Είναι ένα θέμα που εδώ στην Ελλάδα το έχουμε λίγο στην άκρη....όλοι το έχουν στο μυαλό τους ,λίγοι το τολμούν.
Τί γίνεται με το υγραέριο;Πόσο κοστίζει η μετατροπή ενός αυτοκινήτου ώστε να κινείται με υγραέριο;Υπάρχουν αρκετά βενζινάδικα που να μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μας;Ισχύει η εγγύηση του αυτοκινήτου μετά την μετατροπή του;Πόσο ασφαλές είναι;Ποία είναι η κατανάλωση σε σχέση με την βενζίνη ή το πετρέλαιο;Πόσο επηρεάζεται ο κινητήρας;
Ερωτήσεις που πολλοί θα θέλαμε να ξέρουμε....
Αυτά που ξέρω εγώ είναι ότι αυτή τη στιγμή η τιμή του υγραερίου είναι 0,65 e/lt!!!Άρα καταρχήν μας συμφέρει.Η μετατροπή του αυτοκινήτου κοστίζει γύρω στα 1400-1700e.Τα συνεργεία που κάνουν αυτή τη μετατροπή είναι λίγα αλλά από όσο ξέρω δίνουν μία εγγύηση γύρω στα 2 χρόνια.Βενζινάδικα δυστυχώς υπάρχουν λίγα αυτή τη στιγμή.Βέβαια σε αυτό φταίει ότι λίγα είναι και τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν υγραέριο αυτή τη στιγμή.όσο για την εγγύηση του αυτοκινήτου αυτό εξαρτάται από την εταιρεία.Αν και στο εξωτερικό νομίζω πως ισχύει κανονικά. Βέβαια αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε με ένα mail στην εταιρεία.
Η κατανάλωση του κινητήρα είναι ανάλογη της κατανάλωσης και με βενζίνη.Βέβαια ο κινητήρας για να πάρει μπροστά θα χρησιμοποιήσει βενζίνη και αμέσως θα γίνει αυτόματα η αλλαγή σε υγραέριο.Όταν για κάποιο λόγο μας τελειώσει το υγραέριο τότε κινητήρας τροφοδοτείται πάλι με βενζίνη.Έτσι χρησιμοποιώντας και τα 2 καύσιμα αν χρειαστεί έχουμε διπλασιασμό της αυτονομίας.Για το υγραέριο κυκλοφορούν 2 ντεπόζιτα αν ξέρω σωστά,ένα μεγάλο και ένα μικρό(40 και 80 lt) νομίζω.Βέβαια θα καλύψει και ένα μέρος των αποσκευών ειδικά αν διαλέξουμε το μεγάλο ντεπόζιτο.Θέμα ασφαλείας μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ούτε έχει αναφερθεί κάποιο περιστατικό.Για το λόγο αυτό άλλωστε η δεξαμενή πάντα έχει κενό χώρο μετά την γέμιση της με υγραέριο για την καλύτερη εκτόνωση σε περίπτωση σύγκρουσης.
Τέλος για τον κινητήρα αυτό που ξέρω πως αλλάζει είναι τα μπεκ έκχυσης του καυσίμου.Αυτό που δεν ξέρω είναι πως λιπαίνονται τα έδρανα των βαλβίδων χωρίς την βενζίνη,αφού ξέρουμε ότι εκεί η βενζίνη δρα σαν λιπαντικό.Αν και δε νομίζω πως υπάρχει πρόβλημα.
Εδώ είναι μία κατάσταση με πρατήρια που διαθέτουν υγραέριο:
http://ngv-autogas.biz/PratiriaLPG.htmlΗ όλη διαδικασία είναι νόμιμη και απλά από το σημείο που θα γίνει η μετατροπή θα πάρει κάποιος τα δικαιολογητικά και θα τα καταθέσει στο Κτεο για να γίνει η αλλαγή επίσημα.Εννοείτε όπως και στο πετρέλαιο (κακώς) ότι απαγορεύεται η χρήση του υγραερίου στα κέντρα Αθήνας και Θεσνίκης.
Όποιος ξέρει περισσότερα στοιχεία ας τα καταθέσει εδώ για να έχουμε μία πιο ολοκληρωμένη άποψη.Επίσης αν έχω κάνει κάπου λάθος παρακαλώ διορθώστε με.