από libero » Τετ Μαρ 06, 2013 1:13 am
Όντως στη Δράμα από δαύτα έχει πάρα πολλά. Μοντέλα κυρίως δεκαετιών 60, 70 και κάτι σε 80. Πιστεύω πως έουν παίξει ρόλο σε αυτό 3 σημαντικά γεγονότα.
1ον Η Δράμα από τα χρόνια της δικτατορίας ήταν επίκεντρο της ίδιας της ΜΟΜΑ λόγω του γεγονότος ότι ήταν παραμεθώριος οπότε οι κάτοικοι που κατά κανόνα ασχολούνταν με τη Γεωργία και κατά μεγάλο ποσοστό με την υλοτομία είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το ΘΗΡΙΟ.
2ον ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟ η Δράμα είχε μέχρι πρόσφατα το μεγαλύτερο Δασαρχείο στα Βαλκάνια αν όχι στην Ευρώπη. Έλεγχε μια δασική έκταση που ξεκινούσε από το Μπέλες των Σερρών (Βροντού) και τελείωνε ουσιαστικά στην Ξάνθη. Η υλοτομία που συνεχίστηκε κατά κόρον μέχρι τη δεκαετία του 90 και συνεχίζεται με μικρότερη έκταση σήμερα, δημιούργησε την ανάγκη για οχήματα με δυνατότητες και φυσικά το γνωστό όχημα από τα ως άνω ήταν το UNIMOG. Εγώ ως παιδί θυμάμαι ότι κυκλοφορούσαν, ειδικά τη δεκαετία του 80, στην πλατεία της Δράμας, πάρα πολλά unimog. Ήταν το μέσο με το οποίο μεγάλο μέρος του πληθυσμού εργαζόταν και το χρησιμοποιούσε και για τις καθημερινές του ανάγκες.
3ον Η Δράμα είναι ένας από τους νομούς με τα μεγαλύτερα ποσοστά μετανάστευσης στη Γερμανία. Και σαφώς όταν οι εδώ άνθρωποι χρειάστηκαν τέτοιου είχους μηχανήματα για τις ως άνω δουλειές, απευθύνθηκαν σε συγγενείς στη Γερμανία γιατί γνώριζαν το εν λόγω όχημα και φυσικά είχαν έυκολη πρόσβαση στην αγορά του. Έτσι ευδοκίμησε η αγορά του UNIMOG εδώ πάνω
Ακόμη και σήμερα, αν κάποιος ανέβει προς τα ψηλά της Δράμας, θα δει ότι αυτοί που εργάζονται ακόμη σε δασικές αρχές κλπ είτε ως Δ/Υ είτε ως ιδιώτες συνεργάτες, κυκλοφορούν με UNIMOG. Είναι και λίγο must το όχημα. Και φυσικά δεν προδίδει τις φιλοδοξίες...