To θέμα έχει ξανασηζητηθεί εδώ μέσα πολλές φορές. Ευκαιρία όμως να ξαναθυμηθούμε μερικά.
Κατ αρχήν, μία σωστή εγκατάσταση σε συνδυασμό με κατάλληλο χειρισμό του κινητήρα δεν δημιουργεί προβλήματα. Υπάρχουν όμως μερικές περιπτώσεις κινητήρων που δεν "σηκώνουν" το lpg (π.χ. NISSAN QASΗQAI). Πάντως τα SUZUKI γενικά δεν βγάζουν προβλήματα, εκτός αν ο χειριστής ή ο εγκαταστάτης είναι αλλού...
΄Εχουμε λοιπόν :
1) Το πρόβλημα του lpg είναι ότι καίγεται αργά. Καίγεται δε ακόμα πιο αργά όταν το μείγμα είναι φτωχό.
2) Απαιτεί σε χαμηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα υψηλό αβάνς και στις ψηλές στροφές χαμηλό, αντίστροφα με την βενζίνη. Αυτό είναι μέγα θέμα και πρακτικά αντιμετωπίζεται όταν η λειτουργία του κινητήρα περιορίζεται στο φάσμα 2.500 με 3.5000 σ.α.λ.
3) Κάπου είχα γράψει ότι έκανα προληπτικό έλεγχο στο διάκενο των βαλβίδων για πρώτη φορά στα 90.000 χλμ., από τα οποία τα 30.000 ήταν με χρήση υγραερίου. Λοιπόν τα διάκενα είχαν την εργοστασιακή ρύθμιση, κάτι που σημαίνει ότι οι βαλβίδες δεν είχαν "βυθιστεί" καθόλου στις έδρες τους. Αυτός είναι και ο πιο καλός τρόπος για να δει κανείς την τυχόν φθορά που προκάλεσε η χρήση του εν λόγω καυσίμου.
4) Νομίζω ότι για το μόνο που πρέπει να ανησυχεί κάποιος είναι ότι καραδοκεί ενδεχόμενη βλάβη στην αντλία βενζίνης. Για αυτό η δεξαμενή της βενζίνης δεν πρέπει να αδειάσει κάτω από το 1/2 (για να μην υπερθερμαίνεται η αντλία). Εδώ θέλω να προσθέσω ότι στην καταστροφή της αντλίας ίσως συντελεί και ο πολυκαιρισμός του καυσίμου, γι' αυτό ας δουλεύουμε από καιρό σε καιρό και λίγη βενζίνη.
5)΄Οσον αφορά τη χρήση ψυκτικού υγρού για τις βαλβίδες οι γνώμες διίστανται. Προσωπικά δεν...
Σκεφτείτε ότι υπάρχει άτομο στο forum που πάει το όχημα "τάπα" με lpg επιδιώκωντας να κάψει τον κινητήρα, προκειμένου να τοποθετήσει άλλον, αλλά αυτός συνεχίζει να λειτουργεί άψογα.
Επί πλέον πριν τρεις ημέρες JIMNY φίλου με υγραεριοκίνηση ράγισε την κεφαλή του κινητήρα (άσχετο με το υγραέριο, το αυτοκίνητο είναι ταλαιπωρημένο με πάρα πολλά χλμ.) και οι βαλβίδες με τις έδρες βρέθηκαν σε άριστη κατάσταση.
Ελπίζω να μην κούρασα.
Υ.Γ. Με την ευκαιρία μόλις έμαθα, από μηχανουργό που ασχολείται με εμπορίες κεφαλών και ρεκτιφιέ, ότι οι καλύτερες imitasion κεφαλές, ακόμα και από τις "made in japan", είναι οι "made in taiwan" ...
