Νίκο με έβαλες σε σκέψεις για την προσεχή εκδρομή. Είχαμε πάει τον Απρίλιο του 24 στο Ρούπελ, οπου η ξενάγηση από τον Έφεδρο ήταν το λιγότερο καταιγιστική. Για εμάς που είμαστε ουσιατικά η 1η γενιά μετά απ αυτούς που τα έφτιαξαν και τα υπερασπίσθηκαν, που όλο και κάτι ακούσαμε και μάθαμε και στο σχολείο, ήταν τουλάχιστον αποκαλυπτική.
Μας έχουν βομαβαρδίσει τόσα χρόνια με τον "δικτάτορα" Μεταξά, αλλά ΚΑΝΕΙΣ δεν μας είχε πει, γι' αυτά τα έργα. Κανείς δεν είπε ότι οι εργάτες που τα έφτιαξαν ήταν από άλλα μέρη της Ελλάδος, κυρίως νησιά και στα τελευταία χιλιόμετρα τους πήγαιναν με δεμένα μάτια να μην ξέρουν που βρίσκονται. Ουτε μας είπαν πως όλες οι δωρεές που χρηματοδότησαν τα οχυρά προέρχονταν από Φιλέλληνες του εξωτερικού με ΑΛΛΗ ΟΜΩΣ ΠΡΟΦΑΣΗ. Κανείς δεν γνώριζε τι φτιάχει ο Μεταξάς.
Οσο για την αντοχή των κατασκευών ο χρόνος και μόνο είναι αρκετός να αποδείξει τι μεγαλούργημα έφτιαξαν.
Για να μαθαίνουν οι νεώτεροι για τι έργο μιλάμε, αν έχετε διάθεση διαβάστε:
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CF ... E%BE%CE%ACΕπιγραμματικά να αναφέρω τα εξής:
Τα Οχυρά Γραμμής Μεταξά
Η Γραμμή Μεταξά περιελάμβανε τα ακόλουθα 21 Οχυρά κατά σειρά από δυτικά, περιοχή Μπέλες, προς ανατολικά - ΒΑ. Ξάνθης.
Οχυρό Ποποτλίβιτσα
Οχυρό Ιστίμπεη
Οχυρό Κελκαγιά
Οχυρό Αρπαλούκι
Οχυρό Παληουριώνες
Οχυρό Ρούπελ
Οχυρό Καρατάς
Οχυρό Κάλη
Οχυρό Περσέκ
Οχυρό Μπαμπαζώρα
Οχυρό Μαλιάγκα
Οχυρό Περιθώρι
Οχυρό Παρταλούσκα
Οχυρό Ντάσαβλη
Οχυρό Λίσσε
Οχυρό Πυραμιδοειδές
Οχυρό Καστίλλο
Οχυρό Άγιος Νικόλαος
Οχυρό Μπαρτίσεβα
Οχυρό Εχίνος
Οχυρό Νυμφαίας
Στατιστικά έργου
Η αμυντική αυτή οχύρωση αποτελεί το μέγιστο τεχνικό έργο της Ελλάδας κατά τον περασμένο αιώνα, όπως αποδεικνύεται από ορισμένα συνοπτικά στοιχεία :
Έργα υποδομής
Διάνοιξη νέων οδών: 115 χλμ.
Αξιοποίηση και επισκευή παλαιών οδών: 92 χλμ.
Εκσκαφές επιφανειακών έργων: 16.000 κ.μ.
Εκσκαφές υπόγειων έργων: 291.000 κ.μ.
Εκσκαφές οδοποιίας: 927.000 κ.μ.
Κυρίως έργο
Σύνολο οπλισμένου σκυροδέματος 108.000 κ.μ.
Σύνολο σκυροδέματος μη οπλισμένου: 68.000 κ.μ.
Συνολικό μήκος εξωτερικών υδραγωγείων: 74 χλμ.
Συνολικό μήκος εσωτερικών υδραγωγείων: 14 χλμ.
Συνολικό μήκος τηλεφωνικών γραμμών εκτός οχυρών: 1.216 χλμ.
Συνολικό μήκος τηλεφ. γραμμών εντός των οχυρών: περίπου 70 χλμ.
Συνολικό μήκος ανάπτυξης συρματοπλέγματος: 90 χλμ.
Συνολική ποσότητα τσιμέντου: 66.000 τόνοι.
Συνολική ποσότητα σιδήρου οπλισμού σκυροδέματος: 12.000 τόνοι.
Συνολικό μήκος υπόγειων στοών: 24.000 μέτρα,
Συνολικό μήκος υπόγειων καταφυγίων - θαλάμων: 13.000 μέτρα,
Συνολικό μήκος σωλήνων ύδρευσης: 88.000 μέτρα,
Κόστος - χρόνος
Σύνολο δαπάνης: 1,5 δισ. δραχμών (ίσο με 58,5 δις ευρώ (2002)),
Σύνολο ημερομισθίων: 3.000.000, (2.900.000)
Διάρκεια κατασκευής: 3,5 χρόνια, (Νοέμβριος 1936 - Ιούλιος 1940). Το έργο υπέστη κάποιες περικοπές, στις οποίες περιλαμβανόταν ένα ακόμα οχυρό και κάποια ακόμα ενισχυτικά έργα ανάσχεσης.
Η σύγκριση με τα σημερινά έργα είναι ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΗ
Suzuki Vitara 2018 GL+ 1.6 diesel Auto (TCSS) All Grip.
The ONLY Difference between Men and Boys is the price of their toys.