Η υποχρέωση των κατασκευαστών από την Ε.Ε. να ρίξουν τα CO2 των στόλων τους είχε ως αποτέλεσμα οι πρώτοι να εξελίξουν νέες τεχνολογίες καθώς και μικρού κυβισμού, turbo βενζινοκινητήρες. Ας δούμε μερικούς από τους σημαντικότερους που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή.
Μπορεί στη χώρα μας οι πετρελαιοκινητήρες να άνθισαν την τελευταία 5ετία επειδή ήταν ο απαγορευμένος καρπός για τον καταναλωτή, από τη μεριά των κατασκευαστών όμως το βάρος είχε πέσει στους βενζινοκινητήρες καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση τους είχε βάλει τα δύο πόδια σε ένα παπούτσι ώστε να «πιάσουν» τα αυστηρά όρια ρύπων.
Το αποτέλεσμα ήταν να εξελίξουν νέες τεχνολογίες, αλλά και να κατασκευάσουν μικρού κυβισμού turbo βενζινοκινητήρες που… πραγματικά δεν καίνε τίποτα!
Ας δούμε λοιπόν τι υπάρχει στο οπλοστάσιο των κατασκευαστών αυτή τη στιγμή.
Πρώτα από όλα, από τους βενζινοκινητήρες που γοητεύουν με την απόδοση και την κατανάλωσή τους δεν μπορεί να απουσιάζει ο 1,0 Ecoboost της Ford. Ουσιαστικά, είναι αυτός που άνοιξε το δρόμο για τους μικρού κυβισμού, τούρμπο βενζινοκινητήρες, και τον οποίο δρόμο ακολούθησαν οι υπόλοιποι κατασκευαστές. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως έχει βραβευτεί για 4 συνεχόμενες χρονιές ως ο καλύτερος κινητήρας στην κατηγορία του. Η απόδοσή του ανέρχεται στα 100, 125 ή 140 άλογα ανάλογα με το μοντέλο και την έκδοση, η ροπή του φτάνει και τα 210 Nm, ενώ συναντάται σχεδόν σε όλα τα μοντέλα της Ford (Fiesta, Focus, B-MAX, C-MAX, Mondeo). Σε όλα μάλιστα ξεχωρίζει με την χαμηλή κατανάλωση. Μέχρι και στο Mondeo, αυτή είναι μόλις 5,1 λτ./100 χλμ.
Έπειτα, ένας από τους βενζινοκινητήρες που εντυπωσιάζει με την λειτουργία του -τόσο ώστε να χαρακτηρίζεται καλύτερος και από diesel- είναι ο 1,2 PureTech που συναντάται στα μοντέλα των Citroen και Peugeot. Συγκεκριμένα, έχει χωρητικότητα 1.199 κ.εκ., είναι 3κύλινδρος, πολύ πολιτισμένος στη λειτουργία, οικονομικός σε κατανάλωση και η απόδοσή του ανέρχεται στα 110 ή 130 άλογα ανάλογα με την έκδοση. Συναντάται σε πολλά μοντέλα του γαλλικού γκρουπ, μεταξύ αυτών τα Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008 και Citroen C3, C3 Picasso, C4 Cactus, C4, DS3, C4 Picasso / Grand Picasso, DS4.
Μένοντας στη Γαλλία και περνώντας στη Renault, συναντάμε 2 κινητήρες αυτής της φιλοσοφίας. Ο πρώτος είναι ο 0,9 TCe των 90 ίππων που συναντάται στα Captur και Clio, ενώ ο δεύτερος είναι ο 1,2 TCe των 130 ίππων που συναντάται τόσο στο Kadjar, όσο και στο άρτι αφιχθέν Megane.
Νέος και επίσης πολύ ικανός σε απόδοση και κατανάλωση είναι ο 1,0 Turbo EcoTec που υπάρχει κάτω από το καπό μοντέλων της Opel (π.χ. στο Astra η κατανάλωση είναι 4,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 στα 99 γρ./χλμ.). Η απόδοσή του ανέρχεται στα 105 ή 115 άλογα (στο Astra και στα Corsa αντίστοιχα) ενώ η ροπή του ανέρχεται στα 170 Nm.
Περνώντας στο γκρουπ της Volkswagen (Audi, Volkswagen, SEAT, Skoda) στο επίκεντρο βρίσκεται ο 1.0 TSI που αποδίδει 110 και 115 άλογα (ανάλογα το μοντέλο), έχει 200 Nm ροπή από τις 1.500 μόλις στροφές ανά λεπτό και συναντάται σε όλα τα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα του γκρουπ. Σύντομα μάλιστα θα τον δούμε και σε SUV (βλ. SEAT Ateca).
Επίσης, εξαιρετικοί βενζινοκινητήρες μας έρχονται και από την… Ιαπωνία, κάτι στο οποίο υστερούσαν οι Ιάπωνες μέχρι πρόσφατα. Για παράδειγμα, η Nissan διαθέτει τον 1,2 DiG-T που αποδίδει 115 ίππους, 190 Nm ροπής και συναντάται στα Juke, Pulsar και Qashqai δίνοντας στο τελευταίο, μαζί με τον Kadjar, τον τίτλου του μοναδικού μικρομεσαίου SUV σε αυτά τα κυβικά, ενώ η Toyota διαθέτει τον 1,2 D-4T, που αποδίδει 116 άλογα, 185 Nm ροπής, η κατανάλωσή του κάτω από το καπό του Auris ανέρχεται στα 4,8 λτ./100 χλμ. Βέβαια, η Toyota, δεν έχει επικεντρωθεί σε αυτόν τον κινητήρα, αλλά έχει επενδύσει πολλά και στην υβριδική τεχνολογία, συνδέοντας το όνομά της με αυτή.
Οι Ιταλοί, τέλος, έχουν επενδύσει στον 0,9 TwinAir, ο οποίος από μόλις 875 κ.εκ. αποδίδει μέχρι 105 άλογα, συναντάται από το μίνι Fiat 500, έως το μεγαλύτερο 500L και στα highlight του είναι η ροπή που αγγίζει επίπεδα ενός μικρού κυβισμού diesel κινητήρα.
Στη μάχη όμως για την εξέλιξη μικρού κυβισμού turbo βενζινοκινητήρων μπαίνουν όλοι οι κατασκευαστές. Για παράδειγμα, η Kia φέτος παρουσίασε ένα 1.000άρη κινητήρα 100 και 120 ίππων, αυτός θα τοποθετηθεί σε μοντέλα της Hyundai, ενώ μέχρι και η Honda μας ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες πως θα παρουσιάσει ένα 1,0 λτ. turbo βενζίνης για το νέο Civic.
Πηγή: http://www.autotriti.gr