
Όπως θα θυμάσαι οι δύο εταιρίες είχανε υπογράψει συμφωνία τον Δεκέμβριο του 2009, αλλά αρχές Ιουλίου η Volkswagen είχε δηλώσει στον Γερμανικό τύπο, ότι η συνεργασία με την Suzuki είναι μια μεγάλη απογοήτευση, αφού η Suzuki θέλει να έχει πλήρη πρόσβαση στην τεχνολογία της VW, χωρίς να θέλει να το ανταποδώσει. Από τη μεριά της η Suzuki είχε δηλώσει ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι.
Ο ίδιος ο Osamu Suzuki στο blog της εταιρίας, ανέφερε τότε ότι η συνεργασία που έχουνε συνάψει με την Volkswagen, τους αναφέρει ως ισότιμους εταίρους και ότι η Volkswagen δεν έχει λόγω για το πως η Suzuki διεξάγει τις δραστηριότητές της. Μάλιστα δήλωσε ότι οι μηχανικοί της Suzuki δεν έχουνε χρησιμοποιήσει μέχρι στιγμής καμία τεχνολογία της VW και ότι αν κάποια στιγμή χρειαστούν βοήθεια θα κοιτάξουν να την βρούνε από άλλους κατασκευαστές. Ένα μήνα πριν η Suzuki είχε αγοράσει πετρελαιοκινητήρες από την Fiat για να τους βάλει στα αυτοκίνητα της που κατασκευάζει στο εργοστάσιο της Ουγγαρίας.
Η αρχική συμφωνία ανέφερε ότι VW αγόραζε το 19,9% της Suzuki, καθώς και ότι οι δύο εταιρίες θα συνεργαστούν από κοινού, για να κατασκευάσουν υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με την Volkswagen να αποκτούσε πρόσβαση στην τεράστια αγορά της Ινδίας και της Νοτιοαναταλοικής Ασίας μιας και εκεί η Suzuki είναι πάρα πολύ ισχυρή.
Βασικό θέμα της διαμάχης έγινε το γεγονός ότι το 2010, η Suzuki πούλησε 1,13 εκατ. αυτοκίνητα στις αγορές αυτές, νούμερο που ισοδυναμεί σχεδόν με το μισό της ετήσιας παραγωγής της, ενώ η VW πούλησε μόνο 53.300 μονάδες.
Αναλυτές της αγοράς αναφέρουν ότι αυτή που θα χάσει τελικά αν διαλυθεί η συνεργασία θα είναι η Suzuki. Η VW δεν ήξερε για την συμφωνία της Suzuki με την Fiat για τους κινητήρες και μόλις το έμαθε, προέβη σε δηλώσεις μέσω του οικονομικού διευθυντή της, τον Dieter Poetsch, ο οποίος δήλωσε ότι η εταιρική σχέση μεταξύ των δύο εταιριών είναι υπό εξέταση,
Και ενώ όλα δείχνουν ότι η συμφωνία θα ακυρωθεί, εκπρόσωποι και των δύο εταιριών αρνούνται πεισματικά κάτι τέτοιο, αφού ο μεν εκπρόσωπος της VW, Michael Brendel, χαρακτηρίζει τις φήμες αυτές ως ανοησίες, ενώ από την μεριά της η Suzuki ανάφερε ότι πρόθεση της είναι να σώσει την συμφωνία αυτή.
Και η ιστορία συνεχίζεται. Αν καταφέρει να διασωθεί αυτή η συμφωνία θα είναι ένα θαύμα των μάνατζερ και των οικονομικών τμημάτων των δύο εταιριών.
Πηγή: autoblog.gr