VW ECO-UP
Το VW eco up! εφοδιάζεται πλέον με μια έκδοση του τρικύλινδρου των 1.000 κυβικών και των 68 ίππων, η οποία καταναλώνει φυσικό αέριο (CNG). Μάλιστα οι απαιτήσεις του είναι 2,9 κιλά CNG για κάθε 100 χιλιόμετρα, γεγονός που με τις τρέχουσες τιμές του φυσικού αερίου (1 κιλό κοστίζει 0,97 ευρώ) σημαίνει ότι τα λειτουργικά του έξοδα είναι 2,8 λεπτά το χιλιόμετρο ή 2,8 ευρώ τα 100.
Πέρα από εξαιρετικά χαμηλά λειτουργικά έξοδα το eco up! by Fysikon είναι και προσιτό από πλευράς κόστους αγοράς, μιας και για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων η ΔΕΠΑ επιδοτεί την αγορά του με 2.190 ευρώ, με αποτέλεσμα οι τιμές να ξεκινούν από τις 10.450 ευρώ για την τρίθυρη έκδοση (κανονικά με απόσυρση από 12.640, ενώ το πεντάθυρο ξεκινά από 13.020 ευρώ).
Προκειμένου η οικονομία στη μετακίνηση με το συγκεκριμένο eco up! να εξασφαλίζεται και στην πράξη η επίσημη αντιπροσωπεία της VW στη χώρα μας, η Kosmocar έχει δημιουργήσει ειδικό δωρεάν πρόγραμμα εκπαίδευσης στην ασφαλή και οικονομική οδήγηση, προσαρμοσμένο στα δεδομένα του συγκεκριμένου μοντέλου.
Ο ανεφοδιασμός με φυσικό αέριο –συνολικά η αυτονομία του VW eco up! by Fisikon μπορεί να φτάσει τα 1.300 χιλιόμετρα- μπορεί να γίνει στα 3 πρατήρια Fisikon που ήδη λειτουργούν (Ανθούσα, Νέα Ερυθραία, Θεσσαλονίκη- Πυλαία) ενώ μέχρι το Πάσχα αναμένεται να προστεθούν ακόμα 2, στη Λάρισα και τη Νέα Φιλαδέλφεια. Μέχρι το τέλος του 2014 αναμένεται να λειτουργήσουν συνολικά 10 πρατήρια (6 Αθήνα, 2 Θεσσαλονίκη, 1 Λάρισα, 1 Βόλος), ενώ ο αρχικός στόχος της ΔΕΠΑ είναι να καλυφθεί ο κομβικός οδικός άξονας Αθήνα- Λάρισα– Θεσσαλονίκη.
Οδηγώντας τα δύο «αναρχικά» VW Up! σε διάστημα λίγων ημερών ανακαλύψαμε πόσο προηγμένο είναι αυτό το αυτοκίνητο σε σύγκριση με όλα τα παλιότερα μίνι της γερμανικής εταιρίας!
Επιτέλους οι άνθρωποι της Volkswagen κατάφεραν να κατασκευάσουν ένα ανταγωνιστικό μικρό αυτοκίνητο. Κι επειδή το γνωρίζουν καλά, αυτήν τη φορά δεν το παράτησαν με έναν μόνο κινητήρα και 2-3 εκδόσεις εξοπλισμού, όπως έκαναν με παλιότερα μικρά μοντέλα όπως το Lupo, αλλά δημιούργησαν τις δύο ιδιαίτερες εκδόσεις που οδηγήσαμε.
Ανάμεσα στο ASG και το Eco μας άρεσε περισσότερο το πρώτο! Όχι τόσο για το αυτόματο κιβώτιο, που είναι το πιο σημαντικό του χαρακτηριστικό, αλλά κυρίως για την σπιρτάδα που προσφέρει ο τρικύλινδρος κινητήρας του 1,0 lt στην έκδοση με τους 75 PS.
Το αυτόματο κιβώτιο ASG πέντε σχέσεων δεν επιβαρύνει πολύ το Up! Ούτε σε βάρος (μόλις 3 kg παραπάνω), ούτε σε επιδόσεις (0,5 sec πιο αργό στα 0-100 km/h), ούτε σε κατανάλωση (0,1 lt/100 km χαμηλότερη). Το κόστος του είναι λίγο τσιμπημένο (€780), όμως αν συνηθίζεις να κάνεις πολλά χιλιόμετρα εντός πόλης το αυτόματο κιβώτιο θα βελτιώσει την καθημερινότητά σου.
Όπως είναι αναμενόμενο σε αυτόματο αυτοκίνητο με μικρό κινητήρα, οι αλλαγές των σχέσεων συνοδεύονται με κόμπιασμα. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι δεν πρόκειται για ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά για ένα «κλασσικό» σειριακό, το οποίο θέλει τον χρόνο του μέχρι να ολοκληρώσει την αλλαγή (έχουμε καλομάθει τα τελευταία χρόνια με το DSG)…
Οι αξιοπρεπείς επιδόσεις του VW Up! ASG (0-100 km/h σε 13,2 sec. Τελική ταχύτητα 171 km/h) συνδυάζονται με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, άνεση και σταθερότητα. Επίσης, στη βασική του έκδοση ο εξοπλισμός είναι πλήρης και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και ESP.
Από την άλλη πλευρά έχουμε το eco Up!, το οποίο δημιουργήθηκε για να προσφέρει ένα πολύ συγκεκριμένο πλεονέκτημα: οικονομία καυσίμου! Ο ειδικά διαμορφωμένος κινητήρας του αποδίδει 68 PS, όμως το αυξημένο κατά 80 κιλά βάρος δεν βοηθά στις επιδόσεις (0-100 km/h σε 16,3 sec. Τελική ταχύτητα 164 km/h).
Κάτω από το διαμορφωμένο δάπεδο του eco Up! (που έχει μειωμένο χώρο αποσκευών κατά 38 lt) υπάρχουν δύο δεξαμενές καυσίμου: μία 10 lt για βενζίνη και μία 11 lt για φυσικό αέριο (CNG). Αρχικά το αυτοκίνητο ξεκινά με το φυσικό αέριο και μόνο όταν αυτό εξαντληθεί ο κινητήρας εφοδιάζεται με βενζίνη (αυτόματα και χωρίς οι επιβάτες να καταλάβουν το παραμικρό). Ενδεικτικό είναι ότι στον πίνακα οργάνων το «Full» του δείκτη της βενζίνης βρίσκεται ακριβώς κάτω από το «Empty» του δείκτη του φυσικού αερίου.
Με την τιμή του φυσικού αερίου να κυμαίνεται κοντά στο 1 ευρώ το λίτρο και την κατανάλωσης σε μικτές συνθήκες να μην υπερβαίνει τα 2,9 kg CNG ανά 100 km, το eco Up! είναι ένα από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς! Επίσης, είναι και ένα από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον, καθώς οι εκπομπές ρύπων δεν υπερβαίνουν τα 79 g/100 km!
Στα μειονεκτήματα του eco Up! θα πρέπει να συμπεριλάβουμε εκτός από τις ασθενικές επιδόσεις και το γεγονός ότι μέχρι πριν από μερικούς μήνες για δημόσια χρήση υπήρχε ένας μόλις σταθμού ανεφοδιασμού CNG. Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει και πλέον υπάρχουν πολλοί περισσότεροι όπως μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό άρθρο για την αεριοκίνηση.
Το κόστος των δύο VW Up! που οδηγήσαμε είναι αρκετά τσιμπημένο (από 12.060 ευρώ το ASG, από 12.520 ευρώ το eco – τιμές με απόσυρση). Ο χαρακτήρας τους είναι ξεκάθαρα διαφορετικός. Το ένα το παίρνεις για άνεση και αξιοπρεπείς επιδόσεις, το άλλο για μεγάλη οικονομία καυσίμου.
VOLKSWAGEN UP! ASG & ECO 5D – ΤΕΧΝΙΚΆ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΆ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι τρικύλινδρος
Ισχύς ASG: 55 kW (75 PS) / 6.200 rpm
ECO: 50 kW (68 PS) / 6.200 rpm
Ροπή ASG: 95 Nm (9,7 kgm) / 3.000-4.300 rpm
ECO: 90 Nm (9,2 kgm) / 3.000-4.300 rpm
Τροφοδοσία ASG: Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ECO: Τροφοδοσία διπλού καυσίμου (αμόλυβδη, CNG)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h ASG: 13,2 sec
ECO: 16,3 sec
Τελική ταχύτητα ASG: 171 km/h
ECO: 164 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής ASG: 5,6 lt/100 km
ECO: 3,4 CNG/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική ASG: 5,6 / 4,5 / 3,9 lt/100 km
ECO: 2,9 kg CNG/100 km
Ρεζερβουάρ ASG: 35 lt
ECO: 10 lt αμόλυβδης + 11 kg φυσικού αερίου
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) ASG: 625 km
ECO: 523 km (συνολική με φυσικό αέριο)
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 ASG: 105 g/km
ECO: 79 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση ASG: Continental ContiPremiumContact 2, 165/70 R14
ECO: Bridgestone Ecopia EP25, 175/65 R14
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3540x1645x1489 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1428/1424 mm
Μεταξόνιο 2420 mm
Χώρος αποσκευών ASG: 251-959 lt
ECO: 213-921 lt
Απόβαρο 929 kg
ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ: ΈΚΔΟΣΗ ASG ΑΠΌ 12.060€, ΈΚΔΟΣΗ ECO ΑΠΌ 12.520€ (ΤΙΜΕΣ ΜΕ ΑΠΟΣΥΡΣΗ)
Πηγη : http://www.newsbomb.gr/aytokinhto/st...apo-10450-eyro
http://www.newsnowgr.com/article/613...echnology.html
Συμπερασμα,μικρο μονο στο ματι...με μηδενικα τελη κυκλοφοριας,(δεν πληρωνει τελη/σημα) μπαινει ελευθερα στον πρασινο δακτυλιο καθημερινα μια και ειναι κατω των 100ρυπων (79 CO2g/km),
συμβαλει σημαντικα στην μειωση ατμοσφαιρικων ρυπων,
οταν σημερα (εν ετη 2014) με 10€ κανεις 400χλμ και η αποσταση του ηδη 24ωρου πρατηριου πληρωσης φυσικου αεριου ειναι 2χλμ κοντα μου,(εντος του 2014 αλλα 10 πρατηρια)
σημερινη τιμη κιλου CNG 0,97€ (1 kg CNG φυσικού αερίου ισοδυναμεί ενεργειακά με 2 lt υγραερίου (LPG), περίπου 1,6 lt βενζίνης και περίπου 1,4 lt Diesel)
μοναδικη νεα επιδοτηση VW-ΔΕΠΑ 70 αυτοκινητων VW Eco UP! By Fisikon,με το ποσον 2190€ και επιπλεον ισχυουσα εκπτωση 960€ αποσυρσης
το τριθυρο CNG 999c.c/68hp/6200rpm/164χλμ τελικη,ετοιμοπαραδοτο (εγκυκλιος VW/13-2-2014) με το κλειδι στο χερι (+δωρο συναγερμο+αισθητηρες) να φθανει τελικη τιμη σημερα 10800€ (το 5θυρο +380€) εκδοση move up και στανταρ το eco-start and stop(bluemotion) + στανταρ maps and more/gps/υπολογιστη ταξιδιου με ενδειξη προτεινομενης ταχυτητας+4αεροσακους+immobiliz er,ABS,ASR,ESP(συστημα ευσταθειας)+RCD/mp3/θυρα aux in για καρτες microSD 32GB/μεχρι 2 τηλεφωνα με bluetooth,ηλεκτρικα παραθυρα,κεντρικο κλειδωμα με τηλεχειριστηριο,καθως και ρυθμιζομενο σε υψος καθισμα οδηγου,φωτα ημερας,κλιματισμο,εξωτερικ οι καθρεπτες,χειρολαβες,προφυ λακτηρες στο χρωμα του αυτοκινητου,εργοστασιακη ολικη εγγυηση 2 ετων που γινεται επεκταση αλλα 2 ετη με 319€ και αντισκωριακη εγγυηση 12 ετων,
γνωριζοντας το κοστος service εκ των προτερων (με χορηγηση 4κουπονιων απο την αγορα του)
1o service 15000xlm/1ο ετος= 99€ (φιλτρο λαδιου,λαδι χαμηλων τριβων φουλ συνθετικο SAE 5-40w,φλανζα ταπας καρτερ,υγρο πλυστικης,ελεγχος,εργασια, σφραγιδα)
2ο service 30000xlm/2ο ετος=149€ (Τα ανωτερω συν φιλτρο γυρης-σκονης)
3ο service 45000xlm/3o ετος=179€ (Ολα τα ανωτερω συν γενικο ελεγχο αυτ/του και αντικατασταση υγρων φρενων)
4ο service 60000xlm/4o ετος=199€ (Oλα τα ανωτερω συν μπουζι ιριδιου και φιλτρο αερα)
μετα απο ολα αυτα φιλοι μου,(ζητω συγνωμη για το μακροσκελες κειμενο) εμενα προσωπικα με επεισε ''ως τιμια προταση'' (Bασηλιας της οικονομιας) παγκοσμια Νο 1 οικονομικοτερω αυτοκινητο πολης και οχι μονο
και το παραγγειλα τριθυρο/λευκο και το περιμενω με αγωνια προς επιλυση μετακινησεων και ασφαλως επαληθευση ολων των ανωτερω λεπτομερειων/πληροφοριων/μετρησεων/δοκιμων...!!!
Υ.Γ. Οταν με το καλο παραλαβω (1,1/2 εως 3 μηνες παραδoση) θα επανελθω στο νημα με ιδιες πλεον εντυπωσεις.