Από τη πλευρά που το βλέπει ο καθένας, υπάρχει και δίκιο και άδικο. Δηλαδή:
1. Από τεχνικής πλευράς. Οι κινητήρες δεν πρέπει να καίνε λάδι.
Φυσιολογικό θα μπορούσε κάποιος να θεωρήσει το κάψιμο ελαχίστων ml από αλλαγή σε αλλαγή.
Το 1 lt κάψιμο στα 5, δεν είναι φυσιολογικό!
Τώρα, η περίπτωση μας έχει να κάνει με τη ποιότητα του λαδιού, και αυτό γιατί σε κάποιους με καινούργια GV, όπως και σε μένα, μέχρι κάποια χλμ (5.000) δεν καίει λάδι και κάποια στιγμή αρχίζει να καίει.
Αυτό πιθανότητα προέρχεται από "σπάσιμο" της δομής του λιπαντικού, και εδώ είναι που ένα καλύτερο λάδι (πχ συνθετικό long life) πιθανότατα θα αντέχει περισσότερο και δεν θα καίγεται.
2. Από οικονομικής πλευράς.
Δεν είναι απαραίτητα φθηνότερο να αλλάζεις το συνθετικό λάδι 1 φορά το χρόνο ή στα 10.000 χλμ. Τα συνθετικά είναι ακριβότερα έως πολύ ακριβότερα, οπότε ίσως να είναι φθηνότερο να αλλάζεις απλά λάδια κάθε 5.000, εξαρτάται βέβαια από πόσα χλμ κάνεις το χρόνο.
3. Από ποιοτικής πλευράς.
Εδώ είναι τα δύσκολα...
Κατ' αρχή, με τη σημερινή τεχνολογία 1 χρόνος δεν είναι μεγάλο διάστημα για τα λάδια.
Από την άλλη, αλλάζοντάς τα συχνά πάλι κερδισμένος είσαι...
Τι να πω με σιγουριά δεν ξέρω.
Μόνο τεχνικές μελέτες μακράς διαρκείας που κάνουν οι εταιρείες μπορούν να δείξουν τι είναι καλύτερο για τους κινητήρες.
Θα το ψάξω και αν βρώ κάτι, εδώ είμαστε!