Ε καλά, όχι και άγχος, είπαμε. Κάποια στιγμή, διαβάζοντας στατιστική/πιθανότητες τυχερών παιχνιδιών, το να χτυπηθεί ένας άνθρωπος από κεραυνό, είναι πολύ πιθανότερο από το να πιάσει ας πουμε το λόττο ή το τζοκερ. Αν θυμάμαι καλά οι πιθανότητες για τον κεραυνό ήταν 1 στα 2 ή 3 εκατομμύρια. Τωρα πως βγήκε αυτή η εκτίμηση, αγνοώ. Παντως προσωπικά δεν ξέρω κάποιον που να είχε στενές επαφές με κεραυνό.
Αγαπητοί φίλοι μην πανικοβάλλεστε με το θέμα!! Δεν έχετε ακούσει για τον κλωβό Faraday; Μ'αρέσει που μας το εξηγούσε κι ο vitara-gas τότε , που μας είχε πάει 3+5=8 και η σιγή ασυρμάτου ήταν.... "εκκωφαντική"! Το αυτ/το, ως μεταλλικό, είναι καλός αγωγός του ηλεκτρισμού. Σε περίπτωση κεραυνού λοιπόν ναι μεν θα περάσει ρεύμα, αλλά στο εσωτερικό των μεταλλικών αγωγών η ένταση του ηλεκτρικού πεδίου είναι μηδενική. Με άλλα λόγια, το εσωτερικό των μεταλλικών αγωγών είναι θωρακισμένο από ηλεκτρικά πεδία και για το λόγο αυτό είμαστε ασφαλείς από τους κεραυνούς όταν βρισκόμαστε στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου. Το φαινόμενο αυτό μπορεί να παρατηρηθεί και πειραματικά με τη βοήθεια του κλωβού Faraday.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ve6XGKZxYxA[/video](πηγαίνετε στο 2:20 απ'ευθείας αν βαριέστε..)
ΕΞΗΓΗΣΗ-ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Τα ομώνυμα φορτία που αποκτά ο κοίλος αγωγός επειδή απωθούνται μεταξύ τους τείνουν να κατανεμηθούν στην εξωτερική επιφάνεια του αγωγού. Για το λόγο αυτό στο εσωτερικό του αγωγού δεν υπάρχουν ηλεκτρικά φορτία. Το ίδιο φαινόμενο θα παρατηρηθεί και σε συμπαγή μεταλλικό αγωγό, στο εσωτερικό του οποίου η ένταση θα είναι μηδέν. Απλά, στη περίπτωση αυτή είναι δύσκολη η πειραματική επαλήθευση της μηδενικής έντασης.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ - ΧΡΗΣΕΙΣ
Το φαινόμενο βρίσκει εφαρμογή στην ηλεκτρική θωράκιση μεταλλικών εξαρτημάτων. Διατάξεις που θέλουμε να τις προστατέψουμε από ηλεκτρικά πεδία, τις περιβάλλουμε από πλέγμα μεταλλικό («κλωβός Faraday»). Για τον ίδιο λόγο, όταν κτυπήσει κεραυνός κάποιο αυτοκίνητο, είναι δυνατό οι επιβάτες του να μην πάθουν τίποτε, διότι το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι ηλεκτρικά θωρακισμένο, από το μεταλλικό κουβούκλιό του.
Το πολύ πολύ να καεί κανα cb ή άλλη συσκευή αν δεν είναι σωστά γειωμένη...
Grand Vitara 1.6 3D (2002) ---- GFi LPG system Ποτέ μην υπερεκτιμάς τις ικανότητες τις δικές σου ή του GV σου!!
Σαν έρθει η ώρα της πορείας πολλοί δεν ξέρουν πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους. Η φωνή που διαταγές τους δίνει είναι του εχθρού τους η φωνή. Και εκείνος που για τον εχθρό μιλάει είναι ο ίδιος τους ο εχθρός. Μπ. Μπρέχτ
Τώρα βέβαια μετά απο δεύτερη σκέψη έχω την εξής απορία..... καλά τα γράφει ο άνθρωπος { για τον Faraday λέω } ο κεραυνός τα έχει διαβάσει όλα αυτά ??η κάνει του κεφαλιού του??
Σαν έρθει η ώρα της πορείας πολλοί δεν ξέρουν πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους. Η φωνή που διαταγές τους δίνει είναι του εχθρού τους η φωνή. Και εκείνος που για τον εχθρό μιλάει είναι ο ίδιος τους ο εχθρός. Μπ. Μπρέχτ