Σχετικά με την , είπα να ανοίξω εγώ το θέμα για να γράψουμε όσοι νομίζουμε τις εντυπώσεις μας, και να βοηθήσουμε αν μπορούμε.
Προσωπικά έχω το αυτόματο με τον κινητήρα 2.4 και έχω χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο σε όλες σχεδόν τις συνθήκες για περίπου 30000 χιλιόμετρα.
Συνολικά, οι μέχρι τώρα εντυπώσεις μου είναι άριστες, και σε σύγκριση με διάφορα άλλα αυτόματα αυτοκίνητα που έχω οδηγήσει, θεωρώ ότι τουλάχιστον από κάποια υπερτερεί. Νομίζω ότι ταιριάζει πολύ καλά σαν σύνολο με το αυτοκίνητο και τον χαρακτήρα του.
Ας τα πάρουμε από την αρχή όμως.
Εχει 4 ταχύτητες και όχι 5, κάτι που μου κακοφάνηκε στην αρχή αλλά τελικά όμως δεν παίζει κάποιο ιδιαίτερο λόγο, πέρα από το ότι θα το ήθελα με 5 όπως το manual, για να "ακολουθεί καλύτερα τον κινητήρα" (χαρτογράφηση)
Οπως όλα τα σύγχρονα κιβώτια σου επιτρέπει να το οδηγήσεις χρησιμοποιώντας λιγότερες ταχύτητες, πχ 3 ή 2. κάτι που θα φανεί πολύ χρήσιμο ειδικά σε δρόμους με στροφές, γιατί αν σε τέτοιες περιπτώσεις πηγαίνεις αργά το αυτοκίνητο θα είναι λίγο σαν βάρκα με έντονες κλίσεις.
Επίσης έχει έναν διακόπτη power, που ουσιαστικά αλλάζει ελαφρά την χαρτογράφηση του κινητήρα, διατηρεί τις στροφές υψηλότερες πριν αλλάξει σε νέα μεγαλύτερη ταχύτητα (και αντίστροφα για τις χαμηλότερες).
Σε συνδιασμό με μια χαμηλότερη ταχύτητα, ο διακόπτης power, σου επιτρέπει να κινηθείς άνετα σε καταστάσεις όπως ανέφερα παραπάνω για να αποφύγεις φαινόμενα υποστροφής.
Σε σχέση με τα αργά και την κίνηση σε περίεργα εδάφη, δεν θα αντιμετωπίσεις κάποιο πρόβλημα, μάλλον θα είναι όλα πιο εύκολα από το αν είχες manual κιβώτιο. Επίσης, λόγω της τάσης του αυτόματου να κινεί το αυτοκίνητο, ακόμη και χωρίς γκαζι, μερικοί χειρισμοί στις λάσπες και τα σχετικά -αλλά και γενικότερα- είναι πιο εύκολοι αφού δεν χρειάζεται να κάνεις χρήση του χειρόφρενου, μην σε πάρει για παραδειγμα προς τα πίσω. (Σε λογικές κλίσεις έτσι, γιατί σε υψηλότερες θα σε πάρει, εκτός αν κάνεις αυτό που κάνω και εγώ φρένο με το αριστερό και γκάζι με το δεξί πόδι)
Η μόνη μανούβρα που ίσως δεν μπορείς να εκτελέσεις εξίσου καλά με τα manual, είναι αν κολλησεις κάπου και απαιτούνται γρήγορες εναλλαγές από 1η σε R, μια και η διάταξη του κιβωτίου δεν βολεύει ιδιαίτερα για κάτι τέτοιο.
Η ανταποκρισή του στο γκάζι είναι αρκετά καλή, και από την πίεση στο πενταλ του γκαζιού (δηλ. πόσο έντονα/βίαια το πατάς) προσαρμόζει τις αλλαγές στην ταχύτητα, ανεβάζοντας ή κατεβάζοντας ταχύτητα. Σε περιπτώσεις επιθετικής οδήγησης οι αλλαγές γίνονται βέβαια αρκετά αισθητές, αλλά γενικότερα σε συνθήκες φυσιολογικής οδήγησης (drive) οι αλλαγές δεν είναι τόσο αντιληπτές.
Γενικά, είναι πολύ καλό. Το μόνο αρνητικό, λόγω του χαρακτήρα του αυτοκινήτου και των δυνατοτήτων του, είναι ότι χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο για να το μάθεις και αν εξοικοιωθείς πλήρως μαζί του σε όλες τις συνθήκες. (Δεν είναι ένα απλό αυτοκίνητο πόλης με αυτόματο κιβώτιο, όπως αυτά που έχω οδηγήσει)
Αρνητικό επίσης, βρίσκω το "φρενάρισμα" που δεν μπορείς εύκολα να κατεβάσεις ταχύτητα για καλύτερα αποτελέσματα. Αν υπολογίσεις τον όγκο/βάρος του αυτοκινήτου, μάλλον πρέπει να κάνεις λίγο καλύτερη "πρόβλεψη" των φρεναρισμάτων για να είσαι σίγουρος.
Πάντως, όπως με όλα τα αυτόματα, αν κάποιος ξεπεράσει τους αρχικούς ενδοιασμούς του θα το ευχαριστηθεί πλήρως. Η άνεση που προσφέρει στην καθημέρινη οδήγηση είναι απαράμιλλη.
Φίλε Nidi, απλά χρησιμοποιείς τον λεβιέ. Φυσιολογικά είναι στη θέση Drive. (δηλ. 4 ταχύτητες). Μπορείς να τον θέσεις στην θέση 3, στην 2 κτλπ. Δεν υπάρχουν paddles. Την αλλαγή μπορείς να την κάνεις εν κινήση, ακόμη και χωρίς να αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι (δεδομένης της ταχύτητας του οχήματος για τα κατεβάσματα). Μπορεί να λειτουργήσει και σαν σειριακό, δηλ. να ξεκινήσεις από χαμηλά και να ανεβάζεις τις ταχύτητες μέχρι το drive.
Εδώ λοιπόν, τα πράγματα δεν είναι ότι καλύτερο. Νομίζω είναι αρκετά αυξημένη σε σχέση με το manual.
Σύμφωνα και με το trip computer, κινείται κάπου στο 12,4 κατά μέσο όρο. Δηλαδή είναι μάλλον υψηλά. Συγκρίνοντας κατά καιρούς με τις εμπειρίες άλλων μελών εδώ σε διάφορα topics, είναι σίγουρα υψηλότερη, αν και δεν πρόκειται για τα ίδια αυτοκίνητα (κινητήρας, λάστιχα, συνθήκες κίνησης κλπ). Είναι όμως ελαφρά ανεβασμένη σίγουρα.
Είμαι κάτοχος NGV Α/Τ 2.0 και θα ήθελα να παραθέσω την δική μου άποψη για το Α/Τ. Η κατανάλωση κυμαίνεται από 9.6 -10.2 ltr/ 100Km με ταχύτητες περίπου 120Km/ώρα ( το αυτοκίνητο φοράει MAD ελατήρια και λάστιχα Geo 12). Μεταξύ 2600 και 3200 rpm παρουσιάζει μια διστακτικότητα ο κινητήρας (σαν να "κρεμάει"). Στην αρχή που το πήρα και δεν είχα εξοικειωθεί με την λειτουργία του, σε ταξίδι αφηρημένος έβαλα τον μοχλό από το D στο P (για κλάσματα του δευτερολέπτου). Ευτυχώς που δεν υπάκουσε γιατί θα έβλεπα τα γρανάζια να με προσπερνούν ή θα έφερνε γυροβολιές 13! Επίσης χρησιμοποιώ φρενάρισμα με ταχύτητα (D->3->2) χωρίς μέχρι τώρα πρόβλημα. Γενικά είμαι ευχαριστημένος !
Τελευταία επεξεργασία από Atlas και Τρί Δεκ 18, 2012 3:43 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
lss_00 έγραψε:Σαν κάτοχος Vitara αυτόματο ήθελα να ρωτήσω αν στο NGV υπάρχει κουμπί Overdrive το οποίο κάνει το κοιβώτιο ταχυτήτων από 4 σε 3 όταν είναι στο D.
Οχι όπως το περιγράφεις. Για να το πετύχεις αυτό, απλά μετακινείς το λεβιέ από το Drive (δηλ. 4 ταχύτητες) στο 3. Κάθε φορά δηλ, επιλέγεις με πόσες ταχύτητες θέλεις να δουλεύει το κιβώτιο. Να σημειώσω επίσης ότι μειώνωντας τις ταχύτητες μειώνεται και η πιθανή τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου. Δηλ με 3 ταχύτητες δεν μπορείς να πας 180 χλμ/ώρα, όπως πχ με 4. Κάτι αντίστοιχο με το manual δηλαδή, χωρίς όμως η μείωση να είναι γραμμική με βάση τις ταχύτητες/στροφές.
Σαν έρθει η ώρα της πορείας πολλοί δεν ξέρουν πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους. Η φωνή που διαταγές τους δίνει είναι του εχθρού τους η φωνή. Και εκείνος που για τον εχθρό μιλάει είναι ο ίδιος τους ο εχθρός. Μπ. Μπρέχτ
Αγαπητοί φίλοι με τα αυτόματα κιβώτια, έχω μία εντελώς διαφορετική γνώμη και προσέγγιση για το πώς χρησιμιποιείται το αυτόματο κιβώτιο στα κατεβάσματα.
Τα αυτόματα κιβώτια χωρίζονται σε 3 μεγάλες κατηγορίες ! Στα παροαδοσιακά (με 3 ή 4 σχέσεις έμπροσθεν), στα σειριακά και σε αυτά με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλόμενου χρονισμού (CCVT).
Αυτά της 2ης κατηγορίας (σειριακά), είναι και τα μόνα που έχει νόημα να κατεβάζεις ταχύτητες για φρενάρισμα. Τα CCVT που θεωρητικά έχουν άπειρες ταχύτητες, το κατέβασμα δεν έχει και μεγάλη σημασία, εκτός αν έχουν προεπιλεγμένες σχέσεις που κλειδώνουν αυτόματα σε 6 ή 7 διαφορετικές θέσεις (όπως π.χ. τα Honda Insight).
Η 1η κατηγορία, αυτή των κλασσικών παραδοσιακών αυτόματων κιβωτίων, απλά ΔΕΝ υποστηρίζουν τα κατεβάσματα ταχυτήτων για φρενάρισμα Οι πρεπιλεγμένες θέσεις 1.2.3 που έχουν είναι μόνο για τα ανεβάσματα ταχυτήτων, προκειμένου να μπλοκάρουν το επιπλέον ανάβασμα και λειτουργούν για μεγάλες ανηφόρες, πάγο και γενικώς γλίτσα Αυτό πρέπει να αναγράφεται και στο βιβλίο οδηγιών του αυτοκινήτου όπου υπάρχει συγκεκριμένη αναφορά στο να μην χρησιμοποιείται το 1.2.3 κάτω από το D για καθημερινά κατεβάσματα
"Vitara 1.6 1997 16v και New Vitara 1600 Diesel Allgrip Auto , παππούς και εγγονός στο ίδιο garage "
Kalavritara έγραψε:Αγαπητοί φίλοι με τα αυτόματα κιβώτια, έχω μία εντελώς διαφορετική γνώμη και προσέγγιση για το πώς χρησιμιποιείται το αυτόματο κιβώτιο στα κατεβάσματα.
Τα αυτόματα κιβώτια χωρίζονται σε 3 μεγάλες κατηγορίες ! Στα παροαδοσιακά (με 3 ή 4 σχέσεις έμπροσθεν), στα σειριακά και σε αυτά με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλόμενου χρονισμού (CCVT).
Αυτά της 2ης κατηγορίας (σειριακά), είναι και τα μόνα που έχει νόημα να κατεβάζεις ταχύτητες για φρενάρισμα. Τα CCVT που θεωρητικά έχουν άπειρες ταχύτητες, το κατέβασμα δεν έχει και μεγάλη σημασία, εκτός αν έχουν προεπιλεγμένες σχέσεις που κλειδώνουν αυτόματα σε 6 ή 7 διαφορετικές θέσεις (όπως π.χ. τα Honda Insight).
Η 1η κατηγορία, αυτή των κλασσικών παραδοσιακών αυτόματων κιβωτίων, απλά ΔΕΝ υποστηρίζουν τα κατεβάσματα ταχυτήτων για φρενάρισμα Οι πρεπιλεγμένες θέσεις 1.2.3 που έχουν είναι μόνο για τα ανεβάσματα ταχυτήτων, προκειμένου να μπλοκάρουν το επιπλέον ανάβασμα και λειτουργούν για μεγάλες ανηφόρες, πάγο και γενικώς γλίτσα Αυτό πρέπει να αναγράφεται και στο βιβλίο οδηγιών του αυτοκινήτου όπου υπάρχει συγκεκριμένη αναφορά στο να μην χρησιμοποιείται το 1.2.3 κάτω από το D για καθημερινά κατεβάσματα
Και εγώ προσωπικά, νομίζω ότι δεν γίνεται φρενάρισμα με κατέβασμα, από την λογική παραδοχή πως αν κατεβάσεις ταχύτητα θα ανέβουν οι στροφές, και με την τάση του αυτόματου θα κινηθεί πιο γρήγορα το αυτοκίνητο. Ακόμη και ο κατασκευαστής σε κάποια σημεία προτείνει για να κατεβάσουμε ταχύτητα να πατήσουμε έντονα γκάζι, οπότε θα έρθει η προηγούμενη ταχύτητα, θα ανέβουν οι στροφές του κινητήρα και θα κινηθούμε γρηγορότερα. Δεν σκέφτηκα ποτέ να το δοκιμάσω, γι'αυτό και αναφέρω ότι πρέπει να είμαστε λίγο προσεκτικοί με το θέμα του φρεναρίσματος. Για να το αναφέρει όμως ο Μάρκος, τι να πώ, ίσως γίνεται.
σας ευχαριστω πολυ για το πολυ κατατοπιστικο τοπικ που ανοιξατε για χαρη μου, διαβασα με προσοχη τα λεγομενα των παιδιων που εχουν αυτοματο και κατατοπιστικα πληρως!!!!
μου λυθηκε η απορια για το ποσες ταχυτητες εχει γιατι εβλεπα που μετα το D εγραφε 3,2,L και νομιζα πως εχει 3....
αληθεια με 4η και 3.000στρ ποσα χλμ εχει στο κοντερ? εχει προσεξει κανεις?