Το θέμα διασπάστηκε. Εδω παραμένει το κομματι info και θα ανανεώνεται
Φωτογραφίες του ταξιδιού
Με συνοπτικές διαδικασίες, πριν 1 μήνα περίπου, αποφασίσαμε τα Χριστούγεννα να κάνουμε τη βόλτα μας με το NV στο Παρίσι
Η διαδρομή ακολουθήθηκε ακριβώς όπως σχεδιάστηκε, και στο "πήγαινε" και στο "έλα"!
Η απόφαση πάρθηκε όταν φιλικό ζευγάρι μας, έλεγε ότι θέλουν να πάνε τα Χριστούγεννα στο Παρίσι (με το γυιό τους), αλλά τα αεροπορικά εισητήρια κοστίζουν περίπου 750€ το άτομο!





Τελικά το κόστος του πετρελαίου ήταν 600 € (καταναλώθηκαν 337 λίτρα σε 5.814 χλμ. δηλ. μέση κατανάλωση 5,8 λ./100 χλμ!)
Την επόμενη στιγμή, άρχισε η διοργάνωση.... (δυσκολευτήκαμε πολύ να το πάρουμε απόφαση)



Το καταευχαριστηθήκαμε και ...δεν μετανοιώσαμε ούτε στιγμή!
Σκέφτηκα να γράψω εδώ (σε 1 post για ευκολία αναζήτησης), όλη την απαραίτητη προετοιμασία, που έκανα.
Καθώς θα είναι μεγάλο post.... θα γραφεί σε δόσεις... με συνεχείς προσθήκες - αλλαγές!

Στο τέλος του ταξιδιού θα ενημερώσω (πάλι εδώ) αν κάτι έπρεπε να κάνω και δεν το έκανα από πριν ή αν κάτι δεν ήταν όπως είχα προβλέψει (ελπίζω τίποτα σημαντικό και απαραίτητο).
Όπως φαίνεται και στον χάρτη, σκοπεύω να κάνω την πρώτη διανυκτέρευση στο Βελιγράδι και μία δεύτερη μετά την έξοδο από την Αυστρία. Δηλαδή ταξίδι 3 ημερών, περίπου 900 - 1100 χλμ/ημέρα. Η διαδρομή μέχρι το Βελιγράδι είναι η μεγαλύτερη σε χιλιόμετρα και χρόνο και έχει ξαναγίνει με το NV "μονοκοπανιά"

Όντως η διαδρομή μέχρι το Βελιγράδι βγήκε χωρίς κανένα πρόβλημα, περίπου σε 11 ώρες, με 3-4 μικρές στάσεις σε ΣΕΑ για καύσιμα, σάντουιτς, τουαλέτα, τσιγάρο κλπ
Έγινε δεύτερη διανυκτέρευση στο Ρόσενχάιμ της Γερμανίας, που είναι περίπου στο μέσον της διαδρομής Βελιγράδι - Παρίσι.
Στα ίδια ξενοδοχεία έγιναν διανυκτερεύσεις και στην επιστροφή, καθώς μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι με αυτά.
Και οι έξι ημερήσιες διαδρομές (3 + 3), μήκους 900 - 1000 χλμ η κάθε μία, βγήκαν χωρίς κανένα πρόβλημα σε 10-12 ώρες σχεδόν συνεχούς "επιθετικής" οδήγησης (κάτι σαν ένα συνεχές προσπέρασμα....

Στο Παρίσι θα μείνουμε 4 βράδυα και θα γυρίσουμε ίσως από τον ίδιο δρόμο ή ίσως λίγο διαφορετικά.
Γυρίσαμε τελικά από τον ίδιο δρόμο, καθώς είναι η συντομότερη διαδρομή σύμφωνα με την "Ανδριάνα", αλλά και γιατί θέλαμε να δούμε κομμάτια της διαδρομής, που ήταν νύχτα στο "πήγαινε" π.χ. Αυστρία, και δεν είδαμε απολύτως τίποτα
Η προετοιμασία, που έγινε, σε βήματα:
1ο βήμα : Κράτηση ξενοδοχείου στο Παρίσι
Η κράτηση έγινε εύκολα με Booking.com στο Ibis Budjet Paris (1 δίκλινο + 1 τρίκλινο ), 4 βράδυα, 650€ + έξτρα πρωινό αν θέλουμε.
Καλό και πολύ καθαρό ξενοδοχείο, με μικρά σχετικά δωμάτια, κάθε μέρα επίσκεψη καμαριέρας, όχι πολύ καθαρό το κλειστό υπόγειο parking. Πρωινό δεν πήραμε.
Τελειώνοντας την κράτηση βγήκε κάποιο μήνυμα, ότι για να κυκλοφορήσει το αυτοκίνητο στο Παρίσι χρειάζεται κάποιο sticker ενδεικτικό των καυσαερίων που εκπέμπει, ....οπότε...
Όντως απαραίτητο για το κέντρο, όπου κυκλοφορήσαμε πολύ, δεν είχαμε βέβαια κανένα έλεγχο και δεν το είχαν όλα τα αυτοκίνητα, που κυκλοφορούσαν στο κέντρο.
2ο βήμα : Έκδοση Sticker καυσαερίων
Βρήκα από το θείο γκούγκλη (που τα ξέρει όλα) και αυτό...
Ακολουθώντας τις οδηγίες έκανα παραγγελία, πλήρωσα 4,51€ και υποτίθεται, θα έρθει το sticker με courier (ακόμα δεν...

Για την παραγγελία ζητήθηκαν στοιχεία του αυτοκινήτου και αποδεικτικό στοιχείο η άδεια κυκλοφορίας ή κάποια άλλη βεβαίωση. Επειδή η άδεια κυκλοφορίας μου, τυπώθηκε με ...τελειωμένο μελάνι

Τύπωσα την απόδειξη παραγγελίας και πληρωμής και το sticker (κατ. 2) για να τα έχω μαζί, γιατί μάλλον το courier αργεί....
Τελικά το courier δεν ήρθε ακόμα.... και χρησιμοποίησα την εκτύπωση, ευτυχώς χωρίς πρόβλημα!
3ο βήμα : Διόδια - βινιέτες
Βρήκα , που βάζοντας στο Route calculator τη διαδρομή, που πρόκειται να κάνω, σου βγάζει πού απαιτούνται βινιέτες και έχεις τη δυνατότητα να τις αγοράσεις από το ίδιο site.
Στη διαδρομή μου λοιπόν, απαιτούνται βινιέτες στη Σλοβενία και την Αυστρία καθώς και έξτρα πληρωμή για την Αυστρία για τον αυτοκινητόδρομο Α10.
Σωστό αλλά ...ελλιπές! Απαιτείται και στη Σλοβενία έξτρα πληρωμή για ένα τούνελ 7,6 χλμ - 7,6 € στην έξοδο προς την Αυστρία, που το πληρώνεις επιτόπου
Παραγγέλθηκαν και ελήφθησαν ηλεκτρονικά λοιπόν, βινιέτα Σλοβενίας (για 7 ημέρες - 19,90 €), βινιέτα Αυστρίας (για 10 ημέρες - 21,90 €) και διάδια για Α10 Αυστρίας (1 διέλευση - 18,00 €).
Στην επιστροφή, το πλήρωσα επιτόπου 13,00 €!
Οι οδηγίες λένε ότι δεν χρειάζεται να έχεις κάτι μαζί σου, καθώς έχει καταχωρηθεί και θα αναγνωριστεί αυτόματα ο αριθμός κυκλοφορίας, αλλά για καλό και για κακό τύπωσα τις αποδείξεις και θα τις έχω μαζί.

'Οντως η μπάρα άνοιξε στον Α10, που είχα πληρώσει τα 18,00 €!
Για τις βινιέτες δεν υπάρχουν μπάρες, αλλά έλεγχος με κάμερες σε διάφορα σημεία των αυτοκινητοδρόμων
Στις υπόλοιπες χώρες οι πληρωμές γίνονται με πιστωτική κάρτα επί τόπου.
Στην Γερμανία δεν υπάρχουν διόδια, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων που δεν είναι στην διαδρομή μου.
Σας ανεβάζω πινακάκι με τα διόδια που πλήρωσα στην διαδρομή μου
4ο βήμα : Λάστιχα - αλυσίδες
Καθώς είμαστε στο χειμώνα, βρήκα .
Το ρεζουμέ είναι ότι παντού περνάς, μέχρι το 2024, με λάστιχα που έχουν την ένδειξη M+S και αλυσίδες στο πορτμπαγκάζ.
Άρα θα είμαι ΟΚ με τα σχεδόν καινούργια Michelin Latitude Cross + τις άρτι αγορασμένες αλυσίδες, από τον admin


Χιόνι δεν βρήκα πουθενά, άρα καμμία ανάγκη για αλυσσίδες.
Δεν μου έγινε κανένας έλεγχος των ελαστικών, ούτε και υπήρχε καμμία σχετική πινακίδα.
Τα Michelin Latitude Cross (με 15 Κχλμ περίπου στην "πλάτη" τους) αποδείχθηκαν άψογα σε στεγνό (μέχρι 175-180), με καταρρακτώδη βροχή (μέχρι 150 +) αλλά και σε βρεγμένο με μπόλικο αλάτι και στους -6 οC! (μέχρι 100 - 110)!
5ο βήμα : Ξενοδοχεία στη διαδρομή
Με το Booking.com πάντα, έκλεισα το πρώτο βράδυ στο ξενοδοχείο Jugoslavia στο Βελιγράδι, πάνω στο Δούναβη, με καταπληκτική θέα και εξαίσιο πρωινό - μπουφέ !!! (έχω μείνει πολλές φορές και δεν το αλλάζω) (1 δίκλινο & 1 τρίκλινο - 115,00 €)
Στην υπόλοιπη διαδρομή θα ακολουθήσω την, πολλές φορές δοκιμασμένη, τακτική, να κλείνω ξενοδοχείο με το booking.com, λίγες ώρες πριν φτάσω, ώστε να μην έχω δέσμευση να φτάσω κάπου συγκεκριμένα, καθώς θα ταξιδεύω σε ....unknown path!!!

Για το δεύτερο βράδυ κλείσαμε στο B & B Hotel στο Rosenheim της Γερμανίας με 183,00 € - 2 δωμάτια χωρίς πρωινό. Ωραίο ξενοδοχείο, καθαρό, με κλειστό υπόγειο γκαράζ.
Από το Παρίσι, όταν απαφασίσαμε να γυρίσουμε από την ίδια διαδρομή, κλείσαμε ξανά στο Rosenheim και στο Βελιγράδι στα ίδια ξενοδοχεία.
6ο βήμα : Navigation
Φυσικά ...τι καλύτερο από την αγαπημένη μου Ανδριάνα!!! (Android Auto για αυτούς που δεν την ξέρουν!!!)

Στη Β. Μακεδονία και τη Σερβία, που δεν θα έχω data, ο χάρτης θα έχει αποθηκευτεί στο κινητό από Ελλάδα και δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Μετά, στις υπόλοιπες χώρες με data πλέον, έχει διαπιστωθεί από άλλες φορές ότι η Ανδριάνα δουλεύει κανονικά και μιλάει Ελληνικά αλλά τις περισσότερες φορές θέλει πληκτρολόγηση για τους νέους προορισμούς.
Φυσικά υπάρχει πάντα σαν backup, το σύστημα της Bosch του NV, με χάρτες 2022, αλλά υπάρχει και τρίτη εναλλακτική ένα iphone με το Carplay του.
Δεν είχαμε κανένα πρόβλημα με την Ανδριάνα, που αποδείχτηκε για μιά ακόμα φορά, άριστα κατατοπισμένη - ενημερωμένη.
Στη ΕΕ το roaming - περιαγωγή είναι ελεύθερο - δωρεάν, οπότε μη ξεχάσετε να το ενεργοποιήσετε και να επιτρέψετε στο κινητό να κάνει ελεύθερη επιλογή δικτύου, καθώς όλες οι χρεώσεις είναι όπως στην Ελλάδα, χωρίς τίποτα επιπλέον.
Προσοχή γιατί προσφορές του τύπου "δωρεάν data για 15 μέρες" ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ εκτός Ελλάδος.
Όσον αφορά την φόρτιση του κινητού από τη θύρα USB του NV, μετά 10 ώρες συνεχούς πλοήγησης και μουσικής, το κινητό ήταν 100% φορτισμένο.
7ο βήμα : Όρια ταχύτητας
Καθώς στους ευρωπαϊκούς δρόμους υπάρχουν σχεδόν παντού κάμερες της τροχαίας και δεν υπάρχουν "άσχετες - ξεκάρφωτες - ξεχασμένες" πινακίδες ορίων, όπως στην Ελλάδα, που να γράφουν π.χ. 50 χλμ/ώρα στην ΕΟ χωρίς κανένα λόγο, τα όρια ταχύτητας εφαρμόζονται αυστηρά.
Βέβαια, όπως έχω διαπιστώσει προσωπικά, όταν έρθει κλήση στην Ελλάδα γράφει (ενδεικτικά με δικά μου λόγια όπως τα θυμάμαι) :
"συνελήφθητε με ταχύτητα 90 χαω, αφαιρείται 10% λόγω πιθανού σφάλματος μέτρησης του οργάνου μας, επομένως η ταχύτητά σας ήταν 81 χαω ενώ το όριο ήταν 70 χαω ....κλπ".
Συμπέρασμα, που τηρώ ευλαβικά παντού : Πηγαίνω πάντα με μέγιστη ταχύτητα (μετρημένη με GPS ) 10% μεγαλύτερη του ορίου.
Ομολογώ ότι αμάρτησα!!!



Ενώ στο μεγαλύτερο τμήμα πήγαινα με 120-140 μετρημένο με GPS (10% πάνω από το όριο 130), σε αρκετά μεγάλα κομμάτια το πάτησα λλλίιιγο παραπάνω (150-160)!!! και σε μερικά ...πολύ παραπάνω (175-180), χωρίς πρόβλημα (μέχρι στιγμής τουλάχιστον)!
8ο βήμα : Σύντομη περιγραφή διαδρομών
1η ημέρα - Χαλκούτσι - Βελιγράδι
Χωρίς καμμία έκπληξη - έγιναν 3-4 στάσεις σε ΣΕΑ - πέρασμα συνόρων-τελωνείων χωρίς πρόβλημα και ουρές - η διαδρομή έγινε σε 11 ώρες περίπου
2η ημέρα - Βελιγράδι - Rosenheim
Κάναμε ένα γρήγορο πέρασμα μέσα από την όμορφη Λουμπλιάνα και μιά στάση περίπου 1 ώρας στην ειδυλλιακή λίμνη Μπλεντ της Σλοβενίας. Εκεί θαυμάσαμε το εκπληκτικό τοπίο με τα κάστρα στο νησάκι της λίμνης και πάνω από αυτήν, απολαύσαμε το καταπληκτικό τοπικό γλυκό, παρέα με κάποια σπουργιτάκια, που μας θυμήθηκαν από την προηγούμενη επίσκεψή μας




3η ημέρα - Rosenheim - Παρίσι
Βρήκαμε καταρρακτώδη βροχή σε αρκετά μεγάλο μέρος της διαδρομής με αρκετά πυκνή ομίχλη. Δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα. Τελωνείο - συνοριακό φυλάκιο δεν υπάρχει μεταξύ Γερμανίας - Γαλλίας (καταλάβαμε την αλλαγή μόνο από τις ταμπέλλες στο δρόμο που άλλαξαν γλώσσα). Η διαδρομή έγινε περίπου σε 12 ώρες
4η, 5η, 6η ημέρα - Παρίσι
Κυκλοφορήσαμε στο κέντρο και τα περίχωρα του Παρισιού αποκλειστικά με το NV (έξι άτομα παρακαλώ καθώς προστέθηκε η 30χρονη κόρη των φίλων μας, που, φοιτήτρια ούσα για 3 χρόνια εκεί, ανέλαβε την ξενάγησή μας). Επισκεφτήκαμε τις Βερσαλλίες, το καταστόλιστο και κατάφωτο κέντρο του Παρισιού, Άιφελ, Σηκουάνα, Λούβρο (απέξω... οι ουρές ήταν πάνω από 100 μέτρα), γήπεδο Παρί Σεν Ζερμαίν, εμπορικά κέντρα και περιοχές κλπ. Βρίσκαμε σχετικά εύκολα parking (με πληρωμή πάντα) είτε πάνω στο δρόμο είτε σε κλειστά υπόγεια. Από τις δυσκολότερες πόλεις που έχω συναντήσει, για να οδηγείς.
7η ημέρα - Παρίσι - Rosenheim
Χωρίς κάτι ιδιαίτερο
8η ημέρα - Rosenheim - Βελιγράδι
Στην Αυστρία είχε συννεφιά με -5 και -6 οC συνεχώς αλλά στεγνό δρόμο. Θαυμάσαμε τις καταχιονισμένες κορυφές των Άλπεων. Η υπόλοιπη διαδρομή με ήλιο. Κάναμε στάση 1 ώρας για καφέ και φωτό στο κέντρο της Λουμπλιάνας με τα πανέμορφα κτίρια, το κάστρο και τα γεφύρια πάνω από το ποτάμι που τη διαρρέει. Περίπου σε 12 ώρες ήμασταν στο ξενοδοχείο στο Βελιγράδι
9η ημέρα - Βελιγράδι - Χαλκούτσι
Με στάση στη Θεσσαλονίκη για φωτό αλλά και λόγω ...παραγγελιάς




Χωρίς πλάκα... η ΕΟ μας είναι από τις καλύτερες που συνάντησα. Ο καινούργιος αυτοκινητόδρομος μετά τα Σκόπια με τρόμαξε πολλές φορές. Ενώ τον βλέπεις τέλειο και ξεθαρρεύεις και πηγαίνεις με 120 (όχι παραπάνω γιατί υπάρχουν πολλά ραντάρ), ξαφνικά υπάρχουν κάτι σαμαράκια- βάραθρα!, ειδικά σε γέφυρες που τερματίζεις άνετα τις αναρτήσεις. Αναγκάστηκα και πήγαινα πίσω από μία "σαύρα" Mercedes, για να τη βλέπω να κοπανιέται και να φρενάρω εγκαίρως!!!

Αυτά... ως το επόμενο!
