφαλο.
Η μονάδα ελέγχου ( Mechatronics ) αποτελείται από Υδραυλικό μέρος (βαλβίδες, ενεργοποιητές, αντλία) και Ηλεκτρικό μέρος (αισθητήρες).
Ο εγκέφαλος του συστήματος είναι συνδεδεμένος και με τον εγκέφαλο του κινητήρα για να λαμβάνει πληροφορίες ( στροφές κινητήρα, θέση πεταλούδας γκαζιού, κ.λ.π) και αντίστοιχα να ενεργοποιεί τα διάφορα εξαρτήματα.
Μερικές λειτουργίες που κάνει ακόμα είναι:Παραγωγή πίεσης λαδιού, έλεγχος πίεσης λαδιού, διαχείριση συμπλεκτών, διαχείριση επιλογέων, προγράμματα οδήγησης, κατάσταση ανάγκης, κλείδωμα επιλογέα, πρόγραμμα ελιγμών χαμηλής ταχύτητας, επιτάχυνση κατά το κατέβασμα, έλεγχος ορίου στροφών κινητήρα.
Σύμφωνα με τους κατασκευαστές τα κιβώτια ταχυτήτων DSG προσφέρουν την άνεση κλασσικών αυτομάτων, έχουν σπορ χαρακτήρα, διαθέτουν απόδοση συμβατικών χειροκίνητων, και μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους.