
Ένα νέο σύστημα ελέγχου της κατανάλωσης καυσίμου των οχημάτων επεξεργάζεται η Ευρωπαϊκή Ένωση σε συνεργασία με τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2014.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει στο διαδίκτυο, οι αρμόδιες Επιτροπές της Κομισιόν σε συνεργασία με τα Ηνωμένα Έθνη, επεξεργάζονται την δημιουργία ενός νέου προτύπου ελέγχου της μέσης κατανάλωσης καυσίμου των οχημάτων που θα αντικαταστήσει τις υπάρχουσες μετρήσεις για αστικό, υπεραστικό και μεικτό κύκλο κίνησης που οι διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν στην παρούσα φάση.
Το σκεπτικό του όλου εγχειρήματος εστιάζεται στην δημιουργία ενός νέου πρωτοκόλλου που θα αφορά την δημοσίευση της καλύτερης και της χειρότερης μέσης κατανάλωσης καυσίμου που μπορεί να επιτευχθεί από ένα όχημα (με μεικτό βάρος έως και 3,5t. σε πρώτη φάση).
Το εν λόγω πρότυπο φέρει μέχρι στιγμής την ονομασία «WLTC» (Worldwide Light-duty vehicle Test Cycle) και αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ, την Κίνα, την Ινδία, την Ιαπωνία αλλά και τις ΗΠΑ.
Μια από τις ιδέες που… κερδίζει έδαφος, αφορά στην μέτρηση της μέσης κατανάλωσης ενός οχήματος χωρίς επιβάτες και με όλα τα συστήματα που ενδέχεται να την επηρεάσουν (A/C κ.ά.) απενεργοποιημένα. Παράλληλα θα καταγράφεται και η χειρότερη δυνατή κατανάλωση του οχήματος με πλήρες φορτίο (επιβάτες και αποσκευές) καθώς και όλα τα συστήματα που επηρεάζουν αρνητικά την μέση κατανάλωση καυσίμου, ενεργοποιημένα.
Περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με το πρόγραμμα WLTC δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά ωστόσο αποκλείεται να έχει ολοκληρωθεί νωρίτερα από το 2014 ενώ η υιοθέτηση του δεν πρόκειται να γίνει νωρίτερα από μια 3ετία από τότε (τουλάχιστον το 2017).
Πηγή
http://www.autotritipro.gr