lyggas έγραψε:arekwarzycha έγραψε:Χμμμ... Στο χαρτι με τα στοιχεια που μου δωσανε για να περασω κτεο οτι εχει χωριτηκοτητα 90λτρ. Αλλα μπορει να ισχυει αυτο που λες για τον ογκο... Αυτο δεν το εχω διευκρινησει... Πρεπει να το κοιταξω.. Απλα μια φορα πρεπει να το αφησω εντελως να αδειασει. Ο δεικτης που εχω μεσα στο αμαξι δεν ειανι 100% ακριβειας και δν το εχω αδειασει εντελως ποτε.. Πρεπει να το δοκιμασω πριν το επομενο γεμισμα.
Η πραγματική χωρητικότητα της δεξαμενής σου είναι 72 λίτρα (90-20%). Αυτός ο όγκος μπορεί να έχει μια μικρή απόκλιση που έχει να κάνει με την πίεση της αντλίας πλήρωσης καυσίμου.
Οι ενδείξεις των συγκεκριμένων δεικτών καυσίμου είναι σχετικές, συν το χρόνο όμως, επέρχεται εξοικείωση και θα μπορείς να υπολογίσεις το υπολοιπόμενο καύσιμο.
Εκτός από την πίεση της αντλίας έχει να κάνει και με την κλίση του αυτοκινήτου όταν βάζεις υγραέριο και με άλλες συνθήκες. Αν είναι σε μεγάλη κατηφόρα τότε μπορεί να πάρει και κανα λίτρο παραπάνω όπως επίσης σε αυξημένες θερμοκρασίες μπορεί να δεις ότι μπαίνει λίγο λιγότερο αλλά μιλάμε για αποκλίσεις της τάξης των 200ml εως 500ml. Το ΚΤΕΟ λαμβάνει υπόψη του τον όγκο της ίδιας της δεξαμενής και όχι της χωρητικότητάς της. Δηλαδή εσένα αν η δεξαμενή σου είναι κυλινδρική όπως φαντάζομαι, πρέπει να έχει μεγέθη ΜχΔιάμετρο 1,20-1,40μ χ 25-30εκ. Αυτό βλέπει και το ΚΤΕΟ(θεωρητικά πάντα γιατί σιγά μην κάτσουν να μετρήσουν.Κοιτάν τα χαρτιά του κατασκευαστή). Από εκεί και πέρα το τί όγκο καυσίμου θα πάρει μέσα εξαρτάται από κανόνες φυσικής και χημείας οι οποίοι για το lpg μας λένε ότι σε συγκεκριμένο χώρο όγκου Χ η δυνατότητα εισαγωγής ενός τέτοιου αερίου υπό πίεση είναι περίπου 80-82%Χ. Αυτό σημαίνει ότι για εσένα τα 90λ ισοδυναμούν με 80-82% χ 90 που αυτό φτάνει στο 72-73,4λ. Τώρα, αν για κάποιο λόγο εσένα σου είπαν ότι η
χωρητικότητα είναι 90λ και
όχι ο όγκος τότε αυτό σημαίνει ότι ο όγκος της δεξαμενής σου είναι 90/0,8=112,5λ δηλαδή
ονομαστικά θα αναφερόταν πιστεύω περίπου 112-115λ. Αν δεν βλέπεις πουθενά αυτό το νούμερο τότε η δεξαμενή σου είναι ονομαστικά 90λ και ισχύει το 72-73,4λ.
Αυτά σου τα λέει ένας που έχει δεξαμενή 55λ ονομαστική και έχει δει από άδεια δεξαμενή μέχρι και 44,25λ καλοκαίρι με 32 βαθμούς και σε πολύ κατηφορικό πρατήριο (στο γνωστό πρατήριο στην έξοδο της Θήβας που είναι και το ακριβότερο στην Ελλάδα ή τουλάχιστον ήταν, γιατί εκεί πληρώνεις και τη μπουμπού, ασχέτως κατανάλωσης). Αυτό σε δεξαμενή ντόνατ και όχι σε GV. Στο GV έχω κυλινδρική, πάλι 55λ ονομαστική και έχω δεί μέχρι 40,1λ αλλά δεν ήταν τελείως άδεια.