
Σύμφωνα με τον υπουργό Γιώργο Παπακωνσταντίνου, το νέο μέτρο θα αφορά τόσο τα πετρελαιοκίνητα όσο και τα βενζινοκίνητα οχήματα, όπως επίσης και τα υβριδικά και σχεδιάζεται να εφαρμοστεί στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Μιλώντας την Πέμπτη (22/9) ενώπιον της επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος, ο υπουργός ΠΕΚΑ δήλωσε θετικός στην άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, ανέφερε πως το θέμα είναι ακόμα υπό εξέταση και επεσήμανε πως θα πρέπει να συνοδευτεί από άλλα μέτρα, όπως οι εντατικοί έλεγχοι στην ποιότητα του καυσίμου, η ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων και ο «πράσινος» δακτύλιος.
Χαρακτήρισε την εκ περιτροπής κυκλοφορία των οχημάτων, όπως ισχύει σήμερα, παρωχημένο μέτρο που έχει χάσει τον περιβαλλοντικό χαρακτήρα του και δήλωσε πως το ΥΠΕΚΑ αναζητά άλλο «εξυπνότερο» μέσο που θα αντικαταστήσει τον δακτύλιο στη σημερινή του μορφή.
Για τα παλιά ρυπογόνα οχήματα με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 συζητείται να κυκλοφορούν μόνο το Σαββατοκύριακο, ενώ για τα υπόλοιπα οχήματα να ισχύει το μέτρο των μονών-ζυγών μέσα στον «πράσινο» δακτύλιο. Δεν ξεκαθαρίστηκε αν ο «πράσινος» δακτύλιος θα έχει τα ίδια όρια με τον σημερινό, αν θα αφορά, δηλαδή, μόνο το κέντρο της πόλης.
Ο κ. Παπακωνσταντίνου έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα παλιά ρυπογόνα βαρέα οχήματα που καίνε πετρέλαιο ανεξέλεγκτα, λέγοντας πως η Ελλάδα έχει γίνει ο «νεκροθάφτης» των παλαιών φορτηγών της Ευρώπης. Εξετάζεται, είπε, η σταδιακή απόσυρσή τους με την εκ περιτροπής κυκλοφορία τους σε πρώτη φάση.
Πηγή: e-go.gr