
Προετοιμάζοντας το αυτοκίνητο για την εκδρομή στην πίτα αλλά και κάνοντας κάποιες προγραμματισμένες συντηρήσεις, άλλαξα βαλβολίνες σασμάν και διαφορικών, έπλυνα το κύκλωμα ψύξης και το ψυγείο, άλλαξα παραφλού, έβαλα επιτέλους και τις ποδιές.

Την μεθεπόμενη μέρα ασχολήθηκα με το υγραέριο.
Άλλαξα και τα δύο φίλτρα και επ' ευκαιρία έκανα και ένα έλεγχο στο πρόγραμμα.
Όλα καλά και κανένα σφάλμα δεν είχε καταγραφεί στον εγκέφαλο.
Την επόμενη μέρα το βράδυ (το τονίζω γιατί έχει σημασία) πήρε η γυναίκα μου το αυτοκίνητο για μια δουλειά.
Σε 10' τηλέφωνο, το αυτοκίνητο μετά τις 2500 στροφές σκορτσάρει και δεν ανεβάζει στροφές, μετά το Control του υγραερίου σβήνει εντελώς για 10'' μετά ανάβει πάλι, γυρνάει σε βενζίνη και σε 10'' πάλι στο υγραέριο. Σε απότομο γκάζωμα ξανά μανά τα ίδια.

Την άλλη μέρα πρωί - πρωί ξανά στο συνεργείο για έλεγχο του υγραερίου.
Να σημειώσω ότι όταν το πήγαινα στο συνεργείο το πρωί, εμφάνιζε μεν, αλλά πολύ σπάνια κάποια κομπιάσματα σε απότομο γκάζωμα αλλά καμία σχέση με τα της προηγούμενης ημέρας.

Οι άνθρωποι τα έλεγξαν όλα, μπεκιέρα, πίεση πνεύμονα, αισθητήρα RPM,εγκέφαλο,πρόγραμμα,όλη την ηλεκτρική εγκατάσταση, μέχρι και που άδειασαν τη μπουκάλα και την ξαναγέμισαν μήπως έφταιγε το μείγμα.
Παραλαμβάνω το αυτοκίνητο αργά το βράδυ και όλα δείχνουν να πηγαίνουν καλά όσο κινούμαι στην Ε.Ο. Πλησιάζοντας προς το σπίτι και σε συνεχόμενα σταμάτα ξεκίνα σε στενά κάποια κομπιάσματα εμφανίζονται και πάλι.

Σε τηλεφωνική επικοινωνία την άλλη μέρα το πρωί μου ανέφεραν ότι δεν μπορούν να βγάλουν άκρη με το πρόβλημα και η μόνη πιθανή βλάβη (τους είχε τύχει μία φορά) είναι από τα μπεκ της βενζίνης τα οποία είχαν μικρή διαρροή βενζίνης όταν γύρναγε στο γκάζι με αποτέλεσμα να μπερδεύει τον εγκέφαλο.
Να σημειώσω εδώ ότι απ΄τη μέρα που εμφανίστηκε αυτό το πρόβλημα, το αυτοκίνητο δυσκολευόταν να πάρει μπροστά είτε ήταν κρύο είτε ζεστό.(αναβόσβηνε το check και έπρεπε να κλείσω το διακόπτη και να ξαναπροσπαθήσω δύο και τρεις φορές).

Τηλέφωνο στο μηχανικό μου και συζήτηση του όλου θέματος (βάζει και αυτός υγραέριο αλλά άλλης εταιρίας, εγώ το είχα πάρει το αυτοκίνητο με το κιτ αερίου ήδη τοποθετημένο οπότε για θέματα αερίου απευθύνομαι στην εταιρία που το τοποθέτησε) και καταλήξαμε σε νυχτερινή επίσκεψη στο συνεργείο.
Μιας και ήταν Πέμπτη βράδυ και την άλλη μέρα το πρωί θα έφευγα για ορεινή Ναυπακτία (δεν την έχανα με τίποτα την πίτα), κουμπώσαμε το διαγνωστικό στην OBD, που δεν έδειξε τίποτα και αφού αρνήθηκα την πρότασή του να μου δώσει το δικό του RAV για να έρθω στην πίτα (έ όχι και με RAV στην πίτα του Vitaraclub) και να ασχοληθεί με την ησυχία του με το δικό μου, βάλαμε ένα καθαριστικό της pro tec στο ρεζερβουάρ της βενζίνης (δεχόμενοι σαν πιθανό πρόβλημα αυτό που προανέφερα) και δώσαμε ραντεβού για μετά την επιστροφή μου.
Με μικρά προβληματάκια τα οποία επιδεινώνονταν το βράδυ ολοκλήρωσα το ταξίδι στην ορεινή Ναυπακτία.
Δευτέρα βράδυ, αφήνω το αυτοκίνητο στο συνεργείο για σέρβις ( ήθελε και λάδια, φίλτρα), καθάρισμα των μπεκ βενζίνης (άμα κολλήσεις σε κάτι) και διερεύνηση του προβλήματος εκκίνησης.
Τελικά Τρίτη μεσημέρι η διάγνωση είχε γίνει.Προβληματικό δυναμό.

Το δυναμό στο ρελαντί έδινε σωστό ρεύμα. Μετά όμως το χάος. Έπαιζε μεταξύ 11,4 και 13,8.
Ο εγκέφαλος του υγραερίου είναι ευαίσθητος σ΄αυτές τις μεταβολές.
Γι' αυτό όταν οι καταναλώσεις ήταν μικρές δούλευε κανονικά, ενώ το βράδυ με φώτα, καλοριφέρ κλπ. έκανε reset.
Τελικά αυτές οι διαφορές τάσης όπως αποδείχθηκε δημιουργούσαν πρόβλημα και στο immobiliser και δεν έπαιρνε μπροστά με την πρώτη.
Αλλαγή του δυναμό λοιπόν (βρήκα και 80Α έναντι του 70Α που είχε το αυτοκίνητο) και τα προβλήματα λύθηκαν όλα ως δια μαγείας.

Συγγνώμη για το τόσο μεγάλο post αλλά ήθελα να πω κάπου τον πόνο μου.

Παρότι το πρόβλημα εμφανιζόταν στη λειτουργία με υγραέριο(γι' αυτό το ανέβασα και εδώ) τελικά ήταν άσχετο.
Αν νομίζετε ότι πρέπει να πάει στα ηλεκτρολογικά ας μετακινηθεί.