kaliakouda έγραψε:Καπετάνιο μια ερώτηση έχω
Με τόσο μεγάλο ύψος που διαθέτουν είναι αξιόπλοα αυτά τα κτήνη στις δύσκολες συνθήκες των Ωκεανών?
Κοίτα Γιώργο, μην σε ξεγελάει το ύψος , έχουν και μεγάλο βύθισμα (περίπου 10-12 μέτρα) και το πολύ βάρος βρίσκεται χαμηλά στην τρόπιδα(μηχανές-δεξαμενές καυσίμων,έρματος κτλ)...με λίγα λόγια το κέντρο βάρους(να το πώ απλά) βρίσκεται χαμηλά παρόλο το "χαβαλέ" που έχουν πάνω απο την ίσαλο γραμμή.
Απο την άλλη πρέπει να τηρούνται και κάποια λογικά όρια...δηλαδή αυτά τα πλοία δεν είναι για κυκλώνες και κύματα 20 μέτρων που συναντάμε καμμιά φορά στον Ατλαντικό...!!
οι εταιρείες λοιπόν ανάλογα την εποχή "διαλέγουν" και περιοχές πλεύσης για τα κρουαζιερόπλοιά τους.
Π.χ. Για το Βόρειο Ημισφαίριο το καλοκαίρι τα στέλνουν Αλάσκα,Καναδά,Σκανδιναβικές χώρες που τα πράγματα είναι πιό ήπια , ενώ το χειμώνα τα "κατεβάζουν" πιό χαμηλά σε πιο ζεστά μέρη, στην Καραϊβική,Μαϊαμι,ΝΔυτικές ακτές USA ,Μεσόγειο Θάλασσα κτλ.
Ενα πλεονέκτημα που έχουν αυτά τα πλοία είναι η μέγιστη ταχύτητά τους, 30+ κόμβοι , οπότε όταν "ρεπορταριστεί" κάποιος κυκλώνας κοντά τους έχουν την δυνατότητα να τον προσπεράσουν ή να παρακάμψουν την πορεία του πρίν πλησιάσει.
Στα 10 ή 11 μποφόρ δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα αξιοπλοϊας....παρα μόνο οτι οι επιβάτες μετανιώνουν για τα λεφτά που έδωσαν

.
Όταν όμως περάσει απο κοντά σου κυκλώνας (κοντά= λιγότερο απο 200 ν. μίλλια) συμβαίνει αυτό:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=LwKXfc_a4Ag[/video]
και αρχίζουν όλοι τα ευχέλαια....
Ένα κρουαζιερόπλοιο δεν μπορεί να ανταπεξέλθει σε τέτοιες θάλασσες...
Αυτό το σκηνικό το έχω ζήσει 4 φορές στον Ατλαντικό με γκαζάδικο, κάθε φορά 3 μέρες άγρυπνος στη γέφυρα.