Τα φίλτρα LPG είναι 2. Το ένα είναι λίγο πριν τον πνεύμονα (αυτό το μαραφέτι που αεριοποιεί το "υγρό αέριο" δηλαδή το υγραέριο) το οποίο είναι φίλτρο υγρού και είναι μακρόστενος κύλινδρος. Εγώ όταν το άλλαξα ανέπτυξα ειδικότητα στην κοπή φίλτρων και το άνοιξα και μέσα είναι ένα κλασσικό φιλτράκι το οποίο βρωμάει στην κυριοολεξία υγραέριο. Να σημειώσω εδώ ότι στα 25.000 ήταν ακόμη πεντακάθαρο. Άντε ας είχε μια σταγόνα κατακάθι, μαυρίλα. Κατά τα άλλα ήταν κάτασπρο.
Το άλλο είναι μετά τον πνεύμονα. Είναι φίλτρο αέρος ουσιαστικά. Δηλαδή φιλτράρει το αέριο το οποίο δημιουργείται στον πνεύμονα για να το στείλει στο θάλαμο καύσης. Κι αυτό ήταν πεντακάθαρο από ότι θυμάμαι. Αυτό σε αντίθεση με το άλλο, ενώ είναι κυλινδρικό, αντί μακρόστενο είναι στενόμακρο. Για να εννοηθούμε, αυτό που δείχνει ο Τζιβιτζόνης το ορίζω ως στενόμακρο.
Και τα δύο φίλτρα είναι σε συνέχεια στο κύκλωμα που έρχεται από το καζάνι φυσικά, βρίσκονται στο χώρο του κινητήρα και είναι φιξαριστά. Φιξαριστά, εννοώ ότι δεν ανοίγουν. Τουλάχιστον τα δικά μου ήταν φιξαριστά. Τώρα του Τζιβιτζόνη γιατί είναι το φίλτρο ανοικτό και πρέπει να τοποθετήσει μόνο το φίλτρο μέσα, δεν το ξέρω. Πάντως τα δικά μου ήταν σίγουρα φιξαριστά. Έχουν στην κοίλη πλευρά του κυλίνδρου μια είσοδο και μία έξοδο(σωληνάκια κλιμακωτά για να σφίγγει το λάστιχο) στην οποία φιξάρεται ένα σωληνάκι (στυλ λάστιχο "μακαρόνι" από αυτό των σταγονιδίων) και το οποίο στερεώνεται εκεί με σφιγκτηράκια κλασσικά όπως είναι τα σφιγκτηράκια που ξέρουμε όλοι μας (που συνήθως τα βιδώνουμε λάθος στη βρύση τους σπιτιού για να στερεώσουμε το λάστιχο για να ποτίσει η κυρά τα λελούδια και στο τέλος στάζει εκτός κι αν έχει μεγάλη πίεση το νερό και τινάξει το λάστιχο). Τελοσπάντων, η αλλαγή είναι πολύ απλή.
Για φίλτρο εντός του καζανιού, πρώτη φορά ακούω. Δεν το ξέρω, δεν το έχω δει ούτε ξαναματακούσει. Πάντως για την αλλαγή των παραπάνω φίλτρων, μπορεί να το κάνει οποιοσδήποτε, αρκεί να το σφίξει καλά για να μην έχει παρατράγουδα.
Στην αλλαγή, εμένα μου πήραν μαζί με "δουλειά" 25 ευρώπουλα αν δεν κάνω λάθος. Και αν δεν κάνω λάθος το ένα έκανε 12 και το άλλο 13; Έτσι τα κοστολόγησαν τελοσπάντων. Πάντως, δεν ξέρω πώς και πόσο χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο, δεν ξέρω που βάζεις lpg και κατά πόσο αλλάζεις συχνά πρατήριο, αλλά αν έχεις λιγότερα από 30.000-40.000χλμ θα σου έλεγα να μην το άλλαζες. Αυτά με βάση τα δικά μου φίλτρα. Αν πάλι είναι η πρώτη σου φορά, άλλαξέ τα για λόγους ασφαλείας όμως μπες στη διαδικασία να τα ανοίξεις και δες κατά πόσο βρώμισαν ούτως ώστε να έχεις έναν μπούσουλα. Εγώ Πλέον πλησιάζω στις 50.000 χλμ με τα ίδια φίλτρα και είναι περίπου καιρός να τα αλλάξω υποθέτω με βάση το πόσο λερωμένα ήταν την πρώτη φορά.
Υ.Γ. Αν κατάφερες και το διάβασες όλο αυτό το κείμενο, μπράβο. Εγώ δεν το ξαναδιάβασα για να το διορθώσω. Πάντως οφείλεις να παραδεχτείς ότι έχει αρκετές πληροφορίες.
