Δίχρονος κινητήρας Diesel κύρια μέρη-λειτουργία

Γνωριμία με τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου

Δίχρονος κινητήρας Diesel κύρια μέρη-λειτουργία

Δημοσίευσηαπό Mastergunner » Πέμ Αύγ 19, 2010 3:58 pm

Ο δίχρονος πετρελαιοκινητήρας χρησιμοποιήται μόνο σε βιομηχανικές μονάδες,σε πλοία ή γενήτριες.Με άλλα λόγια δεν υπάρχει σε οχημα ευρείας παραγωγής.Η διαφορες με τον αντίστοιχο βενζινοκινητήρα είναι τεράστιες,εδώ δεν καταναλώνεται λάδι,ο θάλαμος στου στροφαλοφόρου άξονα δεν υπέχει την θέση κυλίνδρου,υπάρχει (-ουν) εκκέντροφόρος άξονας και μία,δύο ή τέσσερεις βαλβίδες εξαγωγής.Οι ομοιότητες είναι κατα κύριο λόγω δύο πρώτον σε μία περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα εκτελούνται και οι τέσσερεις χρόνοι και δεύτερον οτι και εδώ υπάρχει θυρίδα και όχι βαλβίδα εισαγωγής.Ο δίχρονος κινητήρας Diesel συνεργάζεται πάντα με υπερπλήρωση μέσω υπερσυμπιεστή ή στροβιλο συμπιεστή.Λόγω του οτι το θέμα δεν αφορα την αυτοκίνηση θα γίνει περιληπτική περιγραφή με τις όποιες ερωτήσεις ευπρόσδεκτες.

Ένας δίχρονος diesel για μηχανή τρένου.jpg
Ένας δίχρονος diesel για μηχανή τρένου.jpg (79.8 KiB) 4149 προβολές
Ένας εκκεντροφόρος ενός δίχρονου diesel,παρατηρήστε τα έκκεντρα πόσες μοίρες αφήνουν ανοιχτη την βαλβίδα εξαγωγής.jpg
Ένας εκκεντροφόρος ενός δίχρονου diesel,παρατηρήστε τα έκκεντρα πόσες μοίρες αφήνουν ανοιχτη την βαλβίδα εξαγωγής.jpg (50.36 KiB) 4149 προβολές
Ενας κορμός 10 κύλινδρου βιομηχανικού κινητήρα Diesel στον πρώτο απο δεξιά έχει αφαιρεθεί το χιτώνιο.jpg
Ενας κορμός 10 κύλινδρου βιομηχανικού κινητήρα Diesel στον πρώτο απο δεξιά έχει αφαιρεθεί το χιτώνιο.jpg (108.98 KiB) 4149 προβολές
Ένας στρόφαλοφόρος άξονας βιομηχανικού δίχρονου diesel τα σκαλάκια στα αριστερά οδηγούν στο κάρτερ.jpg
Εργάτες καλυπτουν τα έδρανα του στροφαλοφόρου άξονα σε έναν δίχρονο diesel.jpg
Εργάτες καλυπτουν τα έδρανα του στροφαλοφόρου άξονα σε έναν δίχρονο diesel.jpg (86.9 KiB) 4149 προβολές
Ο θάλαμος καύσης στο στέμμα του εμβόλου είναι απο υλικά υψηλής αντοχής.jpg
Ο θάλαμος καύσης στο στέμμα του εμβόλου είναι απο υλικά υψηλής αντοχής.jpg (88.95 KiB) 4149 προβολές


Λειτουργία:
Όπως προείπα οι χρόνοι εκτελούνται σε μία πλήρη περιστροφή του στροφάλου και μόνο στο άνω μέρος του κυλίνδρου,έτσι κατα την κίνηση του εμβόλου απο το Κάτω Νεκρό Σημείο (Κ.Ν.Σ) προς το Άνω Νεκρό Σημείο (Α.Ν.Σ) έχουμε τον χρόνο της εξαγωγής και της συμπίεσης ενω κατα την κίνηση του εμβόλου απο το Α.Ν.Σ προς το Κ.Ν.Σ έχουμε το χρόνο της εκτόνωσης και της εισαγωγής.Πως γίνεται αυτό,ο κύλινδρος στο κάτω μέρος του έχει περιμετρικά θυρίδες οι οποίες αποκαλύπτωνται ελάχιστα πρίν το έμβολό φτάσει στο Κ.Ν.Σ.Ένας υπερσυμπιεστής ή στροβιλοσυμπιεστής παρέχει συνεχεία αέρα υπο πίεση λόγω της λειτουργίας της μηχανής.Απο την άλλη ένας εκκεντροφόρος (ή δύο αν είναι τετραβάλβιδη) ανοιγοκλέινει την βαλβίβα εξαγωγής.Έτσι έχουμε:

Λειτουργια δίκρονου κινητήρα Diesel.gif
Λειτουργια δίκρονου κινητήρα Diesel.gif (17.34 KiB) 4149 προβολές


Κύλινδροι για δίχρονο κινητήρα diesel.jpg
Κύλινδροι για δίχρονο κινητήρα diesel.jpg (74.13 KiB) 4149 προβολές
Οι θυριδές για την εισαγωγή του αέρα στον κίλυνδρο.jpg
Οι θυριδές για την εισαγωγή του αέρα στον κίλυνδρο.jpg (57.82 KiB) 4149 προβολές


Χρόνος 1ος : Κατα την εκτόνωση το μείγμα αέρα πετρελαίου αναφλέγεται λόγω της συμπίεσης και η διαστολή των καυσαερίων ωθει το έμβολο προς τα κάτω (ωφέλιμος χρόνος) καθως το έμβολο φτάνει στο Κ.Ν.Σ αποκαλύπτονται οι θυρίδες εισαγωγής τότε ο συμπιεσμένος απο την υπερπλήρωση αέρας εισέρχεται στον κύλινδρο με υψήλη ταχύτητα (εισαγωγή),παράλληλα ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής.

Χρόνος 2ος : Το έμβολο αρχίζει να ανεβαίνει ο συμπιεσμένος και με ταχύτητα εισερχόμενος αέρας απο την υπερπλήρωση ωθεί τα καυσαέρια* απο την ανοιχτή βαλβίδα εξαγωγής προς την εξάτμηση (εξαγωγή) το έμβολο κατα την ανοδική του πορεία προς το Α.Ν.Σ κλείνει την θυρίδα εισαγωγής και παράλληλα ο εκκεντροφόρος κλείνη την βαλβίδα εξαγωγής αρχίζοντας την συμπίεση του αέρα που βρίσκεται στο κύλινδρο (συμπίεση) ελάχιστα πριν το Α.Ν.Σ ο ψεκαστήρας ψεκάζει πετρέλαιο κονιορτοποιημένο και υπο μορφή σπρέυ στον κύλινδρο το οποίο,λόγω της υψηλής θερμοκρασίας που έχει αναπτύξει ο αέρας κατα την συμπίεσή του ,αυταναφλέγεται.Σε αυτό το σημείο ο στροφαλοφόρος άξονας έχει κάνει μία περιστροφή.

[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=jg8JoBu34iw[/youtubehd] [youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=5LsnurAbsPs[/youtubehd]

Εξεζητημένες διατάξεις
Η κατασκευή ενός τέτοιου κινητήρα είναι μόνο για βιομηχανική χρήση,ο όγκως του είναι τεράστιος και η ιπποδύναμή του ανέρχεται σε αρκετές χιλιάδες ίππους,Αυτός ο τύπος χρησιμοποιήται γιατί συνδυάζει την απλότητα κατασκευής με την οικονομία (λόγο οτι είναι πετρελαιοκινητήρας δεν έχει σύστημα ανάφλεξης και λόγο οτι είναι δίχρονος εκτελέι τους χρόνους σε μία περιστροφή του στροφάλου αντί δύο που θα ήθελε ένας τετράχρονος).Λόγω της υψηλής συμπίεσης και θερμοκρασίας όπως και στους τετράχρονους Diesel οι ανάγκες για ψύξη είναι μεγάλες ενω ο χώρος του στροφαλοφόρου άξονα είναι κάρτερ λαδιού όπως συμβαίνει με τους τετραχρονούς πετρελαιοκινητήρες.Ο όγκος αυτών των μηχανών είναι τεράστιος μιας και πρέχει να κινήσουν πλοία αρκετών χιλιάδων τόνων,εμπειρικά να αναφέρω οτι ένα έμβολο ενός τέτοιου κινητήρα μπορεί να έχει διάμετρο 1,5 m ενώ ο κύλινδρος να έχει ύψος 6 m φυσικά οι στροφές ανα λεπτό που πέρνει ένας τέτοιος κινητήρας δεν ξεπερνούν τις 200 σε πλήρες φορτίο (στην καλύτερη περίπτωση) αλλά η ροπή που παράγεται λόγω του κυβισμού είναι τρομακτική.Αν αναλογιστεί κανείς οτι σε έναν τετράχρονο Diesel ο όγκος κατα την συμπίεση μειώνεται απο 1:15 έως 1:22 σε αυτούς τους κινητήρες με συνδιασμό με την υπερπλήρωση η θερμοκρασία,λόγω της συμπίεσης, είναι τέτοια που μπορεί να δμιοιυργήσει αυτανάφλεξη σε καύσιμα που έχουν λιγότερη πτυτική ικανότητα απο το πετρέλαιο όπως είναι το μαζούτ.

[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=i-inUxoxZ5s[/youtubehd]
Κλείσε μέσα σου την Ελλάδα και θα νιώσεις κάθε είδους μεγαλείο

Ένας για Ολους και Όλοι για Έναν (Vitara Club)
Άβαταρ μέλους
Mastergunner
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6870
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 21, 2010 11:36 am
Τοποθεσία: Βροντάδος ΧΙΟΣ
Λάστιχα: FULDA TRAMP 4x4
Suspension: Calmini 3''/OΜΕ
cb: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Δίχρονος κινητήρας Diesel κύρια μέρη-λειτουργία

Δημοσίευσηαπό kaliakouda » Παρ Αύγ 20, 2010 3:00 pm

Γιώργο έχουμε και φώτο στόρυ εδώ, μπράβο Χιώτη engineer :!:
Φωτιά και Καρκίνο στους Εμπρηστές!!!

http://www.youtube.com/user/kaliakoud

http://www.youtube.com/user/kaliakouda1400
Άβαταρ μέλους
kaliakouda
Founding Member
Founding Member
 
Δημοσιεύσεις: 32406
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2008 4:17 pm
Τοποθεσία: Ο Θεός αγαπάει όσους ταξιδεύουν!!
Λάστιχα: Malatesta Κobra
Διάσταση ελαστικών: -
Suspension: Rocky Road+1
cb: Ναι
Aka: Αμετανόητος Μοτοσυκλετιστής!
Name: Γιώργος

Re: Δίχρονος κινητήρας Diesel κύρια μέρη-λειτουργία

Δημοσίευσηαπό ZΗΡΕΙΑ » Παρ Αύγ 20, 2010 5:20 pm

:clap: Ωραίος Γιώργη ! :clap:
ZΗΡΕΙΑ
 

Re: Δίχρονος κινητήρας Diesel κύρια μέρη-λειτουργία

Δημοσίευσηαπό dimitriszim » Δευτ Αύγ 23, 2010 9:58 am

Γιώργο πάλι έγραψες!!! :clap:
Να αγκαλιάζεις όσο πιο συχνά μπορείς τους ανθρώπους που αγαπάς πριν γίνουν..........φωτογραφίες.......!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Δημήτρης
Άβαταρ μέλους
dimitriszim
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 5320
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 29, 2010 12:53 pm
Τοποθεσία: Βέροια - Ημαθία
Λάστιχα: Dunlop Sj6 235/55/18
Suspension: ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ
cb: Όχι
Name: Δημήτρης

Re: Δίχρονος κινητήρας Diesel κύρια μέρη-λειτουργία

Δημοσίευσηαπό manos12-74 » Σάβ Δεκ 11, 2010 5:47 pm

λοιπον υπηρχαν διχρονοι πετρελεοκινητηρες σε οχηματα, ηταν 16κυλινδρα v της detroit diesel τα φοραγαν σε ταμπερ της terex ,το στρωσιμο τους ηταν 15 λεπτων γκαζι 3/4 των στρoφων σε πορεια, καθε 3 με 4 χρονια επισκευη ολα τα σωθικα επισεις τον υπερσυμπιεστη των ανεφεραν και ως blower και πιστευω ειναι κατι παρομοιο με τον κομπρεσορα,νομιζω αυτο ειναι το μοτερακι :mrgreen: http://www.dslspec.com/diesel_engine_product_specials.asp?VendID=DET&ProdID=49
Αξίζει φίλε μου να ζεις για ένα όνειρο, κι ας είναι η φωτιά του να σε κάψει.
Άβαταρ μέλους
manos12-74
4x4 Trial Race Member
4x4 Trial Race Member
 
Δημοσιεύσεις: 1188
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:27 am
Τοποθεσία: αθηνα κηφισια
Λάστιχα: dunlop grandtrek at
Suspension: mad+ kyb+αποστατες
cb: Όχι
Name: Μανος

Re: Δίχρονος κινητήρας Diesel κύρια μέρη-λειτουργία

Δημοσίευσηαπό irineos » Κυρ Μάιος 22, 2011 12:17 am

μερικές πληροφορίες και από εμένα
http://ntuamech.forumotion.net/t554-topic
irineos
4x4 All Terrain member
4x4 All Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 560
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 18, 2010 11:16 pm
Τοποθεσία: Π.Φάληρο
Λάστιχα: BRIDGESTON 225 70 16
Suspension: KYB
cb: Ναι
Name: Ειρηναίος

Re: Δίχρονος κινητήρας Diesel κύρια μέρη-λειτουργία

Δημοσίευσηαπό SAM » Κυρ Μάιος 22, 2011 10:05 pm

Παρα πολυ καλο :clap: :clap:
Να σημειωσω οτι ο γιος μου ειναι μαθητης στην δευτερα ταξη τεχνικου λυκειου στον κλαδο οχηματων και σας ευχαριστει ολους με τις πολυ ενδιαφερουσες και χρησιμες τεχνικες παρουσιασεις που ανεβαζετε στο forum :clap: :clap: :clap:
Πάω παντού γιατί μπορώ
Τους σέβομαι όλους δεν φοβάμαι κανέναν
Γειά και χαρά Πάνος
Άβαταρ μέλους
SAM
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2574
Εγγραφή: Πέμ Απρ 09, 2009 8:21 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Λάστιχα: BF TA MAD KM2
Suspension: MAD + calmini
cb: Ναι
Aka: Σατανικό μπιζέλι ο Ελαφοκυνηγος
Name: Πάνος

Re: Δίχρονος κινητήρας Diesel κύρια μέρη-λειτουργία

Δημοσίευσηαπό Mastergunner » Δευτ Μάιος 23, 2011 12:19 am

SAM έγραψε:Παρα πολυ καλο :clap: :clap:
Να σημειωσω οτι ο γιος μου ειναι μαθητης στην δευτερα ταξη τεχνικου λυκειου στον κλαδο οχηματων και σας ευχαριστει ολους με τις πολυ ενδιαφερουσες και χρησιμες τεχνικες παρουσιασεις που ανεβαζετε στο forum :clap: :clap: :clap:



Σε οτι μπορούμε να βοηθήσουμε πέστο :wink: :wink: :wink:
Κλείσε μέσα σου την Ελλάδα και θα νιώσεις κάθε είδους μεγαλείο

Ένας για Ολους και Όλοι για Έναν (Vitara Club)
Άβαταρ μέλους
Mastergunner
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6870
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 21, 2010 11:36 am
Τοποθεσία: Βροντάδος ΧΙΟΣ
Λάστιχα: FULDA TRAMP 4x4
Suspension: Calmini 3''/OΜΕ
cb: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Δίχρονος κινητήρας Diesel κύρια μέρη-λειτουργία

Δημοσίευσηαπό gv2000 » Δευτ Μάιος 23, 2011 12:27 am

μπράβο mastergunner για το αναλυτικό άρθρο, το είχα στα bookmarks για να το διαβάσω όλο με την ησυχία μου! και πάλι μπράβο!
thank you for the memories GV2000 ! ... I mean it!
(2004-2017)
Άβαταρ μέλους
gv2000
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 7274
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 12, 2008 1:15 pm
Λάστιχα: 235/70/16
Suspension: custom
cb: Ναι
Name: Παναγιώτης


Επιστροφή στο Μηχανική ορολογία - Τεχνικές Παρουσιάσεις - Μanuals

arahova Παρ Μάιος 17, 2024 10:43 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Παρ Μάιος 17, 2024 6:23 am Καλημέρα σας.
arahova Πέμ Μάιος 16, 2024 10:37 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Μάιος 16, 2024 6:17 am Καλημέρα σας.
arahova Τετ Μάιος 15, 2024 10:41 am Καλημέρα σε όλους.
Διοματάρης Τετ Μάιος 15, 2024 9:37 am Very morning
antonis1627 Τετ Μάιος 15, 2024 6:24 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Μάιος 14, 2024 10:02 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Μάιος 14, 2024 7:07 am Καλημέρα σας.
arahova Δευτ Μάιος 13, 2024 10:07 am Καλημέρα σε όλους και καλή εβδομάδα.
antonis1627 Δευτ Μάιος 13, 2024 6:02 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.
antonis1627 Κυρ Μάιος 12, 2024 7:44 pm Τετάρτη 15-5-2024 το καφεδάκι μας στην
arahova Κυρ Μάιος 12, 2024 9:07 am Χρόνια Πολλά Μάνα Μητέρα Μαμά.
arahova Κυρ Μάιος 12, 2024 9:06 am Καλημέρα σε όλους και καλό ταξίδι στους ταξιδιώτες.
antonis1627 Κυρ Μάιος 12, 2024 8:44 am Χρόνια πολλά σε όλες τις μητέρες του κόσμου.
antonis1627 Κυρ Μάιος 12, 2024 6:36 am Καλημέρα σας.Καλό δρόμο και με το καλό να βρεθούμε για τα 16α γενέθλια του αγαπημένου μας VitaraClub.
Σταύρος 4x4 Σάβ Μάιος 11, 2024 4:38 pm Καλησπέρα ! Έτοιμοι για μια όμορφη συνάντηση με την υπέροχη παρέα μας ! 16 χρόνια Vitara club και το τιμούμε , γιατί έχει πολύ αγάπη και αξία μέσα του, για όλους εμάς που μας φέρνει κοντά και ζούμε την κάθε προσφορά του, όλοι μαζί. Τα λέμε από κοντά .
john maxx Σάβ Μάιος 11, 2024 2:19 pm Καλησπέρα από δυτική Πελοπόννησο
ΤΑΣΟΣ_Μ Σάβ Μάιος 11, 2024 10:02 am Καλημέρα σε όλους
arahova Σάβ Μάιος 11, 2024 9:34 am Καλημέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Σάβ Μάιος 11, 2024 6:45 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Παρ Μάιος 10, 2024 10:05 pm Καλησπέρα Χρήστο.
higraf Παρ Μάιος 10, 2024 7:02 pm Καλησπέρα παιδιά, εγω είμαι ήδη Ερέτρια καί αναμένω
arahova Παρ Μάιος 10, 2024 10:16 am Καλημέρα σε όλους.
gi@nn@kis Παρ Μάιος 10, 2024 8:43 am καλημερα !!
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες