Συνάδελφοι,
Παρακολουθήστε την πορεία της αύξησης των τελών κυκλοφορίας
200551 –300 κ.εκ.: 15 ευρώ
301 –785 κ.εκ.: 38 ευρώ
786 –1.357 κ.εκ.: 93 ευρώ
1.358 –1.928 κ.εκ.: 168 ευρώ
1.929 –2.357 κ.εκ.: 372 ευρώ
2.358 κ.εκ. και άνω: 483 ευρώ
2006καμμία αύξηση
2007καμμία αύξηση
2008καμμία αύξηση
2009 ( ο περιβόητος τρόπος υπολογισμού τελών κυκλοφορίας του "νόμου Σουφλιά" <που να του καει του βίντεο...>)
►Για αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας πριν την 1/1/1996
Κυβισμός
Τέλη κυκλοφορίας 2009 Τέλη κυκλοφορίας 2010
Έως 300 18 168
301-785 46 196
786-1357 112 262
1358-1928 202 352
1929-2357 446 746
2358-2500 580 880
2501-3000 580 980
3001-3500 580 1080
3501-4000 580 1180
4001-5000 580 1280
5001 και άνω 580 1380
►Για αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/1996 έως 31/12/1999
Κυβισμός Τέλη κυκλοφορίας 2009 Τέλη κυκλοφορίας 2010
Έως 300 18 118
301-785 46 146
786-1357 112 212
1358-1928 202 302
1929-2357 446 696
2358-2500 580 830
2501-3000 580 930
3001-3500 580 1030
3501-4000 580 1130
4001-5000 580 1230
5001 και άνω 580 1330
►Για αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2000 έως 31/12/2004
Κυβισμός
Τέλη κυκλοφορίας 2009 Τέλη κυκλοφορίας 2010
Έως 300 18 68
301-785 46 96
786-1357 112 162
1358-1928 202 252
1929-2357 446 646
2358-2500 580 780
2501-3000 580 880
3001-3500 580 980
3501-4000 580 1080
4001-5000 580 1180
5001 και άνω 580 1280
►Για αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/1/2005
Κυβισμός Τέλη κυκλοφορίας 2009 Τέλη κυκλοφορίας 2010
Έως 300 18 0
301-785 46 28
786-1357 112 94
1358-1928 202 184
1929-2357 446 578
2358-2500 580 712
2501-3000 580 812
3001-3500 580 912
3501-4000 580 1012
4001-5000 580 1112
5001 και άνω 580 1212
2010 (μετά από την εξαγγελία για την "μείωση" που θα έκαναν οι εθνοσωτήρες "αντιλαμβανόμενοι την αδικία"...)
Διάρθρωση Τελών Κυκλοφορίας για επιβατικά αυτοκίνητα οχήματα Ι.Χ (βάσει κυβισμού και επιβάρυνσης κινητήρα)
Κλάση AΟχήματα με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές Euro 4,5 (ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 01/01/2005)
Κυβισμός
786-1357 94 Ευρώ
1358-1928 184 Ευρώ
1929-2357 428 Ευρώ
>2357 562 Ευρώ
Κλάση BΟχήματα με μέτριες εκπομπές Euro 3 (ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 01/01/2000)
Κυβισμός
786-1357 137 Ευρώ
1358-1928 252 Ευρώ
1929-2357 521 Ευρώ
>2357 680 Ευρώ
Κλάση ΓΟχήματα με υψηλές εκπομπές Euro 2 (ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 01/01/1996)
Κυβισμός
786-1357 162 Ευρώ
1358-1928 302 Ευρώ
1929-2357 596 Ευρώ
>2357 780 Ευρώ
Κλάση ΔΟχήματα με πολύ υψηλές εκπομπές Euro 1, 0 (ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας πριν από 31/12/1995)
Κυβισμός
786-1357 187 Ευρώ
1358-1928 352 Ευρώ
1929-2357 671 Ευρώ
>2357 880 Ευρώ
(όλα τα πιό πάνω στοιχεία τελών κυκλοφορίας ανά έτος έχουν αντιγραφεί από το διαδίκτυο και από σελίδες οικονομικών εφημερίδων και τόπους συζήτησης θεμάτων αυτοκινήτων)
2011έχουν ανακοινώσει τα εξής στις 4.4.2011 (από άρθρο των 4Τροχών)
http://www.4troxoi.gr/default.php?pname ... t_id=11959)
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2011
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε και επίσημα το καθεστώς καθορισμού των τελών κυκλοφορίας για το 2011 υιοθετώντας το κριτήριο του κυβισμού για τα ήδη κυκλοφορούντα οχήματα, αλλά και εκείνο των εκπομπών ρύπων για όσα ταξινομηθούν από 1/11/2010.
Τα βασικά στοιχεία-γνωρίσματα του νέου, πιο απλοποιημένου πλέον καθεστώτος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για τη νέα χρονιά, που δόθηκε στη δημοσιότητα υπό τη μορφή εγκυκλίου, είναι τα εξής:
1. Κατάργηση του κριτηρίου της παλαιότητας. Καθιερώνεται ενιαία κλίμακα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα, για όλα τα επιβατικά οχήματα που θα έχουν ταξινομηθεί έως 31/10/2010.
2. Αναλογικότερος τρόπος υπολογισμού με βάση των κυβισμό. Οι κλίμακες διαφοροποιούνται, ενώ την ίδια στιγμή γίνονται και περισσότερες (από 6 σε 11), κάτι που οδηγεί σε μείωση το καταβληθέντος ποσού για 3,2 εκ. ιδιοκτήτες (το 65% του συνόλου). Το ποσό της μείωσης κυμαίνεται ανά περίπτωση από 12 έως και 330 ευρώ, ενώ για το υπόλοιπο 35% των κατόχων η αύξηση είναι από 16 έως 88 ευρώ.
3. Περιβαλλοντικά κριτήρια για τις νέες ταξινομήσεις από 1/11/2010. Γίνεται πλέον άμεση σύνδεση του τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους κάθε οχήματος και συγκεκριμένα με τις εκπομπές διοεξειδίου του άνθρακα.
4. Κατάργηση του ειδικού φόρου μεγάλου κυβισμού στα τέλη και ενσωμάτωσή του στα τελευταία.
Ας δούμε στη συνέχεια πως διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που θα έχουν ταξινομηθεί μέχρι 31/10/2010, αλλά και για αυτά που θα πωληθούν από 1/11/2010 και εξής.
Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης έως 31/10/2010
Έως 300 κ.εκ. 20 ευρώ
Από 301 έως 785 κ.εκ. 50 ευρώ
Από 786 έως 1.071 κ.εκ. 110 ευρώ
Από 1.072 έως 1.357 κ.εκ. 120 ευρώ
Από 1.358 έως 1.548 κ.εκ. 220 ευρώ
Από 1.549 έως 1.738 κ.εκ. 240 ευρώ
Από 1.739 έως 1.928 κ.εκ. 270 ευρώ
Από 1.929 έως 2.357 κ.εκ. 600 ευρώ
Από 2.358 έως 3.000 κ.εκ. 800 ευρώ
Από 3.001 έως 4.000 κ.εκ. 1.000 ευρώ
Από 4.001 κ.εκ. και άνω 1.200 ευρώ
Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης από 1/11/2010. Το ποσό των τελών υπολογίζεται ως το γινόμενο των γρ./χλμ. CO2 του οχήματος επί το εκάστοτε ποσό κάθε κλίμακας.
Από 0 έως 100 γρ.CO2/χλμ. 0 ευρώ
Από 101 έως 120 γρ.CO2/χλμ. 0,8 ευρώ
Από 121 έως 140 γρ.CO2/χλμ. 1 ευρώ
Από 141 έως 160 γρ.CO2/χλμ. 1,5 ευρώ
Από 161 έως 180 γρ.CO2/χλμ. 2 ευρώ
Από 181 έως 200 γρ.CO2/χλμ. 2,25 ευρώ
Από 201 έως 250 γρ.CO2/χλμ. 2,5 ευρώ
Από 251 γρ.CO2./χλμ. και άνω 3 ευρώ
------------------------
Προ μερικών εβδομάδων ειπώθηκε κατά την διάρκεια συνεντεύξεως του υπουργού οικονομικών ότι θα υπάρξουν αυξήσεις και στα τέλη κυκλοφορίας.
================================
Οπως θα δείτε τα τέλη κυκλοφορίας για ένα αυτοκίνητο 10ετίας και 2000 κυβικών έχουν ανέβει
από 372 Ευρώ το 2005, 2006, 2007 και 2008
στα 446 και 646 Ευρώ το 2009 με τις "αλχημείες" του "νόμου Σουφλιά" (κακό χρόνο να έχει...)
στα 596 Ευρώ το 2010
Για το 2011 θα είναι 600 Ευρώ (αν δεν κάνουν και νέες αυξήσεις όπως ανακοίνωσαν ήδη με πλάγιο αλλά σαφή τρόπο)
και αυτά όταν έχουν αυξηθεί παράλογα οι τιμές στα διόδια, σαν παράδειγμα αναφέρω ότι τον Σεπτέμβριο του 2009 τα διόδια στο μετωπικό σταθμό Αφιδνών ήταν 1.85 Ευρώ και μόνο προς την κατεύθυνση προς Λαμία (δωρεάν η κατεύθυνση προς Αθήνα) ενώ τώρα έχουν φτάσει στα 2,05 Ευρώ αλλά και για τις δύο κατευθύνσεις. Επίσης έχουν ανοίξει νέοι σταθμοί διοδίων
Σαν να μην έφτανε αυτό έχει αυξηθεί η τιμή της βενζίνης σε τιμές πάνω από 1.75 Ευρώ/λίτρο ενώ τον Ιανουάριο του 2009 η τιμή της ήταν στα 0.89 Ευρώ/λίτρο (σχεδόν 100% αύξηση κυρίως λόγω της μεγιστοποίησης του φόρου κατανάλωσης και της αύξησης του ΦΠΑ)
Και βέβαια επανεφαρμόσθηκε το μέτρο του υπολογισμού τεκμηρίου διαβίωσης με βάση και τον κυλινδρισμό (και όχι την πραγματική αγοραία αξία σε συνάρτηση και με την απαξίωση λόγω ηλικίας) των αυτοκινήτων μας.
ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΙ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟ??????
Χαιρετώ
Παντελής Γιαμαρέλλος
www.lrcg.gr (συνδιαχειριστής)
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ LAND ROVER (ιδρυτής)