dpol έγραψε:Το ελληνικό site είναι για κλάματα δυστυχώς.
Το έψαξα αρκετά όμως και διαπίστωσα τα εξείς:
Τα NGV χωρίς ESP έχουν όλα LSD, οι εκδόσεις με ESP δεν έχουν LSD αλλά TCS που ουσιαστικά είναι μετεξέλιξη του LSD, αυτό συμβάνει για να μπορουν να συνεργαστούν καθώς το LSD λειτουργεί μηχανικά και δεν θα μπορούσε να συνεργαστεί ηλεκτρονικά με το ESP.
Tουλάχιστον έτσι κατάλαβα εγώ αγαπητέ kons
Φίλε dpol μάλλον τα έχεις μπερδέψει λίγο...
το LSD αναφέρεται στο κεντρικό διαφορικό και το έχουν όλα τα GV είτε 3πορτα είτε 5πορτα...
Για την ακρίβεια το νεο GV έχει...
3 διαφορικά => το μπροστινό (ελευθερο), το μεσαίο (LSD) και το πίσω (ελευθερο)
Τώρα το μεσαίο το LSD (limited slip differential) ή αλλιώς περιορισμένης ολίσθησης είναι ένα τροποποιημένο διαφορικό που επιτρεπει μια μικρή διαφορά στην ταχύτητα περιστροφής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα αλλά δεν επιτρέπει αυτή η διαφορά να ξεπεράσει κάποια πεπερασμένη τιμή. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι σε σαθρά εδάφη με χαμηλή πρόσφυση έχεις καλύτερη ποιότητα στην 4κινηση σου αφού δεν χάνεται η δύναμη του κινητηρα στον ή στους τροχούς που γλιστράνε....
Αν τώρα έχεις ΠΛΗΡΗ απώλεια της πρόσφυσης σε ένα από τους 4 τροχούς τότε επειδή ακριβώς είναι περιορισμένης ολίσθησης έχεις σαν αποτέλεσμα το κόλλημα... Γι'αυτόν ακριβώς το λόγο υπάρχει το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού στα 5πορτα έτσι ώστε για να συμβεί αυτό (να κολλήσεις) θα πρέπει τουλάχιστον 1 τρόχος από κάθε άξονα να χάσει την πρόσφυση... πρακτικά αυτό συμβαίνει με τους χιαστί τροχούς (μπρος ΔΕ με πίσω ΑΡ ή μπρος ΑΡ με πισω ΔΕ)
Τωρα όσον αφορά το ESP-TCS είναι ένα εξελιγμένο
ηλεκτρονικό (και όχι μηχανικό οπως π.χ. το LSD) σύστημα που δουλεύει συμπλητωματικά του ABS και είναι επιπλέον αξεσουάρ έιτε στα 3πορτα ή στα 5πορτα...
Τώρα θα προσπαθησω να στο πω όσο πιο απλά γινεται.....
Καταρχήν αυτά (ESP + TCS) συνυπάρχουν αλλά λειτουργούν πάνω σε διαφορετικά σημεία του αυτοκινητου...
π.χ. Οταν είσαι σε εθνική ή σε επαρχειακό δρόμο και επέλθει οριακή απώλεια πρόσφυσης είτε ως υποστροφή ή ως υπερστροφή τότε φρεναρει επιλεκτικά καποιο συγκεκριμένο τροχο το TCS σε συνδυασμό με φρεναρισμα της μηχανής που κανει το ESP...
Οταν όμως είσαι σε εκτός δρόμου διαδρομή και θέλεις να ξεκολλήσεις τότε δεν θέλεις το ESP να σου κόψει σε δύναμη αλλά μόνο το TCS να σου φρεναρει τους τροχούς που έχασαν την πρόσφυση...
και εδώ έρχεται γάντι στο 5πορτο γιατί έχοντας μπλοκαρει το κεντρικό όπως προειπαμε για να κολλήσεις πρέπει να χάσεις προσφυση και στους 2 χιαστί τροχούς... τώρα όμως αν εχεις TCS τους φρεναρει και συνεχίζεις...
(κάτι σαν μπλοκέ δηλαδή... μόνο που είναι ηλεκτρονικό και μπορεί να υποστεί κόπωση με την υπερθερμανση των φρένων - οποτε πρεπει να ψυχρανθούν για να επανελθει - προσωπικά όσες φορες και να το χρησιμοποιησα δεν μου έτυχε.....
)
Υπόψιν όταν βρεθεί κάποιος σε αυτή την περίπτωση με κοντά τότε το ESP ειναι αυτοματα απενεργοποιημενο αν ομως εχει μονο κλειδωμα χωρις κοντά τότε το ESP θα του κόψει δύναμη από τον κινητηρα και δεν θα μπορεσει να φύγει.....
Γι'αυτό λοιπόν υπάρχει αυτό το κουμπάκι του ESP ώστε να μπορουμε να το απεργοποιησουμε σε αυτή την περιπτωση και να συνεχισουμε κανονικά....
Grand Vitara 2.0 JLXEW, ESP/TCS, Xenon, RR Lift Kit, GEOLANDAR A/T-S (225/65/17), XMC Ποδιές
ΔΙΑΙΤΗΜΑΣΙ ΤΕ ΧΡΗΖΟΜΑΙ ΕΠ'ΩΦΕΛΕΙΗ ΚΑΜΝΟΝΤΩΝ ΚΑΤΑ ΔΥΝΑΜΙΝ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΝ ΕΜΗΝ, ΕΠΙ ΔΗΛΗΣΕΙ ΔΕ ΚΑΙ ΑΔΙΚΙΗ ΕΙΡΞΕΙΝ.