Ωστόσο ο κινητήρας αυτός βρήκε πρακτική εφαρμογή μερικά χρόνια αργότερα χάρη σε δύο άλλους επιστήμονες τον Γάλλο Alfonse Beau de Rochas που πήρε δίπλωμα ευρασιτεχνίας το 1862 (και στον οποίο οι Δικαστικές αρχές απέδωσαν αναγνώριση και αποζιμίωση) και τον Γερμανό Nikolaus August Otto (1832-1891) που πήρε δίπλωμα ευρασιτεχνίας μερικά χρόνια αργότερα,αλλά κέρδισε μεγαλύτερη φήμη απο τον ¨ανταγωνιστή¨ του.Πράγματη η αρχή λειτουργίας του τετράχρονου κινητήρα είναι γνωστή ως ¨ κύκλος Otto¨.Ο Μηχανολόγος Otto αν και αρχικά ήταν Έμπορος αποικιακών ειδών χωρίς συγκεκριμένη επιστιμονική παιδεία,απο το 1860 είχε αρχίσει να πειραματίζεται με τον νέο δίχρονο κινητήρα χωρίς συμπίεση του Lenoir και το 1866 είχε είδη αναπτύξει με τη βοήθεια του Γερμανού Βιομηχάνου Eugen Langen το κινητήρα Otto & Langen αποδοτικό αλλά θορυβώδη.
Το 1876 ο Otto τελειοποίησε τον κινητήρα πεπιεσμένου καυσίμου (αέρα-βενζίνη).Η θερμοδυναμική του απόδοση υπερέβαινε κατα πολύ την απόδοση του ατμοκινητήρα που τότε ήταν σε γενική χρήση.Είχε γεννηθεί πλέον ο τετράχρονος κινητήρας...
