The «Z» series...Η Ζ1 παρουσιάστηκε στην έκθεση μοτοσυκλέτας της Κολωνίας το 1972 και έθεσε νέα δεδομένα στον κόσμο των υπερκυβισμένων μοτοσυκλετών δρόμου. Παράλληλα, σηματοδότησε την είσοδο της Kawasaki στα μεγάλου κυβισμού τετράχρονα πολυκύλινδρα μοντέλα και σε μια νέα εποχή για την ιαπωνική βιομηχανία μοτοσυκλέτας.

- Z 900
Ο αερόψυκτος κινητήρας της είχε χωρητικότητα 903 κ.εκ. και απέδιδε 82 ίππους, ένα νούμερο φαινόμενο για την εποχή! Το χρωμιωμένο σύστημα εξάτμισης «4 σε 4» ήταν ένα πραγματικό έργο τέχνης, αποτελώντας το βασικό χαρακτηριστικό της μοτοσυκλέτας και σήμα κατατεθέν μιας νέας εποχής για τη φίρμα του Ακάσι. Τόσο η Ζ1 900 όσο και οι απόγονοί της αποδείχθηκαν σημαντικοί πρεσβευτές της Ιαπωνικής «αλεξίσφαιρης» μηχανολογικής ακρίβειας. Ως η πρώτη μοτοσυκλέτα στην 40χρονη ιστορία των μοντέλων της σειράς «Ζ», η Ζ1 αποτελεί μηχάνημα μεγάλης ιστορικής αξίας και μοσυκλετιστικό πρότυπο για όλους τους ενθουσιώδεις αναβάτες έως και σήμερα. Συνδυάζοντας την προηγμένη τεχνολογία και τη διαχρονική σχεδίαση, η Ζ1 είναι βασικό κομμάτι των περισσοτέρων συλλογών μοτοσυκλέτας ανά τον κόσμο. Ήταν ένα καινοτόμο τετρακύλινδρο σε σειρά Sports-tourer και αποτέλεσε έμπνευση για μια ολόκληρη σειρά επιτυχημένων μοντέλων Ζ, μεταδίδοντας τα τεχνολογικά και σχεδιαστικά του γονίδια μέχρι και σήμερα στα μοσχοπουλημένα Streetfighters Z 750 και Ζ 1000.

- Z 900
Όλα ξεκίνησαν πέντε χρόνια νωρίτερα (1967) όταν μετά από έρευνα στην αγορά των ΗΠΑ, οι υπεύθυνοι της Kawasaki αποφάσισαν να κατασκευάσουν μια μεγάλη και ισχυρή μοτοσυκλέτα δρόμου γύρω στα 750 κ.εκ., που θα ήταν και η πρώτη ιαπωνική τετρακύλινδρη! Ένα χρόνο αργότερα η Honda τους ..πρόλαβε και παρουσιάζοντας τη CB 750 έστειλε τους μηχανικούς της πράσινης εταιρίας πίσω στα σχεδιαστήρια. Το πρότζεκτ με κωδική ονομασία «NYS» (από τα αρχικά των λέξεων New York ...Steak, δηλαδή Νεοϋορκέζικη... μπριζόλα) πήρε αναβολή μέχρι το 1972, όπου με 150 κυβικά και αρκετά άλογα παραπάνω από τον «αντίπαλο» κατέκτησε τις καρδιές των απανταχού μηχανόβιων. Λειτουργώντας ως στυλιστική έμπνευση για το πρώτο υδρόψυκτο Ζ 1000 του 2003, η Ζ1 μετέδωσε στους απογόνους της πολλά σχεδιαστικά στοιχεία της, όπως η τετραπλή εξάτμιση και το χαρακτηριστικό πίσω μέρος (οι μηχανόβιοι το αποκαλούν «κοκοβιό»), τα οποία σχεδιάστηκαν αρχικά από τον Gyochi «Ben» Inamura και την ομάδα των μηχανικών του ΚΗΙ (Kawasaki Heavy Industries) στα τέλη της δεκαετίας του '60.
Γιορτάζοντας της 40στη επέτειο της θρυλικής, πλέον, σειράς «Ζ», η Kawasaki σχεδιάζει μια σειρά από events μέσα στο 2012, συμπεριλαμβανομένης και της επίδειξης όλων των μοντέλων της σειράς «Ζ» στο διεθνές σαλόνι μοτοσυκλέτας INTERMOT φέτος τον Οκτώβριο.
Πηγή: ethnos.gr/Wheels+Motors