Για να βαλουμε τα πραγματα στην θεση τους. Δεν υπαρχει καμια περιπτωση να μειωθουν οι ρυποι αν δεν μειωθει η αποδοση, εστω κι' αν αυτο συμβαινει σε συγκεκριμενη περιοχη στοφων. Μην τρελλαθουμε! Αν υπηρχε δυνατοτητα να γινεται καλυτερη εκμεταλλευση του καυσιμου, ΓΙΑΤΙ δεν εγινε εξ' αρχης; Το πιθανοτερο κατ' εμε ειναι οτι στο max δεν βγαζει πλεον 120 hp και 320 kNm, αλλα κατι τις λιγοτερο. Αυτο περναει στα χαρτια και βεβαια για να το διαπιστωσει ο χρηστης πρεπει να "ζητησει" κατι τετοιο απ το αυτοκινητο.
Suzuki Vitara 2018 GL+ 1.6 diesel Auto (TCSS) All Grip.
The ONLY Difference between Men and Boys is the price of their toys.
Υπάρχει κάτι που σκέφτομαι τώρα, που μπορεί να μην επηρεάζει τίποτα.
Το φίλτρο DPF κρατάει την "καρβουνίλα" και παίρνει εντολή να την κάψει, όταν στο αυτοκίνητο μετρηθούν κάποιες "συνθήκες" (θερμοκρασία καυσαερίων, ταχύτητα άνω των 50 χλμ/ωρα, κλπ)
Ίσως η αναβάθμιση αλλάζει αυτές τις συνθήκες, αλλάζοντας την ταχύτητα σε π.χ. 70 χλμ /ωρα, ώστε να μην καίει αν δεν βγεί εκτός πόλης.
Ίσως κάνει υποχρεωτικό, η μηχανή να έχει πάνω από 2000 rpm, που τώρα μάλλον δεν ισχύει.
Ίσως και κάτι άλλο...
Ίσως η καύση γίνεται σε μεγαλύτερο χρόνο, οπότε η ρύπανση σε κάθε σημείο να είναι μικρότερη, αφού η ρύπανση θα "απλώνεται" σε μεγαλύτερη περιοχή.
Κάτι τέτοιο μειώνει τους ρύπους που εκλύονται μέσα στην πόλη, χωρίς να επηρεάζει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.
Χίλια-δυό μπορεί να είναι.... μόνο η σύγκριση των διαγραμμάτων δυναμομέτρησης πριν και μετά θα δείξει αν άλλαξε κάτι. Όσο για τα 120hp/320nm που λες Μιχάλη δεν είναι απαραίτητο να κοπούν γιατί τα αποδίδει σε συγκεκριμένες στροφές και όχι σε όλο το εύρος και δεν είναι και λογικό γιατί τα αυτοκίνητα μας στην καθημερινή χρήση δεν αποδίδουν το max των επιδόσεων τους αλλά δουλεύουν κατά μέσο όρο σε πιο χαμηλές στροφές από αυτές που αποδίδουν το πικ. Μπορεί να μειώνει την ιπποδύναμη στα χαμηλά (πχ 1.000 - 2.500 rpm) που δουλεύει πιο πολύ το αυτοκίνητο και να την αφήνει ως έχει στα πιο ψηλά. Επίσης όπως είπε και ο Αντώνης, μπορεί να αλλάζουν τις παραμέτρους λειτουργίας του dpf και τον τρόπο που κάνει τις αναγεννήσεις κάτι που (λογικά πάντα) δεν επηρεάζει την απόδοση.
Τόνυ εύχομαι να είναι αυτά που γράφεις, αλλά μάλλον είναι κάτι αντίστοιχο με το πρόβλημα στο λογισμικό της WV με του κινητήρες diesel, και γι' αυτό φαντάζομαι οτι η SUZUKI σταμάτησε από το 2018 να τοποθετεί κινητήρες diesel σε όλα τα οχήματα της εταιρείας.
Εγώ πάντως πιστεύω οτι η λειτουργία του DPF επηρεάζει αρκετά την απόδοση του κινητήρα.
Σίγουρα παίζει ρόλο το DPF γιατί "μπουκώνει" τα καυσαέρια. Επίσης οι προγραμματιστές που ανεβάζουν άλογα σε diesel συνήθως αφαιρούν το DPF, το οποίο φυσικά είναι παράνομο.
Καλησπερα λιγο που το εψαξα εχει να κανει με την βαλβίδα EGR το αμαξι μετα απο καποια ωρα λειτουργίας αλλαζουν η ρυποι και αυτο δεν το ειχαν δει στα τεστ η σουζι απαντησε οτι κλεινει η βαλβιδα ποιο συχνά για προστασία του κινητήρα και τον εξαρτημάτων και για να μην εχει θεμα με την απόδοση ,λογικα με το update θα γινετε ποιο συχνή χρήση της EGR για χαμηλότερους ρυπους .
Στα σύγχρονα συστήματα ψεκασμού η βαλβίδα EGR, πέρα από τη μείωση εκπομπής των οξειδίων του αζώτου, συντελεί επίσης και:
στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά την λειτουργία με μεσαία και χαμηλά φορτία. Επειδή εισάγεται καυσαέριο στην πολλαπλή εισαγωγής μετά την "πεταλούδα", γίνεται μείωση των “απωλειών πεταλούδας”. Οι απώλειες πεταλούδας, είναι απώλεια ισχύος που καταναλώνεται από τον κινητήρα για την δημιουργία υποπίεσης στην πολλαπλή εισαγωγής, όταν η πεταλούδα γκαζιού είναι κλειστή ή μερικώς κλειστή. Στην αύξηση της γωνίας της προπορείας (αβάνς) (όσο διαρκεί η λειτουργία της EGR ). Το μίγμα είναι λιγότερο ευαίσθητο σε κρουστική καύση, άρα μπορεί να αυξηθεί η προπορεία για καλύτερη απόδοση του κινητήρα.
Με την λειτουργία της EGR, προφανώς μειώνεται η ισχύς του κινητήρα. Έτσι, η λειτουργία της ακυρώνεται ή μειώνεται στις παρακάτω καταστάσεις λειτουργίας:
Στο πλήρες φορτίο ή στην απότομη επιτάχυνση. Στην λειτουργία με κρύο κινητήρα Στο ρελαντί Σε λειτουργία του κινητήρα σε συνθήκες μειωμένου οξυγόνου (μεγάλο υψόμετρο, έλλειψη επαρκούς οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα) Σε πολύ υψηλή θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής (για αποφυγή υπερθέρμανσης των μπεκ).
Tony Louk έγραψε:Βαγγέλη το διάγραμμα δεν αφορά τον κινητήρα μας, φαντάζομαι το έβαλες ενδεικτικά!
Το διάγραμμα είναι από το SX4 Diesel 2014 1.6 120hp που έχει παρόμοιο (αν όχι τον ίδιο) κινητήρα με το δικό μας και έιναι από πραγματική μέτρηση, όχι διάγραμμα κατασκευαστή.
Παντως υποχρεωτικο δεν ειναι. Αν δεν θελεις δεν τους αφηνεις να κανουν update. Το μονο προβλημα που ΙΣΩΣ υπαρξει, ειναι ΑΝ το software που τρεχει στα laptop που πριζωνουν ΑΠΑΙΤΕΙ να γινει το update προκειμενου να μηδενισει τα km της αλλαγης λαδιου. Αν κι αυτο καπου εδω μεσα, το εχω δει να γινεται αλλιως πως.
Suzuki Vitara 2018 GL+ 1.6 diesel Auto (TCSS) All Grip.
The ONLY Difference between Men and Boys is the price of their toys.