Θα αναφερθώ λοιπόν στο πως μπορεί κάποιος να βελτιώσει θεαματικά την θερμοηχομόνωση στο αυτοκίνητό του.
Τα 4Χ4 δυστυχώς λίγο πολύ γνωρίζουμε ότι πάσχουν στο θέμα της ηχομόνωσης. Υπάρχουν όμως κάποιοι τρόποι για να τα συμμαζέψουμε σε μεγάλο βαθμό .
Τα σημεία που πονάνε ποιο πολύ είναι.. οι “θόλοι”. Λειτουργούν ως ηχεία και μεταφέρουν το μεγαλύτερο ποσοστό θορύβου μέσα στο αυτοκίνητο. Στα σημεία αυτά χρειαζόμαστε να τοποθετήσουμε υλικά με μεγάλο ιδικό βάρος –πυκνότητα, ώστε να κόψουμε την ιδιοσυχνότητα της λαμαρίνας. Παλιά είχαν παραχθεί ακόμα και ηχομονωτικά χρώματα πχ όπως τα γερμανικά OPTAC τα οποία λόγω υπερβολικού κόστους δεν τσούλησαν με αποτέλεσμα η εταιρία να διακόψει την παραγωγή τους. Θυμάμαι ότι το 1Kg το 1985 κόστιζε 12.000δρχ. Τα χρόνια όμως πέρασαν και την σκυτάλη την πήραν κάποια νέα υλικά τα οποία εξελίχτηκαν ακόμα και σε αυτοκόλλητα κάνοντας πολύ καλή έως θεαματική δουλειά.
Ερχόμαστε λοιπόν στο θέμα μας.
Κυκλοφορούν στην αγορά κάποιες αυτοκόλλητες ταινίες βουτυλικής βάσης που χρησιμοποιούνται σε κτίρια, μεταλλικές επιφανές κλπ. Παράγονται σε ρολά των 10 μέτρων με διάφορα πλάτη, από 5 έως και 50cm. Ενδεικτικά θα αναφέρω την sika multiseal tape, υπάρχουν βέβαια και άλλες μάρκες. Το πάχος είναι περίπου 3mm και το αποτέλεσμα ? είναι σαν να γεμίζεις μια καμπάνα με… τσιμέντο. Έχει μεγάλη σημασία όμως να ντυθεί όλο το πάτωμα, οι πόρτες εσωτερικά, και ιδικά οι “θόλοι βάζοντάς την διπλή”, αφού πρώτα αφαιρεθούν επιμελώς (όπου υπάρχουν) τα κερώματα. Την έχω εφαρμόσει σε πολλά αυτοκίνητα και όλοι δεν πίστευαν στα αυτιά τους. Το αυτοκίνητο στην κυριολεξία μεταμορφώνεται σε ακριβή λιμουζίνα. Ένα tip στην εφαρμογή της… θέλει “χάϊδεμα” με ένα πιστολάκι θερμού αέρα, έρχεται και κολλάει τέλεια. Σας παραθέτω ένα αντίστοιχο υλικό για να δείτε την εφαρμογή του. Εμείς μιλάμε για το ίδιο υλικό αλλά σε ταινία ( για να μην ξεχνιόμαστε).
Πάμε παρακάτω ώστε να ολοκληρώσουμε την ηχομονωσή μας.
Πάνω από το συγκεκριμένο υλικό δεν ενδείκνυται ο κλασικός κετσές, διότι πολύ απλά κρατάει την υγρασία. Ένα καλό μονωτικό, εύκαμπτο με άριστα θερμοηχοαπορροφητικά αποτελέσματα και αντοχές στη υγρασία είναι το κλασικό armaflex σε φύλλα με πάχος 6-9-13- κλπ mm. Είναι κλειστών κυψελίδων, έχει υψηλό δίκτη ηχοαπορρόφησης (ιδικά το 13mm) και άριστο συντελεστή θερμοαγωγιμότητας.
Ο συνδυασμός αυτών των δυο υλικών είναι ότι το καλύτερο. Κάτι σαν συνταγή μαγειρικής.
Κλείνοντας θέλω να πω ότι όσοι χρησιμοποιούν βενζινόκολλες για κετσέδες κλπ ιδικά σε ουρανούς αυτοκινήτων, μια ιδιαίτερη προσοχή στο τι διαλέγουν. Οι απλές βενζινόκολλες μετά από κάποια χρόνια ξεραίνονται και ξεκολλάνε. Από την εμπειρία μου (μην θεωρηθεί διαφήμιση) χρησιμοποιούσα την armaflex 520 η οποία στον χρόνο παραμένει ανθεκτική .
Επίσης μακριά από ήχοαπορροφητικά υλικά με αλουμινένια εξωτερική επένδυση στον χώρο της μηχανής κάτω από το καπό. Αυτά είναι καλά για τα κουτιά των πιτσαδόρων. Παρουσιάζονται υπερθερμάνσεις στον κινητήρα ιδικά το καλοκαίρι.
Αυτά προς το παρόν και συνεχίζουμε
